Reply on: Vladimír #5460:
ja Ti to tu stále opakujem... Solaris je ..., to vieme všetci... a raz dôjde na moje slová... uvidí to aj jeden vyššie postavený pán v DP, ktorému som to raz povedal a jeho skoro šľak trafil... ? Re #5473 Vladimír: a to o tých trolejbusoch máš odkiaľ.... 15TrMky majú dokanca dve odlišovacie znamenia... Núdzové - cengot ako u busoch a pre Kočíky - také zvláštne, ako keby mobil zvonil...
Re #5486 Vladimír: citujem Ťa "Keď som sa tuším nejakého vodiča na to pýtal, bolo mi odpovedané, že zvuková signalizácia pri stlačení STOP-ky by sa miešala so zvukom signalizujúcim beznapäťový stav"...
Práve počas dažďov s pred pár dní som to na vlastné uši počul... pípalo to jedna radosť... išlo ma rozhodiť, ale ubezpečujem Ťa, bol to úplne iný zvuk (nie Núdzový ani pre Kočíky)...
Sarko
Inak riadenie CSS je zabezpečované elektronikou od Siemensu, kde by som predpokladal bezproblémové riešenie a nastavovania cyklov podľa ľubovôle. Našiel som zaujímavý dokument na stránke http://www.kosice.sk/hsr/vystupy/15_doprava.rtf, kde sa dá dočítať v tomto smere veľa zaujímavých informácií. Na mobile súbor vo formáte RTF asi neotvoríš, tak Ti z neho vyťahujem pár zaujímavých odstavcov:
CESTNÁ SVETELNÁ SIGNALIZÁCIA
Riadenie dopravy cestnou svetelnou signalizáciou na komunikáciách mesta je v súčasnosti na 43 križovatkách, 14 peších priechodoch a dvoch účelových električkových prejazdoch. Približne polovica /27/ je rekonštruovaná a vybavená zariadeniami firmy Siemens. Zostávajúca časť je zastaralá a nedokáže sa prispôsobiť požiadavkám dopravy a preto je potrebné ich postupne rekonštruovať. Doteraz bolo zrekonštruovaných 17 križovatiek a peších priechodov, z ktorých dva križovatky a 1 peší priechod sú nové. Zároveň je potrebné uvažovať aj s výstavbou CSS na nových uzloch v meste podľa nárastu dopravy.
V období rokov 1994-2002 bol zrealizovaný projekt rekonštrukcie križovatiek moderným systémom riadenia dopravy firmy SIEMENS, ktorý dokáže regulovať premávku v závislosti na požiadavkách dopravy a zároveň zabezpečuje aktívnu preferenciu MHD pomocou vysielačov v týchto prostriedkoch. Pri preferencii vozidiel MHD je možná úplná /tzv.tvrdá/ preferencia MHD, ktorá je používaná na „izolovaných“ križovatkách, alebo optimálna /podmienená/ preferencia, ktorá je používaná v úsekoch s líniovou koordináciou IAD najmä v špičkovom období.
Moderný systém riadenia križovatiek prináša efektivitu riadenia v závislosti na zaťažení jednotlivých smerov, čím zvyšuje priepustnosť križovatiek, uprednostňuje vozidlá MHD, znižuje nehodovosť na križovatkách, v neposlednom rade znižuje náklady na údržbu CSS. Aby sa jeho výhody naplno prejavili, je potrebné systém doplniť slučkami a tlačítkami pre chodcov tam, kde tieto neboli zrealizované a napojiť križovatky do riadiacej ústredne, ktorá je umiestnená na MMK.