Reply on: TA #43000:
Na 3D modeli stoja naplanovany hotel LOVAN, OD DARGOV (povodne niesol nazov DOMINO, ale bol vymeneny este pred otvorenim OD), hotel CENTRUM, nedostavane kongresove centrum, dva boxy nedostavaneho noveho TUZEXu, za nimi bloky na Palarikovej ul. a budova mestskej plavarne s dostavanou len jednou priecelnou castou zo styroch (ta co je vedla kruhovej casti-hlavny vchod).
Ostatne sa malo postupne asanovat, k comu nastastne nedoslo, aj ked mnoho budov schatralo, take Zidovske kasino postavene v roku 1910 komunisti aj tak neskutocne zohyzdili v roku 1962 adaptovanim na Babkove divadlo v Kosiciach. Dnes je budova na spadnutie a ked sa s tym nic neurobi, tak za par rokov moze spadnut sama.
V oblasti za hotelom Slovan mali vyrast budovy bankovych institucii, vedenia mesta a pod. a vedla na sucasnom parkovisku na Sennom trhu vyskova budova vedenia VSZ. Nieco vidim aj vychodne od tych troch boxov Tuzexu. Pred Tuzexom mala byt "platna" - namestie, ostatne je spustene pod zem zahlbenim a nezakryte, z Hlavnej na Juznu triedu a z Mojmirovej vidiet premostenie.
Postupne sa vsak malo burat cele historicke centrum mesta. Raz som videl v TV vystupenie historika Kladeka, ktory vravel, ze vela nechybalo a bola by sa asanovala cast za Dargovom - Pribinova a Kriva ul. a samozrejme malo sa postupovat dalej.
Nezna revolucia zachranila mesto pred totalnou skazou a natocenymi videami a la stary Most v CR.
Sarko
Ved krizenia by boli minimalne v takom pocte ako su aj doteraz, len trolejova stopa trolejbusov by bola vedena v blizkosti elektrickovej (samozrejme mimo dosah zberaca elektricky).
Trojkolajna splietka na NO by mala vyznam, pokial by sa ED stala konecne nosnou trakciou a vylucili sa vsetky mozne subehy. Takisto nie je dobre, ak sa vacsina AD liniek zhlukuje prave v tomto uzle, ktory je uz aj tak dost zahlteny a mnoho liniek je uz aj tak zbytocne vedenych z okrajovych casti az do centra mesta alebo presmerovanych vedenim cez NO.
Pokial by sa obnovila trat na Hlavnej ul., uz nikdy asi nebude vykonavat taku funkciu ako predtym, hlavne asi nikto nedovoli, aby tadial viedla viac ako jedna obsluzna linka v nejakom redsom intervale a hlavne s velmi pomalou jazdou.
Riesenim a priorita c. 1 je jednoznacne urychlene riesit prepojenie ED vychodnym prepojenim cez Svatoplukovu ul.
Pokial by sa nepodarilo obnovit ED na Hlavnej ul., tak by bolo vhodne pouvazovat o vystavbe ED trate na Moyzesovej (co najblizsie k centru) v polovicnom profile sucasnej komunikacie a BUS pruhoch v druhej polovici profilu sucasnej komunikacie. IAD kompletne presmerovat na 4-prudovku na Kuzmanyho ul.
Obyvatelia Kuzmanyho sidliska by o nic neprisli, pretoze od Sportovej haly by sa pohodlne dostali ci uz smerom na St. Lokomotivy (L9) alebo na ZST (L6) vo vybornych prekladanych intervaloch, od Hlavnej posty TD+AD linkami a od Krajskeho sudu ED+AD s vybudovanymi zastavkami v oboch smeroch. Ale to je uz hlboke sci-fi.