Technicky vie rychlost akou elektricka zhodnotit kazdy aj bez toho aby musel ist pozerat ku kabine na takac. Myslel som to tak ze vodic pozna kedy a akou rychlostou moze ist, vie aku ma zodpovednost, znalosti, skusenosti a dopravne znacky. Cize ak sa rozhodol ist rychlo ci pomaly, mal nato zrejme nejaky dovod. Aj ked ano, mame tu rallystov a rezacov vyhbiek a dalsich, pripad prirychlej elektricky aspon ako ho opisal Adamcool je v kosiciach skor zlata rarita.
Co sa tyka, prasknutia pneumatiky - to este Rudyke nevie pod akym tlakom je napnuta pneumatika na trolejbuse ?
850kpa ak si dobre pamatam. Par mesiacov dozadu tu niekto pisal, ze buchla guma na 932ke a vraj lietal obrubnik. Ale v autobuse nic. Prosim, pozri si z archivu tu reportaz, TV noviny na JOJke
Proti tomu, ze buchne guma nemam nic, stane sa (aj ked nemalo by). To ze poskodi voz je jasne. Ale vyrazila blatnik aj so 4 sedalami dnu! jedno stastie ze sa nikto vaznejsie nezranil. Ved vo voze ostala diera a dost velka.
No zažil som podobnú jazdu, a párkrát - a myslím si že niektorý cestujúci (napr. vodiči) vedia zhodnotiť aj približnú rýchlosť voza, a aj ak nevedia, tak si to vedia "prečítať". Stačí ak cestujúci náhodou stojí napr. pri kabíne v druhom voze, alebo v KTčku pri zadnej kabíne , a je na digitálnom tachometri pekne vidieť kedy a ako rýchlo voz ide.. Napríklad medzi Važeckou a Rovníkovou - tam kde došlo k vykoľajeniu 618+619 - je prikázaná 40 pre električky, no polovica vodičov tam ani nepribrzdí, nieto ešte aby išla predpísanou rýchlostou.. ?
Presne tak - tie vyše 20 ročné vozy už dávno nemajú čo hladať v prevádzke.. Ešte k tomu na takej linke, kde je v špičke dosť ludí vo voze, a jazdí na rýchlejších linkách.. Vyzeralo to fakt hrozne - fakt štastie že sa nikomu nič nestalo vážne, nebodaj keby niekto spadol pod koleso v tej rýchlosti - hrôza pomyslieť.. ?
A ak sa vie že tieto typy vozov maju len obyčajné laminátové blatníky - bez výstuh, tak už dávno sa ( v rámci nejakej prehliadky) mali tie blatníky vystužiť !!! Ktovie koľko takých vozov jazdí ešte po meste.. ?
To ze isiel zlou trasou to sa kritizovat da, to ze ci isiel pomaly alebo rychlo si ale myslim ze cestujuci zhodnotit nevie, cize cele si to pisal zbytocne. Vodic vie o svojej zodpovednosti a povinnostiach, takze verim ze aj ked isiel niekde neprimerane rychlo nebolo to schvalne a len tak, ale z nejakeho dovodu.
Dobrý deň! Rád by som sa týmto spôsobom sťažoval na vodiča električky číslo #610+611, ktorého jazdné schopnosti nie sú na požadovanej úrovni. Hneď ako sme vyštartovali z Važeckej, vodič jazdil veľmi rýchlo a neprispôsoboval jazdu podmienkam (trati) a tým spôsoboval v niektorých pasažieroch nepríjemné pocity a zlé predtuchy (v roku 2009 sa na tomto úseku trate vykoľajila súprava #618+619). Do zákrut chodil taktiež neprimerane rýchlo a to najmä na odbočke z mosta medzi sídliskom Nad jazerom a VSS a Južnou triedou. Taktiež jeho jazda na nezrekonštruovanej trati na Južnej triede nebola v poriadku a bola dosť riskantná. Nakoniec to všetko vyvrcholilo tým, že sa rýchlosťou okolo 35 až 40 km/h prehnal výhybkami na Námestí osloboditeľov a na nich bola nejaká závada a neprehodili sa zo smeru na Staničné námestie na trasu po Štúrovej ulici. Samozrejme vodič nestihol reagovať a nabehol na koľaj na Staničné námestie. Na zastávke Námestie osloboditeľov (zastávka liniek 3, 6, R1 v smere na Staničné námestie) nás ako cestujúcich vypustil z vozidla von (musím však povedať že zdvorilo) a šiel sa otočiť na Staničné námestie. To mu trvalo aspoň dobrých 5 až 7 minút a neskôr sa vrátil správnym smerom zo Staničného námestia na Námestie osloboditeľov. Potom, čo som si porovnal časy odchodov a príchodov danej linky na zastávky zistil som, že nadbeh, ktorý vodič spôsobil sa rovnal takmer času, ktorý strávil otočením sa na Staničnom námestí. Určite pod stresom sa ďalej pokúšal dorovnať časovú stratu a opäť na trase z Námestia osloboditeľov až na konečnú Botanickú záhradu jazdil vodič neúmerne rýchlo, na trase z Krajského súdu na Hlavnú poštu vyše 60 km/h! Nemyslím si, že takáto nebezpečná jazda vodiča je vhodná do našich košických podmienok a tobôž nie na naše trate. Nebol by som rád, ak by došlo k nejakej markantnejšej penalizácii daného vodiča, avšak považoval by som za potrebné mu jasne dohovoriť o rizikách a nevhodnosti takejto jazdy.
Vodič bol chlap stredne vysoký, s po plecia dlhými kučeravými vlasmi.
Vnútrajšok sa minimálne posledný rok (od VP 357 s vlnkami) farbí na modro. A tie zaslepene reflektory na B vozni fakt netusim ktora to mohla byt suprava ked tu posledna taka dojazdila mozno niekedy okolo roku 2006 .
Až na jednu vec - v Prahe sa možno nesmie vypraviť voz s plochami na kolesách, zato však niektoré vozovne, menovite Vokovice, Strašnice a Kobylisy, nemajú problém vypraviť vozidlo s tak vymlátenými kardanmi, že tie účinky na vozidlo sú horšie ako u plochých kolies. O nevyvážených MG ani nehovoriac. V ktorej vozovni pán pracuje?
S499.1023