Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
ZR sa po vypnuti reverzu zastavi lebo vobvode kotvy PM su pomocne kontakty stykaca B2 a ten pri vyp.reverzu odpadne
Reply on: S499.1023 #5233:
Aby bolo jasné, hovorím o výhybkách ani nie tak po technickej stránke, ako skôr organizačno-bezpečnostnej. Konkrétne mám na mysli zdržiavanie prevádzky, narušovanie CP, blokovanie dopravy, potreba vystúpiť z vozidla a nechať ho na určitú chvíľu bez dozoru a pod. Takisto princíp systémov porovnávam len nepriamo. Košický indukčný systém by som za súčasných podmienok nemenil. Ak však nie je dostatočne drahý, hádam by nebol problém ho svojpomocne rozšíriť. A to bez ohľadu na technický stav, lebo aj keby bol dobrý, prípadnú elektrizáciu by to neovplyvnilo, to treba ovplyvniť najprv myslenie manažmentu. A neverím, že tá jediná výhybka stavaná na 50 km/h je až 5-násobne drahšia. Alebo máš poruke nejaké konkrétne čísla?

Inak na plzenskom dotykovom systéme podľa mňa spočíva zastaralosť v tom, že musí dôjsť ku priamemu fyzickému kontaktu, vodič sa musí zohýnať po páčku a ešte sa trafiť do kovového pásu medzi koľajami.
našiel som úplný cestovný poriadok zo starého večerníka - stav k 10. februáru 1992. ak by niekomu pomohli informácie z neho, alebo by si ho nejako chcel okopírovať nech sa mi ozve na mejl

obsah :
L1 - L9, W, R1 - R8, L10 - L38 (bez L37), L50 - L53, L100 - L107 (bez 106)
Sarko:Len tak mimochodom,čo je na plzenskom dotykovom (ale aj trebárs na košickom indukčnom) systéme zastaralé a nemoderné?Samozrejme okrem toho,že systém nie je dostatočne drahý a tým pádom ho žiadny lobbista nepodporí,pretože mu z toho nekuká žiadna provízia?Obidva systémy sú jednoduché,spoľahlivé a bezpečné.O čo tu teda ide?V Košicoch by bolo treba v prvom rade vymeniť výhybky ako také,napríklad štýlom "miesto jednej výhybky na rýchlosť 60 km/h,na ktorej by sme aj tak obmedzili rýchlosť na 15 km/h,kúpime päť výhybiek bežných".Až budú výhybky bezpečné z pohľadu bežnej dennej premávky,sa môže uvažovať o elektrizácii ďalších.He?
Reply on: Sarko #5210:
Ešte k tým výhybkám. V Plzni sú v centre mesta rádiovo ovládané všetky výhybky do "nohy" a nejedna sa v bežnej prevádzke nepoužíva. Ovládané sú jednoduchým vysielačom umiestnenom pod prvým schodom predných dverí, na verejnej frekvencii 433 MHz a v troch moduláciách (priamy smer, smer vľavo, smer vpravo). Pôvodným zastaralým dotykovým systémom je ovládaná už len jediná výhybka na manipulačnej trati z vozovne.

Takže by sa mi páčilo, keby sme v KE mali elektricky ovládané výhybky nielen na križovatkách, ale aj na všetkých konečných. To by však znamenalo "elektrifikovať" ďalších až 22 výhybiek, z toho počet elektromagneticky ovládaných výhybiek v súčasnosti je "pouhých" 23...
Reply on: Vladimír #5227:
Na 34-ke zvyčajen jazdia B941E alebo SU15 či IK435, teda busy s diplejmi..nie je teda nič vynimočné vidiet tabulku 34A
Reply on: Sarko #5229:
No v Košiciach by táto zmena vyžadovala zrejme dokúpenie nejakej SW základne BUSE. Pokiaľ mi je známe, zatiaľ sa nejako inteligentne nahrávať grafikon do palubákov nedá.
Reply on: Vladimír #5227:
Vieš mi presnejšie napísať, čom by spočívala zmena/úprava v pripade automatizovanej prevádzky informačného systému bez zásahu vodiča? Veď ak do palubáku stačí nahrať grafikony, tak by to nemalo byť náročné.

