2.)
a.) pri vhodnom trasovani aj tie 4 minuty mozu spravit ten rozdiel vo vyprave, podla hesla babka k babce budu kapce
b.) bruselska - madridska tam a naspet je asi 1,6 km. Nech ich usetrime iba na 50 jazdach denne 80km, za rok to robi skoro 30000 km, ktore sa mozu pouzit efektivne.
3.) v com je problem, ze je to iba jedna linka ? V tom, ze ludia budu musiet prestupovat ? Ber prosim do uvahy aj fakt, ze ten autobus bude na hanojskej prazdny, kdezto autobus od madridskej, podla toho co hovoris, by bol minimalne z polovice plny.
Ake komplikacie, zmetok a problemy by sposobil moj navrh ? Prosim bud konkretny.
Co sa tyka uspory vodicov pri skrateni nintervalu na 6 minut, na miesto 12 vodicov potrebujes 10, co je uspora dvoch vodicov. Ta linka 10 bol len priklad, ako som to tam pisal prestavky som do uvahy nebral. Intervaly som ratal na zaklade LV ku 28.8
Na akej urovni je dohodnute znizovanie rocnych vozkm? Nemala by sa tato zavazna otazka riesit na MZ (alebo aspon na komisii dopravy), a ako to ze takto rychlo sa o tom rozhodlo? Odkial sa vzali tie cisla cca 0.5 mil vozkm rocne, podla coho to vypocitali? Za pripadnu odpoved dakujem.
týmto celým príspevkom si poukázal, že nie len ty ale všetci ostatní mudrlanti hovoria o veciach o ktorých nevedia ani prd. Neviem ako môžeš vedieť čo je pre také sídlisko dôležité keď si nikdy nebol. A to ešte v dňoch školského vyučovania. Robiť zo seba machra písaním intervalov a riešení ako ušetriť vie každý, ale ponúknuť reálne riešenie ... to už nevieš.
Tvoje "riešenia" podľa mňa vyznejú asi takto :
nedajme linky okolo sídliska, ušetríme jeden či dva busy ... uáááu ... čo tým získame ? vyriešil by sa nedostatok výpravy ?? určite nie . ale to že min. 10 000 ludí by muselo prechádzať pol kilometra ku dvom zastávkam to ti asi neprekáža.
A nakoniec podľa tvojho modelu by MHD vyzerala asi takto :
THC z hora ? načo všetko z dola, nech si ludia chodia ako blbí dolu
Furča ? exnárová a lingov sú tiež nepotrebné.
Jazero : tiež zbytočná zachádzka.
ta takto by som mohol pokračovať, a zistili by sme že máme super výpravu bez chýb, no polovica busov by stála v depe a vodiči by hrali karty dakde v bare.
a ludia by chodili k zástavkam 500 od domu ako kedysi v 19 stoč.
Na Trebisovskej nie je len lokalna ZS ale gymnazium a 8-rocne gymnazium takze az tak malo deti tam nechodi.. A na Michalovsku rozhodne nezachadza kvoli skole (tak ako pise Dispecer) pretoze pre deti zo skoly je vhodnejsie chodit na zastavky Trebisovska alebo Domino..
K (ne)spusteniu liniek 51 a 53:
Zaujímavé je, že CP linky 53 (s platnosťou od 2.9.2008), ktorá pravdepodobne jazdiť nebude bol včera poobede ešte stále visel na zastávke Belehradská a mám taký tušák, že aj na Hanojskej, inde netuším, ale CP linky 51 som ešte furt nevidel, či už v papierovej, alebo elektronickej forme... ?
(17 - Michalovská): Vieš, kedysi, ešte za starého linkového vedenia, tamojší duochodcovia (týmto pozdravujem eMareqa) si vyprotestovali túto zastávku a zachádzku linky 17 k nej... ? A čuduj sa svete, tá zachádzka existuje ešte furt... ?
Menšia oprava, zabudol som na L54. Chýbajú tam 4 spoje, to je dokopy 38 spojov.
