Reply on: VLI #38421:
Hmmm, skoro by som zabudol, wow, to je uz 15 rokov, ako ten cas leti... Takze presne pred 15 rokmi som si na zaklade pisomnej ziadosti vypytal volno od riaditela skoly a v pondelok tusim o 13:00 sa odviezol prvym riadnym spojom aj s papalasmi ? Ale inak prvy trolejbus vysiel do ulic mesta na skusobnu prevadzku uz 2.9.1993, vozovna este nebola zatrolejovana, tak sa na posun pouzival traktor ?
Zial, sucasna doba trolejbusom v Kosiciach velmi nepraje... Vobec sa neinvestuje do novych trati, ani do trolejbusov a tie prve su akurat na hranici zivotnosti, ktora je prave 15 rokov. Ide o 50% vozidloveho parku, ktory by sa mal v blizkej buducnosti obnovit... Kvoli narokom ako je nizkopodlaznost sa tak malo stat uz davno aspon nakupom par kusov, ktorymi by sa dali garantovat NP spoje.
Ak sa teda v horizonte 3 az 5 rokov situacia v TD vyrazne nezmeni, o par rokov budeme uz len smutne spominat. V roku 2013 bude mozno sanca v ramci EHMK pouzit karoserie trolejbusov na nejaku uletenu kulturnu akciu...
5
http://www.korzar.sk/clanok.php3?sub=26.9.2008/94245K
"Termín je koniec septembra, kedy má byť celý dopravný uzol hotový. V utorok previedli zaťažkávaciu skúšku mosta, keď nim prešlo 16 naklaďákov s hmotnosťou 32 ton."
"V prvej fáze bude uvedená do užívania vetva smerujúca od Michaloviec do centra mesta a na Rožňavu vrátane hlavného mostného objektu."
"Motoristi zaregistrujú prvú a definitívnu zmenu po prvej dekáde októbra, kedy sa predpokladá spustenie vozidiel v smere od Michaloviec na hlavný mostný objekt."
"Lievik investor nepripúšťa. Keby bola doprava od Michaloviec v mieste nájazdu na most zvedená do jedného jazdného pruhu, vozidlá smerujúce do centra mesta by na pomerne krátkom úseku museli prechádzať cez dva jazdné pruhy. Práve tam by dochádzalo k spomaleniu a ku kolíznym situáciam. Nepredpokladáme, že by sa mali vytvárať kolóny. Tí motoristi, ktorí prichádzajú od Prešova majú voľný a bezproblémový prejazd týmto úsekom. Je to dobré riešenie a iné alternatívy nie sú na mieste."
"V polovici októbra by popod železničný most v jednom jazdnom pruhu, ktorý rozšíril komunikáciu, mali začať premávať prvé vozidlá."