Na tom modeli je zaujimave aj presunutie elektrickovej trate z NO na Rooseveltovu... ktovie, ci to aj niekto naozaj takto planoval, alebo ide len o halucinaciu tvorcu (to skor, kedze tam uplne chyba napr. trat z Juznej Avenue, ale zas su zakreslene kolajnice na sidl. Druzba ?)
Obrazok v trochu lepsej kvalite: http://www.postimage.org/image.php?v=aVTFEor
karty su hazardnou hrou, je to inak zakazane aj v skolach a pracoviskach, popravde je to aj pravda, sak ako to vyzera ked rano nastupim do Rky a tam steelaci vracajuci sa z nocnej sichty vo stvorke hraju karty
V Moste som parkrat bol.. Ostalo stale niekolko budov, ktore spadali pod vtedajsi Stary Most. A poviem ti, terajsie nove mesto Most nema takmer ziadnu koncepciu. Nemas tam kam chodievat, neexistuje Hlavna ulica, nemas sa kde stretavat.. Akurat ostal ten goticky kostol, ktory bol presunuty tusim 850 metrov dalej, kvoli baniam. A samozrejme ostal na kopci aj hrad Hnevin.. Od neho vidiet Chemopetrol Litvinov v dialke a odstavene hnedouholne bane. Teda.. Stare mesto...
Niekde som cital alebo videl na nejakom projekte, uz si nepamatam kde, ale zapamatal som si, ze IAD sa mala spustit zahlbenim juznej casti Sturovej a NO pod zem, po zakryti sa mala elektrickova trat prelozit zo severnej casti na juznu a po zastaveni prevadzky na severnej casti sa mala elektrickova trat zniest a pre IAD zahlbit opacny smer na severnej casti Sturovej a NO.
Severna cast Sturovej ul., NO a Senny trh sa mali stat kompaktnou pesou zonou ku vztahu k Murgasovej , Mojmirovej, Hlavnej, Bottovej a Puskinovej ul.
V juznej casti mali byt po elektrickovom telese vedena vsetka trakcia (ED+TD+AD) s jednotnymi zastavkami.
Na 3D modeli stoja naplanovany hotel LOVAN, OD DARGOV (povodne niesol nazov DOMINO, ale bol vymeneny este pred otvorenim OD), hotel CENTRUM, nedostavane kongresove centrum, dva boxy nedostavaneho noveho TUZEXu, za nimi bloky na Palarikovej ul. a budova mestskej plavarne s dostavanou len jednou priecelnou castou zo styroch (ta co je vedla kruhovej casti-hlavny vchod).
Ostatne sa malo postupne asanovat, k comu nastastne nedoslo, aj ked mnoho budov schatralo, take Zidovske kasino postavene v roku 1910 komunisti aj tak neskutocne zohyzdili v roku 1962 adaptovanim na Babkove divadlo v Kosiciach. Dnes je budova na spadnutie a ked sa s tym nic neurobi, tak za par rokov moze spadnut sama.
V oblasti za hotelom Slovan mali vyrast budovy bankovych institucii, vedenia mesta a pod. a vedla na sucasnom parkovisku na Sennom trhu vyskova budova vedenia VSZ. Nieco vidim aj vychodne od tych troch boxov Tuzexu. Pred Tuzexom mala byt "platna" - namestie, ostatne je spustene pod zem zahlbenim a nezakryte, z Hlavnej na Juznu triedu a z Mojmirovej vidiet premostenie.
Postupne sa vsak malo burat cele historicke centrum mesta. Raz som videl v TV vystupenie historika Kladeka, ktory vravel, ze vela nechybalo a bola by sa asanovala cast za Dargovom - Pribinova a Kriva ul. a samozrejme malo sa postupovat dalej.
Nezna revolucia zachranila mesto pred totalnou skazou a natocenymi videami a la stary Most v CR.
Co sa tyka zlucovania pruhov pre ED a TD+AD, tak neviem ako to myslis, ze nie je jednoduche spravit solidne krizenia vedeni.
Ved krizenia by boli minimalne v takom pocte ako su aj doteraz, len trolejova stopa trolejbusov by bola vedena v blizkosti elektrickovej (samozrejme mimo dosah zberaca elektricky).
Trojkolajna splietka na NO by mala vyznam, pokial by sa ED stala konecne nosnou trakciou a vylucili sa vsetky mozne subehy. Takisto nie je dobre, ak sa vacsina AD liniek zhlukuje prave v tomto uzle, ktory je uz aj tak dost zahlteny a mnoho liniek je uz aj tak zbytocne vedenych z okrajovych casti az do centra mesta alebo presmerovanych vedenim cez NO.
Pokial by sa obnovila trat na Hlavnej ul., uz nikdy asi nebude vykonavat taku funkciu ako predtym, hlavne asi nikto nedovoli, aby tadial viedla viac ako jedna obsluzna linka v nejakom redsom intervale a hlavne s velmi pomalou jazdou.
Riesenim a priorita c. 1 je jednoznacne urychlene riesit prepojenie ED vychodnym prepojenim cez Svatoplukovu ul.
Pokial by sa nepodarilo obnovit ED na Hlavnej ul., tak by bolo vhodne pouvazovat o vystavbe ED trate na Moyzesovej (co najblizsie k centru) v polovicnom profile sucasnej komunikacie a BUS pruhoch v druhej polovici profilu sucasnej komunikacie. IAD kompletne presmerovat na 4-prudovku na Kuzmanyho ul.
Obyvatelia Kuzmanyho sidliska by o nic neprisli, pretoze od Sportovej haly by sa pohodlne dostali ci uz smerom na St. Lokomotivy (L9) alebo na ZST (L6) vo vybornych prekladanych intervaloch, od Hlavnej posty TD+AD linkami a od Krajskeho sudu ED+AD s vybudovanymi zastavkami v oboch smeroch. Ale to je uz hlboke sci-fi.
all: moze mi niekto vysvetlit preco sa v buse nemozu hrat karty? ? teda preco je to v prepravnom poriadku, ked donesiem pexeso alebo monopoly to uz mozem? ved nehrame o peniaze ani nic podobne ☺
ad2: kde mam napisat mail ked chcem oznamit chybajuce CP na zastavkach Pri Hati a Tesco [n1] ?
dik ?
Ešte k 6406. Ten voz jazdil stabilne a dlhoročne celodenné poradia 32-ky, predné čelo mal plné bielych pásikov a nálepiek. Po krátkej odmlke som ho už registroval ako čistý biely a neverím, že za tých pár týždňov niesol reklamu na ZOO. Ako biely už robil rôzne linky, potom dostal Tesco a zvyšok už poznáte. CVR na ZOO malo viac vozov, no 6406 ju podľa mňa nemal. Môžem potvrdiť 6267/I, koncom 90. rokov.
jt