Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Alco #62766:
Nemyliš sa... ?
Nejaký čas som nebol v KE a tak nie som v obraze, čo je nové. Dnes som prechádzal cez Nám Osl. a žasol som . To akože výmena pár metrov koľají má byť reko celého trojuholníka? A o nejakej predradnej koľaji od juhu tiež ani stopa. Takže asi vyhrala najlacnejšia (a najblbšia) verzia rekonštrukcie NO, alebo sa mýlim?
Reply on: Dimi #62753:
lenže hoteloví hostia nie sú žiadni špeciálni ľudia, aby aj oni nemohli ísť po okruhu. Navyše, ak bude platiť to zjednosmernenie Rooseveltovej, tak budú musieť. Hoci viem si živo predstaviť, ako sa to tam bude porušovať - každý si povie, že to je len pár metrov, veď to môže vojsť do protismeru a prejde na Hlavnú.
Reply on: Isidor #62763:
dúfam že sa nezabudlo na spoje v tej víkendovej službe 28-čky ktorá ráno robila okrem 28 aj 27, 22, 34, 24 ?
http://www.dpmk.sk/aktuality/uprava-cestovnuch-poriadkov-od-1-augusta-2011
kozmetické úpravy linky 16 (iba zmeny NP spojov), 23 (ktosi sa tu viackrát vyplakával, či sa kvôli novej montovni posilní bus na letisko - tak dokonca aj nová zastávka bude ?), RA3 a samozrejme R.I.P. 28
Reply on: Dimi #62759:
PD k Auparku pešiu zónu medzi DtbH a Dargovom neriešila a nerieši. Rieši len tú kvázi pešiu zónu od šaleneho domu po Dargov. Samozrejme, logicky uvažujúci človek si pomyslí, že snáď aj z toho krátkeho úseku Hlavnej sa doprava vylúči, ale toto nebolo nikde spomenuté. Ešte počas vyberania projektu Auparku sa veľkoryso hádzali výroky o spojení pešej zóny na Hlavnej a novej na NO. Dnes vidíme výsledok. Taxíky nám pekne ostanú tam, kde sú, z Pribinovej sa bude dať pekne odbočiť doprava na Hlavnú a ďalej na Štúrovu.
Reply on: jt #62758:
To asi skutočne záleží len od konkrétneho mesta a jeho podmienok. Niekde je možno výhodné tramtrain aby zastavila všade, niekde nie. V košických podmienkach sa mi to tiež zdá ako kravina aby šla zo stanice naokolo po Kuzmányho.
Reply on: Dimi #62759:
Aj na Hlavnej sa pešia zóna začína až za Zbrojničnou ulicou. A tak to aj zostane. Zvyšok po Nám. MM mal byť preklasifikovaný na pešiu zónu po odsune dopravy na Hviezdoslavovu - tá mala byť 4-prúdová. Bačikova s Továrenskou mali byť pešie zóny takisto. Zároveň mala byť Továrenská ulica spojená s Kováčskou v rámci rekonštrukcie Mlynskej bašty v 80. rokoch.

Všimni si 8. stranu dodatku - všetko so svetložltým podfarbením má byť pešia zóna. Zaujímavé, že priestor pred Dargovom už ako pešia zóna označený nie je, zatiaľčo v pôvodnom návrhu dopravy to je vedené ako pešia zóna s obsluhou MHD. Niekomu došli čiary a farba v Illustratore? ?
Reply on: veteran #62757:
Dobre, zo zapadu na vychod to bude ok, ale pokial vieme, Hlavna ma byt pesia az k Dargovu. Nebude na vnutornom okruhu prilis vela aut na to, aby tato cast (pretinanie Rooseveltovej s Hlavnou) bola ako pesia zona?
Reply on: S499.1023 #62752:
Plnia úlohy MHD, ale naozaj sa to oplatí? Je výhodné využívať výrazne vyspelejšie vozy na tratiach, kde nedosiahnu svoj potenciál (napríklad rýchlosť) a zbytočne ich zdržiavať a točiť po meste? Už som ti dal príklad s Petržalkou, netrasoval by si snáď súpravy z vysokokapacitnej trate priamo do centra a priamo z centra von? (samozrejme v tomto prípade by sa trať vetvila) Alebo radšej pozbieraš ľudí z periférie a pošleš ich vyhliadkovou trasou po vzore liniek odvšadiaľ všade?

