Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Isidor #42577:
tá 26P sa tam dostala samozrejme omylom.

Inak hrubý výpočet vraví, že na N3 sa ročne prejazdí rádovo 7-10tisíc EUR na palive (CNG či nafta), ktoré by sa dali ušetriť zelektrifikovaním. Nie je to veľa, ale zas ani málo.
Ešte viac by sa samozrejme dalo ušetriť úplným zrušením (zdravíme súdruha integrátora Reipricha)...
Reply on: Isidor #42577:
"nočná električka by práveže mohla byť prospešná. Elektrina je v noci prakticky zadarmo, takže náklady by boli len na mzdu vodiča...koľko gazu ziemnego sa spáli ročne na N3? Na druhej strane nevýhody: nemožnosť zachádzky do gadžodedín po trase, či na letisko (nie som veriacim v KORID, s.r.o.), to by sa muselo vyriešiť."

- V tom súhlasím, ale to nieje prínos pre cestujúceho, ale prínos pre podnik.

"Inak pre trať do Šace by som si predstavoval v sedle 6 spojov za hodinu - 4 do mesta (L20 a presmerované sedlové R), 2 na VA USS. V špičke 6 do mesta (L52, 56 - ak by sme prekusli z THC a Krásnej ten jeden prestup v meste) a 6 na USS (L26)
To je stále lepšie než niektoré trate teraz (Boženka, Barca, Alejová..)"

- Myslím, že ten 10 minútový interval bude hlboko predimenzovaný a budú jazdiť sóla.

"Gadžobusy predsa ani dnes do Šace nechodia (25, 26P, 20+52LoL), tých by sa to nedotklo. A koľajnice vo vozovke všade vo svete zvládajú (aj so sanitkami), Košičania by sa napokon naučili tiež."

- Gadžobus = SAD a tie v Šaci stoja. Na námestí a pri nemocnici. Neviem aká je tam široká komunikácia, ale myslím si, že trať by zabrala celú šírku cesty.
Reply on: eMareq #42576:
nočná električka by práveže mohla byť prospešná. Elektrina je v noci prakticky zadarmo, takže náklady by boli len na mzdu vodiča...koľko gazu ziemnego sa spáli ročne na N3? Na druhej strane nevýhody: nemožnosť zachádzky do gadžodedín po trase, či na letisko (nie som veriacim v KORID, s.r.o.), to by sa muselo vyriešiť.

Inak pre trať do Šace by som si predstavoval v sedle 6 spojov za hodinu - 4 do mesta (L20 a presmerované sedlové R), 2 na VA USS. V špičke 6 do mesta (L52, 56 - ak by sme prekusli z THC a Krásnej ten jeden prestup v meste) a 6 na USS (L26)
To je stále lepšie než niektoré trate teraz (Boženka, Barca, Alejová..)

Gadžobusy predsa ani dnes do Šace nechodia (25, 26P, 20+52LoL), tých by sa to nedotklo. A koľajnice vo vozovke všade vo svete zvládajú (aj so sanitkami 🙂 ), Košičania by sa napokon naučili tiež.

Podľa mňa teda ideálny kandidát na €fondy (ak by Hranol a Knapi3,14k dali, samozrejme, čiže sci-fi)
Reply on: t.p #42568:
Rozhodne si to nemyslím, potenciál tejto obce na zavedenie ED je mizerný, aj keby všetky gadžobusy z okolia stáli pri nemocnici, alebo na námestí, rozhodne to stále nieje prúd na električku. Výstavba trate by mala zmysel keby sa tam niečo postavilo čo by ten dopyt generovalo (to je rozsiahla bytová výstavba). Nič tam také nieje. Nemocnica ako taká nestačí (a je to aj tak len jeden jediný cieľ, za ktorým sa do Šace jazdí). Že komunisti postavili VSŽ kdesi za mestom a ku nemu aj rýchlodráhu bolo jasné, keďže na prepravu tej hromady robotníkov to bola najlepšia možnosť. Ale do obce s necelými 4.800 obyvateľmi ťahať električku, ktorá by chodila tak 2 - 3 x za hodinu, mi príde uletené. Zabúdaš na obsluhu vnútrozemia priľahlých obcí (Pereš, Poľov, Lorinčík, tam tak či tak bude chodiť autobus (tam koľaje nie sú a iná forma dopravy nie je), takže neviem čo stále riešiš? Prestupovanie na areáli nič pozitívne cestujúcemu nedá. Iba vymení dopravný prostriedok a bude musieť nútene ísť do mesta naokolo a dlhšie. Načo? Prečo?

