Trať ku Gajdovým kúpeľom bola pôvodná, ukončená výhybňou v priestore dnes udržiavaného trávnika medzi Kostolianskou cestou a strážnou unimobunkou pri prameni (trať od Havlíčkovej až po tebou spomínané parkovisko existuje dodnes pod vrstvou asfaltu Kostolianskej cesty a je vydláždená "mačacími hlavami"). Na tom udržiavanom trávniku sú ešte pätky trakčných stĺpov a taktiež pôvodné drevené pražce. Trať do Ťahanoviec sa vetvila niekde pri tom parkovisku a pokračovala až k sudkom (od odbočky z Kostolianskej cesty k Sudkom je vpravo ešte štrkové teleso bývalej trate /dnes sú tam zasadené mladé stromčeky/a ukončenie bolo smyčkou kopírujúcu násyp v okolí toho vysielača ohraničená odrezkami trakčných stĺpov v poraste). Jediná fotografia, ktorú som s tou smyčkou videl, je foto RTO-čky na tejto konečnej s plechovou búďou, avšak už električkami nevuyžívanou koľajou.
Ked dobre rozumiem, v starych Kosiciach bola jedna konecna elektricky v Tahanovciach pri moste, ina v Gajdovych kupeloch. Znamena to, ze pri vstupe do aleje ku Gajdovym kupelom (kde je teraz male parkovisko na Kostolianskej) sa trat z Havlickovej vetvila alebo tieto dve trate neboli nikdy k dispozicii naraz? Slo o jednokolajky s vyhybnami? Mali konečné bez smyciek? Vie niekto / prípadne má aj mapu?
Taký nápor klientov, aký včera zažil Dopravný podnik mesta Košice (DPMK), si nepamätajú ani historici s najlepšou pamäťou. Hlavnú budovu na Bardejovskej ulici aj pobočku na Rooseveltovej (na snímke) atakovali tisíce záujemcov o vrátenie cestovného, ktoré zaplatili, no nemuseli, počas nedávneho Dňa bez áut. http://korzar.sme.sk/c/5584903/dpmk-vracal-cestovne-za-22-september.html
Teraz som to overil,riaditeľom múzea je ešte stále p.Papst,toto bola blbosť z agentúry JPP.A L.Kyselu som nevidel viac,ako 10 rokov,Praha je hold daleko...Naposledy sme od nich brali nejaké veci na staré Ringhofferky.
Ale veď my sme v zhode. Ja uprednostním súčasný stav T1, v akom to v tej Ostrave aj naozaj jazdilo, s uvedením "posledný prevádzkový stav pred vyradením" pred nejakým rvaním sedačiek z T2 do T1 aby to vyzeralo "historicky".
Aj pre Tatranku: Asi si dokonale nerozumieme. Ja nehovorím nič o nejakých elektronických transparentoch ani o označovačoch. Ja hovorím o tom, že mi je milšie vozidlo v stave, v ktorom niekedy vo svojej histórii bolo v prevádzke ako v dokonale vymyslenom stave "aby to vyzeralo historicky".
V podstate súhlas.Vozidlá /nielen/MHD za svoj dosť dlhý život prešli radom úprav a vylepšení a striktný návrat do pôvodného stavu je často nereálny/neexistujúca dokumentácia,neexistujúce pôvodné diely atď./
Z košických historických vozidiel ani jedno nespľňa podmienku absolútnej hist.vernosti a inde na tom nie sú lepšie.Jak praví pan ředitel muzea v Střešovicích Kysela:"Historie je taková,jakou si ji uděláme." A to nemá nikdy namysli nejaký diletantský prístup k histórii.
Osobne neobhajujem nejaké pseudohistorické paskvily,len som sa snažil vysvetliť,ako to bolo v prípade T1.Nikde nie je napísané,že to tak musí ostať naveky,šanca uviesť 203 do pôvodného stavu vždy je,len to nie je také jednoduché ? .Na to treba desaťtisíce éčiek,odbornú prípravu a machrov,ktorí to vedia urobiť a na to tu nikto momentálne nemá a asi dlho mať nebude...
A "Kométa" je paskvil,ale tiež má šancu na dokonalú renováciu.
Niekedy sa do stavu po vyrobeni už voz dať neda a viem len o par takych vozoch. Ostatne su podľa teba pseudohistoricke, ale ja by som mal radšej voz ktory je pseudohistoricky že keď donho nastupia ludia tak si pripomenu stare časy aj ked ja by som vedel že to nie je original a *ralo by ma to ale vždy lepšie ako keby som tam mal dať nove sedačky EMTest a neviem čo len preto že "povodne" veci som nezohnal.
Keby sa tymto tvojim nazorom riadili všetci historici tak by dnes neboli muzea ani expozicie na hradoch a zamkoch ani rôzne napodobeniny komunistickych bytov atd atd. A o autach ani nehovorim....
Proste to že ta sedačka je o 1cm širšia a ma ine pršivanie vidi iba 1% ludi ktori nastupia do voza a kvoli 1% zarytych "pamätnikov" pripravit o zazitok inych ludi je podla mna na hlavu.
Otázka historickej vernosti je stále témou vášnivých diskusií,názory sú samozrejme rôzne.Naša T1 je príklad za všetky-nedostatok peňazí,nedostatok času a tzv.ľudovoumelecká tvorivosť.Skrátka, kastla bola urobená v Olpase Moravia/zadarmo!!!/,demontáž všetkého robil DPMK systémom urvi a zahoď na jednu kopu.Po nejakej dobe si p.bývalý riaditeľ I.R.,tuším začiatkom marca zmyslel,že do 1.mája bude T1 urobená a pojazdná!Všetko sa riešilo za pochodu,na nič nebolo dosť času a ani denné kontroly z našej strany /HSMD/ nezabránili tomu aby sa nefušovalo a nevymýšľalo,veľa pôvodných vecí sa "stratilo"/mozadzné štítky z pultu vodiča,všetky madlá atď./,pokiaľ sa niečo urobilo zle,tak to ostalo tak,nebol čas a hotovo.Druhou stránkou bola nedostupnosť pôvodných materiálov,preto sú v oknách tesnenia á la KT8D5,drevené lišty nahradené hliníkom a ďalšie "prasárny".
Idea T1 v pôvodnom stave stále existuje,ale to stojí peniaze a čas na prípravu a realizáciu.Možno raz...
ako obyčajnému cestujúcemu by to asi bolo jedno či vyzerá presne tak ako po vyrobení, alebo či ma aspoň tie sedačky ako v T2. Ale keď tam budú laminátové sedačky tak nečudo že nejeden cestujúci bude hľadať označovače a nazývať električku novou. A elektrické označovače+hodinky sú v takých vozoch v poriadku?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
S499.1023