Nič nové sa budovať nejde, má sa obnoviť zrušená trať, spojka Staničné nám. - Námestie Maratónu mieru. Pozri sa prosím ťa do mapy alebo do schémy (http://imhd.sk/ke/mapy/siet/20110426.pdf), ako sa medzi týmito bodmi jazdí teraz a kade sa aj plánuje trasa regielektričiek (napoviem ti - ružová linka) a čo všetko môže riešiť táto spojka, po ktorej teraz jazdia autobusy (zelená linka).
Reply on: veteran #62755:
Tomu nerozumiem ani ja. No mas naozaj taky pocit, ze Rooseveltovu nenapoja pred Dargov? Neverim tomu...
Reply on: Dimi #62753:
Podľa projektu zjednosmernenia to predsa len vyzerá tak, že Rooseveltova bude jednosmerná - v rovnakom smere ako Pribinova. Ale aj tak mi uniká zmysel toho odbočovacieho pruhu pri Dargove doprava na Štúrovu do "pešej zóny z obsluhou MHD".
Reply on: veteran #62751:
prosim ta, posli mi tie pdfka, nove aj stare na email.. Pisem email dolezitym ludom 😉 .. dakujem.. email je dimi.imhd@gmail.com .. Diky
Reply on: TA #62742:
Hadaj... 😉 .. ak hotelovi hostia chcu ist na Terasu, na Moldavsku a podobne, co myslis, ako pojdu? napoja sa na PFB a dolava n Stefaikovu a po okruhu? Ja si myslim, ze nie. Vyjdu z parkovacieho domu, prejdu okolo hlavneho vchodu, pred Dargov a HURAAA, sme na ringu v smere, ktory sme potrebovali.. Skvele riesenie, ze? Ale potom bude platit t, co pisem, ze zbytok verejnosti toto vyuzije tak isto. Boh ochranuj Kosice...
Reply on: jt #62747:
A tie linky, ktoré prejdú mestom diametrálne, NEplnia úlohy normálnej MHD? Mimochodom: Pre mačkopsa tam nebudovali žiadne nové trate v meste, len spojky medzi železnicou a električkou a malodráhou Albtalbahn). Len vy v Košiciach idete budovať čosi úplne iné a nazvať to vlakoelektričkou, to je ten rozdiel.
Reply on: Dimi #62750:
Teraz som akurát prezrel ešte raz ten starý návrh. Označenie BUS-na ceste pred Dargovom nie je, to som sa pomýlil, ale je to všetko vyšrafované ako "Pešia zóna s obsluhou MHD", čo aj tak nič nemení na veci...
Reply on: veteran #62749:
Presne tak, ako som napisal... 😉 .. A to vdaka novemu ringu... 😉 .. Takze znova a znova sa sa nieco meni, pesia zona konci tam, kde koncila stale a dopravny inzinieri si myslia, ako krasne nas zase raz oje..... .
Reply on: Dimi #62737:
Pribinovu otočili takto práve preto, aby sa tadiaľ nedala robiť "obchádzka" Rooseveltova - Pribinova - Mojmírova - Grešákova, resp. z Mojmírovej/Murgašovej späť na Štúrovu.

V pôvodnom PDF-ku dopravného riešenie je pekne vyznačená celá pešia zóna - od šaleneho domu po Mojmírovu ulicu. A vjazd tam mala mať povolený len MHD. V takom prípade by nebolo možné si robiť skratky cez Rooseveltovu a Hlavnú. Na ceste popred ZOD Dargov bolo dokonca napísané, že ide o BUS-pruh.


V novom PDF-ku sa už žiadne vyznačenie pešej zóny nevyskytuje - chýbajú tam prakticky všetky popisky, ktoré boli v pôvodnom návrhu. Na ceste popred Dargov už označenie BUS-pruh absentuje, z čoho mi vyplýva, že "pešia zóna" sa skončí pri DtbH a popred Dargov už bude regulérna cesta a teda sa budú dať robiť obchádzky a skratky cez Rooseveltovu a Hlavnú. ?
Reply on: Dimi #62731:
Ja sobone s jednosmerným ringom nemám problém. Ale nie s ringom, ktorý bol urobený na objednávku. Mala sa urobiť korektná verejná súťaž s odbornou porotou (hoc aj zo zahraničia) a nie "maskovanie" a priame zadanie jednému človeku.

Križovatka pri Jumbe - to je dosť vtipná história. Pôvodne tam bola taká čudesná križovatka, na ktorej sa obchádzala turbína bývalej elektrárne a cez most sa išlo na Masarykovu. Na Gorkého boli len dva pruhy. Potom zrušili náhon, no časť turbíny tam ostala. Niekedy v roku 1982 postavili túto súčasnú križovatku (akože kruhový objazd - hoci na KO to nespĺňa normy ani náhodou) - ako dočasné riešenie. Ešte istý čas po postavení strašil vo vnútri kruhu zvyšok turbíny. Dokonca existujú podozrenia, že pri zasypávaní koryta náhonu v tomto úseku ostalo zasypané aj teleso mosta.

ÚP z 80. rokov v tomto mieste rátal s viac-menej MÚK, kde smer Štefánikova-Gorkého mal viesť pod úrovňou terénu a smer Hviezdoslavova-Masarykova na úrovni terénu. Hviezdoslavova mala byť prerobená na podúrovňovú komunikáciu, čiastočne aj Masarykova a celá štvrť medzi Masarykovou a parkom (za R-U "Ujváros") mala byť asanovaná.

Re #62732 Dimi: Nerozumiem, prečo je to tak? Veď sa robili štúdie dopadov na ŽP - napr. aj hluková štúdia. Všetko je to zo zákona povinné a keďže tam oproti zámeru v EIA postavili o podlažie naviac, tak údaje zaznamenané v hlukovej štúdii budú asi o niečo inšie. Tak načo bol komu takýto dokument?

Ďalej by ma zaujímalo stavebné povolenie z roku 2009. Na koľko podlaží v ktorom module stavby bolo. V povolení sa píše, že každé zmeny v PD musia byť predmetom nového posudku a nového SP. Čiže stálo by zato preveriť zmenu dorpavného riešenie. P. Titl sa oháňa faktom, že toto, čo sa teraz realizuje, je v v medziach územia, pre ktoré bolo SP vydané. Teda inými slovami, že bol len vypustený pruh okolo pamätníka. V súvislosti s tým by stálo za preskúmanie aj toho okruhu.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.