Ako by to malo byť od 2.9. podľa emareqa, tzv. po doplnení zoškrtaných spojov, ale stále premávka ako cez dni bez šk.vyuč.:
linka - interval - spoje
L10 - 12 - 5
L18 - 12 - 5
L27 - 12 - 5
L34 - 12 - 5
L51 - 12 - 5
L53 - 0 - 0
L54 - 15 - 4
L56 - 30 - 2
=======
spolu 31 spojov
Aj keď ťažko porovnávať počet spojov, keď ich kapacita je rozlišná.
noo, to co ty nazyvas zachadzku (azijska+europska tr. ) by som ja skor nazval obsluha sidliska. Predpokladas ze 2/3 byvaju v starych tahanovciach z toho 1/3 naspodku mimo dosahu akcnych radiusov zastavok.. neni celkom pravda, dole v starych tahanovciach su sluzby, tam vela ludi nebyva.. apropo pred vyse 10timi rokmi islo vsetko vrchom (tusim len 53 isla spodkom) a nikomu zo starych tahanoviec nechybala zastavka na spodku (pravdaze vtedy este nove tahanovce neboli). No a v praxi tie linky co si popisal , no co ja viem.. ,mne sa skor paci riesenie THC super linky.
Ked uz sa bavime o zachadzkach, to prosim vas pre koho je zachadzka na L17 na michalovsku ??!!! to je turbo zachadzka typu: "aha, tade sme isli predchvilou". A nech ani nenapadne niekoho argumentovat skolou (trebisovska), na novomeskeho su dve skoly a nic tam nezachadza.
Písal si aj o tom, že keď chceme zmeniť interval na linke 10 z 12 minút na 6 minút usporíme 2 spoje, to je o 2 vodičov menej. Ale potom ti bude treba namiesto tvojich 5 vodičov 10 vodičov, ktorých nemáme. Je ľahko hovoriť o úspore 2 kusy, keď musím pridať ďalších 5, aby som 2 usporil. Rátal si tam aj prestávky vodičov, lebo oni ti nebudú kolečkovať bez prestávky 4,5 hodiny.
Ja som rátal podľa plánovaného a aj prezentovaného linkového vedenia od 2.8.., nie od 4.8.
linka - interval - spoje za hod.
L10 - 12 - 5
L18 - 12 - 5
L27 - 12 - 5
L34 - 10 - 6
L51 - 12 - 5
L53 - 10 - 6
L56 - 30 - 2
=======
spolu 34 spojov
Teraz ti poradím len jedno. Skús si prísť nastúpiť 3.9. do tých 23 spojov ráno. Garantujem ti že takú plnku si ešte nevidel. Ako už "5" písal, ak sa na THC nepridajú spoje a nepustia expresy deti sa nedostanú do škôl ľudia do práce, to znamená že 23 spojov, z ktorýchsi vychdázal je žalsotne málo treba omnoho viac. Zjavne nepoznáš problém tohto sídliska, keď dokážeš napísať toto:
1.) z madridskej by v spicke chodila jedna linka s 10 min inervalom z madridskej po americkej triede
2.) dalsia by chodila s 10 min intervalom z bruselskej po americkej triede
3.) po azijskej triede s intervalom 10 minut
4.) moze zaviest nejaka linka v trase terajsej 25 z hanojskej s intervalom 20 min.
Komentár:
2.) aký je jej zmysel, to je taká úspora pri zachádzke na madridskú 2 min tam a 2 min naspäť?
3.) jedna linka?? si sa zbláznil?
4.) myslím že nemá zmysel
To čo si navrhol spôsobí také komplikácie, zmätok a problémy v cestovaní, že radšej budeme ak ten jeden spoj čo si škrtol nepôjde.
LeLe
Písal si aj o tom, že keď chceme zmeniť interval na linke 10 z 12 minút na 6 minút usporíme 2 spoje, to je o 2 vodičov menej. Ale potom ti bude treba namiesto tvojich 5 vodičov 10 vodičov, ktorých nemáme. Je ľahko hovoriť o úspore 2 kusy, keď musím pridať ďalších 5, aby som 2 usporil. Rátal si tam aj prestávky vodičov, lebo oni ti nebudú kolečkovať bez prestávky 4,5 hodiny.
Ja som rátal podľa plánovaného a aj prezentovaného linkového vedenia od 2.8.., nie od 4.8.
linka - interval - spoje za hod.
L10 - 12 - 5
L18 - 12 - 5
L27 - 12 - 5
L34 - 10 - 6
L51 - 12 - 5
L53 - 10 - 6
L56 - 30 - 2
=======
spolu 34 spojov