Reply on: S499.1023 #3960:
Na paralelu medzi Juhosláviou a hortyovským Maďarskom sa radšej opýtam autora výroku, potom dám vedieť. Ja proti názvu "Juhoslovanská" ako takom neprotestujem.
Čo sa týka tried, BA ich v minulosti nemala, preto sa nečudujem, že Ťa bývalý názov Trieda L. Novomeského irituje. V KE však majú triedy svoju dávnejšiu históriu a nazývajú sa nimi bulváry. Každá väčšia mestská časť má svoj vlastný bulvár, ktorou je spravidla jej hlavná dopravná tepna:
Sever - Národná tr.
Juh - Južná tr.
Západ - Tr. SNP, Šafárikova tr.
Sídl. KVP - Tr. KVP, Moskovská tr.
Darg. hrdinov - Tr. arm. gen. Svobodu
Sídl. Ťahanovce - Americká, Austrálska, Ázijská a Európska tr.
Tried máme teda presne 11 a toto "charakterové" pomenovanie nevystihuje azda iba Šafárikova trieda. Trieda inak zodpovedá napr. maďarskému "sugarút", čo sa ako úplná samozrejmosť dodnes používajú len v Szegede. Tiež z historických dôvodov.
KVKV
V storočnici nie sú presné plánky, dokonca ani v starých plánoch to nesedí so skutočnosťou. Niektoré vlečky neboli postavené, niektoré už v počiatkoch zrušené, údajne za 1svet. vojny boli nejaké trate k provizorným lazaretom. Nepoznám žiadneho pamatníka na trať k hasičskej zbrojnici, (malej stanici)ale jedna rozeta tam skutočne je. Je to záhada.
Na strojárenskej sú skutočne kolaje s prídavnými žliabkami, na domoch sú akési závesy ,ale podivné asi nie pre trolej.
(je možné,že na stavbu týchto odstavných kolají sa použili staršie demontované kolajnice z iných tratí, inde sa to bežne robilo)Kolaj by musela viesť rovne od SPŠ, ináč by tam v prudkom oblúku vagon nezatlačili.
Na konci kolaji v strojárenskej bol až do stredy 14.4. položený priečne ten prídavný žliabok. Potom ho niekto zobral.
Medzi starou radnicou a SPŠ stroj. sú v obrubníku chodníka sokly so zrezanými stlpmi.
Jeden tip: vlečka bola aj do Komenského ústavu (dnes myslím veterinárny ústav?)