Ad tabuľa L34A - áno, asi sa len "vloudila". Dúfam, že nabudúce to nebude stará, žlto-čierna.
Práve som 1¤ v blave,a poviem vám že informovanosť o linkách a poriadkoch je dosť biedna. Sú roztrhané cest. Poriadky . . . Nemajú ani akustické hlásenie o zastávkach ako my v košiciach. Je to tu bieda
Reply on: Sarko #5223:
O problémoch električiek viem. Ale aj bez nich už dávno malo byť softvérové vybavenie v DPMK aspoň také, aby sa to dalo aspoň v trolejbusoch a autobusoch. Žiaľ, opäť neostáva konštatovať iné, akože DPMK je jediný slovenský DP, kde displeje prestavujú ručne.

Re #5224 Sarko: Čiže historická tabuľka sa nám do prevádzky vlúdila...

Re #5225 BM: No to mne je jasné, že jazdiLA 🙂

Re #5226 BM: Ja som sa ale nepýtal na nejakých expertov šetričov, ale na normovanú spotrebu.
Čo sa týka jazdenia na spotrebu, neuraz sa prosím, ale o tom ozaj vážne pochybujem. Aká vôbec motivácia by k takému jazdeniu viedla. Nie je mi známe, že by v DPMK sa nejako zásadne prejavovala hmotná zaiteresovanosť vodiča na spotrebe PHM. Alebo sa spýtam rovno - ako vodič MHD, koľko k platu dostanem za ušetrený liter a koľko mi z platu strhnú za nadspotrebovaný liter?
Reply on: Vladimír #5216:
No spytaj sa hoc ktoreho vodica, ktory na tom jazdi. Vravim ti z vlastnej skusenosti. Nezabudni, ze u nas sa jazdi dost casto na spotrebu malo ktory vodici jazdia tak ako opisujes
Reply on: Vladimír #5222:
Jazdila ale kedy :)) Par rokov dozadu
Reply on: Vladimír #5222:
Práve preto som to sem napísal. Ja som takúto tabuľu určite videl vzadu, spredu ho fotografovali kolegovia z Plzne, ale číslo na tabuli si nevšimli a foťák je na kinofilm...
Reply on: Vladimír #5216:
Čo sa týka električiek, kým sa medzi vozidlá nenainštaluje zbernica, čím by sa súprava ovládala len z jedného palubného počítača a aj sa viac tento systém nerozšíri, tak zatiaľ o takomto môžeme len snívať.
Reply on: Sarko #5220:
Čo je L34A??? Neviem o tom, že by takáto linka v Košiciach jazdila.
Reply on: milan-cestujúci #5219:
Ja ju síce nepužívam, ale tuším sa jedná o Virtuálny Podnik Mesta Košice. Ak sa mýlim, opravte ma niekto.
Reply on: eMareq #5215:
Však si sa mohol pridať 😉 Potom sme stretli ešte aj Ikarusa a ďalších dvoch dopravákov.

Inak na L34A premáva #3002, fotilo sa ostošesť. Rovnako aj GO Ikarus #4082 na L53 a 4126 na RA. Na stanici sme objavili 5208 s novou veľkoplošnou reklamou na Minoltu Dimage G400 a Z1. Vyzerá to ako návnada alebo napovedanie, s akými foťákmi máme vozidlá DP fotografovať 🙂
milan-cestujúci

milan-cestujúci

Prečítal som si zopár príspevkov na týchto fórach. Niekde pisateľ uvádza VPMK namiesto DPMK. Čo znamená skratka VPMK?
Reply on: Sarko #5205:
S najvacsou pravdepodobnostou ano.
Reply on: S499.1023 #5213:
Zatiaľ nie, pretože si to netrúfam na vozidle a s vodičom v riadnej prevádzke. Nechcem ani len pomyslieť na to, že by sa niečo mohlo stať. Oficiálna skúšobná jazda so sledovaním správania sa zrýchľovača bude jednoznačnejšia. Akurát mi len dvaja elektrikári nezávisle od seba potvrdili, že zrýchľovač sa po vypnutí reverzu do základnej polohy nevracia a po zapnutí sa plynule posunie do polohy podľa aktuálnej rýchlosti. Zapojenie výzbroje je údajne bez zmeny a zásahov.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.