Ešte k 6406. Ten voz jazdil stabilne a dlhoročne celodenné poradia 32-ky, predné čelo mal plné bielych pásikov a nálepiek. Po krátkej odmlke som ho už registroval ako čistý biely a neverím, že za tých pár týždňov niesol reklamu na ZOO. Ako biely už robil rôzne linky, potom dostal Tesco a zvyšok už poznáte. CVR na ZOO malo viac vozov, no 6406 ju podľa mňa nemal. Môžem potvrdiť 6267/I, koncom 90. rokov.
Čo som videl, tak to boli klasické 3D modely budov (nízkopodlažná zástavba) a la pozliepané zápalkové škatuľky. Vyzeralo to typicky socialisticky, akú funkciu mali mali mať tieto budovy neviem.
Tak ZOO nemal náhodou 6267 a 6406 ? Myslím že ju pomaľovali študenti so ŠÚV. A keď sa zavideol Tesco Bus, tak 6406 bola už biela, a dostala CVR Tesco. Teda keby niekto mal foto 6406 Tesco by som sa potešil.
A ešte by ma zaujímalo, ktoré Karosy nemali červený pás pod oknami?
Presne tak, videl som plány, ktoré rátali s kompletným prebudovaním historického jadra od Hlavnej na západ, kde sa jednalo o, myslím, že aj Dominikánske námestie, Alžbetinu, Moyzesovu až po pivovar a kopec pri Galérii. Pôvodne sa na Námestí oslobodediteľov plánovali 16-poschodovné paneláky (na mieste súčasných), Roosveltova patrila do asanačného pásma, priamo na námestí, kde bude Aupark sa plánovala budova Národného výboru, akési riaditeľstvo VSŽ. Doprava mala byť kompletne prebudovaná na spôsob Mlynského náhonu.
Niečo podobné sa aj v Československu za socializmu skutočne stalo. Bolo to kvôli náleziskám hnedého uhlia v českom meste Most. Tam došlo k absolútnej demolácii starého mesta a výstavbe nového. Staršie budovy ostali len na okraji. Akoby v Košiciach zrovnali so zemou Hlavnú, spolu s dómom a miesto toho vybudovali mesto typu Terasa.
odporúčam videá na Youtube:http://www.youtube.com/watch?v=lFOwPrpY-Vs http://www.youtube.com/watch?v=EcF9ZC1Kkc8 (+pokračovania v zozname na pravo)
len pre silné povahy.
myslel som to tak že ked, boli asanované možno aj 3/4 z pôvodnej zástavby okrem centra, nepadla súdruhom do oka práve táto časť mesta. Ved neboli zbúrané len "problémové" oblasti ale aj relatívne mladé stavby. Bola asanácia v takom rozsahu aj v iných mestách, alebo to bol dôsledok prudkého rozvoja Košíc po WWII?
m2001