Priestorové možnosti na samotnú výstavbu sú obmedzené, keďže trať by sa musela stať súčasťou cesty. Neviem si predstaviť, keď sa vyrúti sanitka idúca za prípadom, alebo vezúca pacienta a zrazu voči nej pôjde električka. To môže byť hodne zaujímavé.

Nočná električka zo Šace. Akože neviem na čom frčíš, ale odvez sa niekedy N3. Zrazu zistíš ako ten autobus priam zíva prázdnotou. Jeho obsadenie je nasledovné: Jeden vodič, jeden vodič čo skončil v garáži Šaca a sem tam jeden neskorý "zábudlivec" z nemocnice, alebo z námestia. A ty chceš nočnú električku??? ?

Nočné električky majú význam v Brne, Ostrave, Prahe. Tu nieje potenciál na zavedenie nočnej električkovej dopravy.

Škodu pri nehode električky vyčíslili na 133.000 eur
http://www.sme.sk/c/4271739/skodu-pri-nehode-elektricky-vycislili-na-133000-eur.html
Reply on: jt #42572:
a ďalšia porucha na tejto súprave... ? ..minule 398,dnes (asi) 399...paráda súprava ?
Reply on: jt #42572:
nemyslím si, že by sólo T3 malo problém odtlačiť dvojičku. Ja som mal poruchu na voze 610+611 a odtlačila ma v pohode sólo 417, dokonca aj do kopca na stanicu, takže pokojne ju mohla odtlačiť aj 413ka ?
Reply on: t.p #42568:
Trať do Šace plánovali ešte komunisti. Taktiež okrem Ťahanoviec plánovali električku aj do Krásnej nad Hornádom (kde mala byť ďalšia vozovňa) a do Východného mesta.
Zdravím všetkých. Dnes popoludní mali električky opäť šťastie. Keď sa darí, tak sa darí. Na Kuzmányho, pri gymnáziu došlo k poruche na #398+399 na linke 7. Asi polhodinovú odstávku zapríčinila nezistená porucha. Súpravu odtlačila #413 (L2) na stanicu, kde si po ňu mali prísť.Vodička súpravy riadila normálne a zo zadu ju tlačila #413. Takže tipujem, že porucha bola na zadnom voze súpravy, pretože jedna T3 nie je schopná potlačiť dve, zatiaľ čo dve jednu zvládnu.

Pripájam aj nejaké fotky:
http://img232.imageshack.us/img232/4103/image516df7.jpg
http://img90.imageshack.us/img90/4688/image520gd1.jpg
http://img232.imageshack.us/img232/7021/image519xp3.jpg
http://img90.imageshack.us/img90/8013/image521vz1.jpg
http://img220.imageshack.us/img220/9956/image522pg7.jpg
Reply on: t.p #42568:
konecne niekto kto ma dobre napady ? ? ? ? ? ? ?
Reply on: Nodes #42569:
vlada to dosial neumoznila inym mestam okrem BLAVY ? ? ? ? ? ? ? ?
t.p.: Co sa tyka love z EU. V prvom rade musi byt zverejnena vyzva na predkladanie takychto projektov. Vlada to zatial neumoznila.
Reply on: eMareq #42566:
Ak myslis Sacu, tak je to aj o tom, ze mame postavenu cca 10km trate do USS a elektricky tam chodia iba pocas striedania smien v USS . Keby sa predlzila trat az do Sace, jednak by sa na to dali dostat peniaze z EU (za predlzenie elektricky po Radlicku zaplatila Praha iba cosi okolo 35 m CZK z cca 1mld CZK) a ak by sa na zaklade toho zrusili autobusy do Sace, dali by sa za peniaze EU nakupit aj elektricky. Tak by si mal z el trate, ktora je vyuzivana cca 6 hodin do dna, el trat vyuzivanu 24 hodin denne (aj nocny bus by sa dal nahradit), co by podla mna znizilo naklady na 1 vzkm elektrickej trakcie
Reply on: TA #42563:
Vzhladom na planovanE (a ktovie kedy zrealizovane) prepojenie Masarykova - Presovska sa mi ako vhodnejsia trasa javi Masarykova - Svetoplukova - Stanicne Namestie
Reply on: t.p #42561:
Stavať trať iba kvôli nemocnici naviac s frekvenciou 2-3 spoje za hodinu a ničomu inému sa mi zdá trochu neekonomické (a priestorové možnosti sú tam obmedzené).

