Ale to boli "vaše dobré vozy" len preto, že ste ich vtedy ešte dostávali bilanciou a len čo bolo treba platiť, tak ste posielali za hranice tie, ktoré ste ešte nestihli zničiť ? .
Tak je to logické, keď sa z jednej súpravy vybrali po jeden zadný a predný (použitý po novom ako bočný) tak je jasné, že tých "zadných" by trebalo dvakrát toľko na komplet vybavenie jednej T3. Len či náhodou nie je vnútorných viac, predsa sa vyraďovali B732 , z ktorých sa panely dávali do KT, a myslel som že tých vnútorných sa zvýšilo viac.
Tak si pozri koľko KT8 nám tu ostalo a koľko fakt ešte dobrých skončilo za hranicami (maďarsko, sarajevo, nemecko) .. ( V maďarsku ešte doteraz jazdia naše KTčka.. Dokonca aj celkom nový voz, rovno z ČKD putoval za hranice, cez KE prešiel len papierovo, (ev.č 539) a pritom ani 1 km nenajazdil u nás..) ?
Prečo by mal byť Most na posdlednom mieste v ČR? Čo sa týka nekvality tratí alebo neúdržby vozidlového parku ho taká Plzeň donedávna smelo strčila do vrecka.
Kam ste vy, Košičania, posielali vaše dobré vozy ? ? ? ? Veď Košice boli legendárne práve tým, že vozy vôbec neudržiavali systémom "keď sa rozpadnú, pošlú nám nové".
No fakt Ľvov je relevantné mesto pre porovnávanie. Ale keď cítite, že patríte na Ukrajinu, tak nech sa páči ? .
A odstavenú trAť nemáte preto, leby vy po takej, akú v Bratislave odstavili, v pohode jazdíte ? .
Mimochodom,niekde som zachytil správu,že v týchto horúčavách v madarsku polievaju električkové koľajnice,zišlo by sa aj tu-aj keď určite dpmk keby mal ešte platiť stále kostiu za objednanie liazky,to je neefektívne. Ale niekde na ukrajine som videl prerobenú električku s cisternou,ak by tu bolá nejaka pred vyradením a takto by sa prerobila tak by to bolo optimálne,nemuselo by sa nič objednávať a pekne by boli kolajnice schladené aj vzduch sviežejší
Pokial je taký prístup kompetentných ako v Košiciach ,tak nakúpiť autobusy je najpohodlnejšie riešenie obnovy parku mhd. Závislé trakcie sú príťažou pre tých ludí.
Ešte k Mostu. Áno bol vždy trochu lepší než KE, aj ked v hodnotení dodnes je na poslednom mieste v ČR. Z električkových podnikov sa kvalitou nič nemohlo zaradiť medzi Most a Košice.
V posledných rokoch je vidieť výrazné zlepšenie v Liberci a v Olomouci.
Taká trať Nad Jazerom je pomaly ale isto ašpirant na odstavenie. Jazda po takýchto koľajách by sa v civilizovanom svete dala chápať ako verejné ohrozovanie. Len si akosi neviem predstaviť, čo by si Jazero bez električiek počalo. ?
S tou ED úplný súhlas, je to úbohé, ešte aj maďari a južné štáty nás predbehnú - a to bola doba za socíku keď sme im pomáhali mi, posielali naše dobré vozy..
To zistíš - ak sa povezieš v niektorej, ale ak nemajú ešte ani niektoré KT-čka od začiatku vnútorné displeje ak sa montovali do nich nové vonkajšie, a prešli už aj VP (asi nezvyšilo - neviem), tak pochybujem že tieto s tými použitými displejmi budú mať aj vnútorné ... ?
Napr. do 349+385 sa nenamontovali ani vonkajšie všade - čelný vpredu súpravy je tabuľkový.. ?
k poslednej vete: zoberme si do úvahy, akú logiku má nakúpiť množstvo autobusov (za čie €?), keď nemáme € na obnovu TD? Veď ak máme € na AD, tak potom tie isté € môžeme použiť na TD, pričom v prípade TD má každá investovaná jednotka vyššiu návratnosť než v prípade AD. Samozrejme, len ak si sami nastavíme podmienky čerpania eurofondov tak, aby sa to dalo.
Tak neviem či sme na tom najhoršie ked v BA odstavili trať na Hlavnu stanicu...maju vela rezerv ale nie sú najhoršie. Sú aj horšie mestá tký Ľvov nedávno mal taktiež dosť problémov s traťami- My nemáme odtsvenu trať (zatial) a dufam ze ani nebudeme mat...snad sa mesto a DMPK spamätá..uvidime co prinesie buducnosť.
tbus