Ďakujem všetkým za info o vlečkách. Ja som na stanici počul od starších len o vlečke do pivovaru, ale ako človek nepoznajúci Košice, ani neviem, kde ten pivovar bol...
V storočnici nie sú presné plánky, dokonca ani v starých plánoch to nesedí so skutočnosťou. Niektoré vlečky neboli postavené, niektoré už v počiatkoch zrušené, údajne za 1svet. vojny boli nejaké trate k provizorným lazaretom. Nepoznám žiadneho pamatníka na trať k hasičskej zbrojnici, (malej stanici)ale jedna rozeta tam skutočne je. Je to záhada.
Na strojárenskej sú skutočne kolaje s prídavnými žliabkami, na domoch sú akési závesy ,ale podivné asi nie pre trolej.
(je možné,že na stavbu týchto odstavných kolají sa použili staršie demontované kolajnice z iných tratí, inde sa to bežne robilo)Kolaj by musela viesť rovne od SPŠ, ináč by tam v prudkom oblúku vagon nezatlačili.
Na konci kolaji v strojárenskej bol až do stredy 14.4. položený priečne ten prídavný žliabok. Potom ho niekto zobral.
Medzi starou radnicou a SPŠ stroj. sú v obrubníku chodníka sokly so zrezanými stlpmi.
Jeden tip: vlečka bola aj do Komenského ústavu (dnes myslím veterinárny ústav?)
Ešte detail, aby nedošlo k nedorozumeniu, Belehradskú som spomenul len ako perličku a môj známy voči tomuto názvu nič nenamietal, naopak reagoval, že Belehrad je krásny (Beograd je divan ? ). V tejto súvislosti spomeniem inú perličku. Keď sme s Vladimírom robili na novom vydaní mapy mesta KE, pri práci v teréne som objavil unikátnu zvláštnosť. Základnú školu, ktorá mala pôvodne adresu Maďarská 1, Slovenská pošta neustále obchádzala a poštu pravidelne doručovala základnej škole s vyučovacím jazykom maďarským na Kuzmányho 6. Preto sa škola rozhodla problém riešiť a po rôznych návrhoch nakoniec došlo k zmene adresy na Belehradská 21, a to aj napriek tomu, že medzi ZŠ a Belehradskou č. 19 (supermarket Jednota) sa nachádzajú obytné bloky s adresami Maďarská 3 a 5. Istým špecifikom sa dnes už môže popýšiť aj ďalšia vedľa stojaca ZŠ s adresou Juhoslovanská 1.
Ťahanovce by mohli byť Sídlisko na Dlhej hôrke, skrátene Betónové výšiny... ?
Ale teraz vážne, včera som so svojím kamošom z Chorvátska zobral na bicykle a previedol ho Ťahanovcami po uliciach ako Juhoslovanská a Belehradská. Informoval som ho tiež, že na Sídlisku KVP máme ešte aj Titogradskú ul. Pri pomyslení, že Juhoslávia sa už nejaký čas volá Srbsko a Čierna Hora a Titograd už roky neexistuje (premenoval sa späť na Podgoricu), len nechápavo krútil hlavou. Takže kým sa nám v KE množia názvy ulíc po neexistujúcich štátoch a mestách, miestni úradníci zjavne nemajú čo na práci, keď toto zanedbávajú a naopak, idú sa "hrať" na premenovávanie dôležitých názvov. To isté robili aj komunisti za svojich čias...
no, hore na Bardejovskej, v "historickej sieni" (či čo to je), majú taký veľký plán Košíc z roku neviemkedy(ale málo:) ) a na ňom zakreslenú celú koľajovú sieť, aj s vlečkami a pod... Niekto by sa tam mohol dostať a odfotiť to.
Ja som bol na Skladnej asi pred 10 dňami a jediné čo sa dalo rozoznať boli koľajnice pod tou bránou. Celkom by ma zaujímal koľajový plán električkovej siete aj s napojením tých vlečiek, existuje niečo také?
Tento týždeň sme na tomto mieste boli so Shortym, ale nechcelo sa nám odhrabávať nánosy. Mám prísľub od jedného človeka, že nás dostane do priestorov bývalej posadkovej správy (dnes Vojenský veterinárny ústav), tak potom dám echo a pôjdeme sa na to pozrieť aj zvnútra.
Nejde len o Solarisy, ale takmer o všetky autobusy a aj trolejbusy... Zjavne si niekto pomýlil postupnosť umiestnenia vlajok a ešte ich umiestňoval podľa nálady (buď po okrajoch čelných skiel, alebo vedľa deliacej priečky, alebo vedľa seba v ľavom hornom rohu, alebo vedľa seba v pravom hornom rohu...) a niekde je len vlajka EÚ. Radšej to mohla robiť jediná skupina dvoch ľudí, jeden by ich lepil zvnútra a druhý dával pozor zvonku. Ten zvonku vozidla by si mal neustále opakovať: "ako píšeme zľava do prava, tak aj slovenskú vlajku máme najprv prvú a podľa sledu neskôr pribúda vlajka EÚ, tak ju dáme vpravo..." a "schváliť" umiestnenie vlajok kolegu...
V električkovej prevádzke sa pochlapili, lebo všetky električky majú rozmiestnenie vlajok správne.
Komu sa chce tak si môže isť pozrieť pozostatky trate (vlečky) ktorá viedla do posádkovej správy.Skladná ul. bývala vstupná braná č.2 pred ktorou je koľaj v dĺžke asi dvoch metrov a pokračuje za bránu Posádkovej správy.Koľaje boli pod hrubou vrstvou hliny a nánosu,ale teraz sú čiastočne vyčistene.
?
Je vcelku chvalitebne, ze DPMK ma na svojich autobusoch, hlavne SU 15 vyzdobu v suvislosti s EU...
lenze:
Výzdoba na prvého mája
Pri príležitosti vstupu Slovenskej republiky do Európskej únie sú povinné štátne orgány vymenované v Zákone č.63/1993 Zb. o štátnych symboloch vyvesiť štátnu zástavu spolu so zástavou Európskej únie. K výzdobe sa môžu pripojiť aj ďalšie organizácie, pričom treba vyvesiť našu zástavu spolu s európskou, pričom vlajka EÚ musí visieť z čelného pohľadu vpravo od zástavy slovenskej. Zástavami môžu byť organizácie vyzdobené už 30 apríla 2004.
A VSETKY SOLARIS URBINO 15 ktore som videl to maju PRESNE OPACNE... niekto si koleduje o postih?
Furčan