Re #42562 TA: To bolo na zamyslenie. ?

Re #42563 TA: Presne tak. Tento a budúci rok je supervolebný. Teraz sa už nikto z tunajších komunálnych "politikov" do toho nepustí. Bola by to škoda si to nedať do plagátika v budúcom volebnom období na ohlupovanie voličov (už to bude; už sme podpísali takú a takú dohodu; takú a takú zmluvu; takú a takú zmluvu o budúcej zmluvu; budúci rok začíname stavať! atď. Pripomína mi to paródiu na stavbu rýchloelektričky do Petržalky.). Otázne je, či sú tu ľudia natoľko uvedomelí a nenechajú sa balamutiť, že už to raz konečne bude.

Včera o integrovanom dopravnom systéme rozprával Knapi3,14k (regiosprávy na STV2). Jeho rozhovor pôsobil dojemne až ma veľmo srdco zabolelo. ?
Reply on: Ámos #42564:
presne tak ?
Reply on: 3001 #42548:
VT je nieco ako u nas TT?? ?
Reply on: t.p #42561:
sci-fi je už aj to, čo sa spomína v tom článku ?

" Koncom tohto roka by sa malo začať aj s výstavbou terminálu Sever, ktorý bude umiestnený oproti HM Tesco. "

--->>> " by " sa malo, teda rozumej po slovensky, že nezačne

" regioelektričky by mali premávať na trati Sídlisko Ťahanovce - terminál Sever - Námestie Maratónu Mieru - Kuzmányho - železničná stanica. "

--->>> prečo chcú ťahať regioelektričky cez mesto? Nebola by efektívnejšia trasa priamo na stanicu popri Bencúrovej ❓

" peniaze sú, a tak výstavbe by nemalo nič brániť "

--->>> tak prečo sa nestavia a prečo opäť " by " ❓

Čo z tých všetkých sľubov vyplýva? Blížia sa predsa voľby, treba sa voličom ukázať. Na Slovensku je to tak.
Reply on: eMareq #42559:
" Možno tá STOPka naozaj mätie a vodič Avie si myslel, že platí pri výjazde na hlavnú cestu. "

--->>> znie to ako výhovorka malého decka. Ale veď " krížik " je v podstate o tom istom - upozorňuje, že cestu niečo kríži. Lenže pri krížiku sa nemusí zastaviť, na stopke áno, takže tým by sa opäť len potvrdilo, že IAD sa dáva prednosť pred MHD. Ak už " krížik ", tak so závorami. ?
Reply on: eMareq #42559:
Este prepojenie NMM - ZST a dotiahnut elektricku do Sace, ale to by bolo uz velke SF 🙂
Rano na L 4 solo 403. Predny displej jej nefunguje od zaciatku - sak naco, ked je to B vozen - pocas jazdy prestal fungovat vnutorny. Prestavam stracat toleranciu a rezistenciu voci takymto skutocnostiam. Technicky riditel a zrejme aj ekonmicky dostanu odo mna mail.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.