Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Búrka trhala strechy
http://www.korzar.sk/clanok.php3?sub=28.6.2008/71482O

"Búrka narobila kopec problémov DPMK. Službukonajúcemu dispečerovi postupne nahlásili až päť dopravných nehôd, ktorých účastníkmi sa stali. I keď v štyroch prípadoch išlo našťastie iba o "ťukesy" električiek či autobusov s autami, piata havária bola o čosi vážnejšia.
"Vodič linky číslo 35 jazdiaci smerom na Sídlisko Ťahanovce o 17.15 hod. hlásil, že do neho čelne vrazil bordový Peugeot Partner," povedal zmenový dispečer DPMK. "Išlo o najhoršiu z hlásených nehôd. V osobnom aute sa vodič zranil ľahko, takisto aj dvaja cestujúci v autobuse. Jeden mal zranenú kľúčnu kosť, druhý ucho."
K nehode došlo kvôli prudkému dažďu. Škodu na autobuse vyčíslili na 40-tisíc, na peugeote päťnásobne viac. Príjazdová cesta na Ťahanovce bola kvôli havárii neprejazdná asi hodinu.

Vytrvalý dážď spôsobil ťažkosti aj energetikom. Niekoľkokrát vypadol elektrický prúd, električky preto ostali stáť. Pasažieri premokli do poslednej nitky. Tak isto obstáli aj ľudia z havarovanej linky 35, lebo v hustom daždi šliapali na Sídlisko Ťahanovce pešo. "Máme veľa sťažností, práve ich riešime," dodal dispečer."
Reply on: Irisb #34157:
jaj, vcera som ti mohol osobne vysvetlit este sila posobiaca na plochu a pod. Len tolko keby 3532 narazil na stenu, tak nedobadne tak zle ako pri lesenarskej trubke. Ale to je na dlhe lakte a neako sa mi nechce pri pizzi vysvetlovat ti tlak a vzper 😃
Reply on: PTI #34168:
Pred vyse rokom som sa priamo zucastnil akcie http://imhd.sk/ba/index.php?w=3825242e29eff6f5f02926292333ef392b2e212c23 nie ako ucastnik , ale ako organizator. A mozem len z Vami plne suhlasit, lebo viem co to je prestahovat vozovnu, aky cas to trva a kolko to potrebuje ochoty z vlastneho volneho casu. Ked som to prezentoval predstavenstvu pri nemenovanom vyberovom konani, tak sa prihliadac na moj vek len vysmievali do oci. Pritom oni maximalne stahovali svoju obyvacku pripadne zariadenie bytu do neakeho slusneho domceka. Viem, ze vybudovanie novej vozovne nie je lacny spas, lenze v BA za 220 milionov sa kupil pozemok, vybudovala sa komplet parkovacia plocha, postavila sa servisna hala zo zdvyhakmi na kazdej montaznej jame, podotykam tych montaznych jam bolo dokopy 12 + 2 pracovne plochy, modernou technologiou na kvalitu ovzdusia v halach, umyvarku modernejsiu ako na Bardejovskej, budova vypravy, rychlocerpackou na naftu zo 4 stojanmi, pripravou na CNG, modernou technologiou olejoveho hospodarstva a este kopec inych veci. Odstavna plocha a prelozenie montovanej haly z bodu A do B v KE, je pre mna dost predrazene. Obzvlast by ma zaujimala organizacia prace stahovania, ked tu nevieme organizovat ani dopravu ?
Reply on: Josip3211 #34176:
Máš pravdu, tak by to malo byť. Spoj keď je zapíasný v CP mal by byť garantovaný, veď každý z nás sa na to spolieha že pôjde. Možno použijem nesprávny príklad, ale podľa ma je to to isté ako keď by mi mal ísť spoj z KE do Prahy, kde nie sú vopred zakupované lístky a proste nepríde, lebo niekto nemá dosť vozov.
Reply on: Josip3211 #34176:
"Ja predsa platim za pravidelnu MHD a nie za prilezitostnu"

Sa ti zdá, že dnes je MHD pravidelná (aj keby sa vypravili všetky služby)? ?
Reply on: PTI #34174:
Mali by ste vedieť, že ostrovčeky pred Hornbachom predsa nijako nesúvisia s EHMK 2013 (zoberte si predsa úver). "Budeme si aj od úst do roku 2013 odtŕhať"

Re #34166 5: Treba sa spýtať súdruha katolíka a predstaviteľa slovenského talibanu, či sa smie na omši v koscele nahlas spievať (v nedeľu a cez sviatky)? ? #vomit#
Reply on: Josip3211 #34176:
Akožee sranduješ ? ? ?
Reply on: PTI #34174:
ten plán má jednu chybičku krásy - ak mesto zrušilo využitie VŠA pre športové účely, pochybujem, že by Penta obnovila štadión. Postavili by sa akurát nákupné centrá a žiadny štadión ( aj preto sa istú dobu hovorilo v tejto súvislosti s tým, že Penta kúpi štadión Lokomotívy v Čermeli a prevedie ho na mesto za korunu za to, že mesto zmení využitie VŠA ).

Čo sa týka križovatky Ondavská - Vojenská - Považská : veď stačilo by, ak by sa vrátilo k pôvodnej schéme - dokonca v ceste na Považskej sú aj vyznačené jazdné pruhy obrubníkmi. Akurát tá stopka nie je zlý nápad, neviem, či je aj teraz alebo nie.
Chcem sa opytat kompetentnych taktuto otazku: Ked mi vynecha za mesiac 15 spojov a mam to zaznamenane ktore presne to mi nevratia cestovne za ten mesiac?Podla mna by mali.Pretoze nesplnaju dohodnute podmienky.Ja predsa platim za pravidelnu MHD a nie za prilezitostnu.Dufam ze sa niekto zmoze na odpoved.
A ešte jeden príspevok a na dnes stačilo.
Včera som dostal listom z Obvodného úradu pre cestnú dopravu a pozemné komunikácie Košice, že na základe podnetu z tlače (blog.sme, Korzár, Nový čas) začali vo veci konať a vyzvali Mesto košice aby vykonal Štátny odborný dozor v križovatke Ondavská - Považská - Vojenská, a o výsledku informoval tento úrad. súčasne včera som odovzdal na magistráte a na dopravnej polícii návrh riešenia križovatky, tak aby boli splnené všetky požadované normy, a aby križovatka ozaj splňala všetky požiadavky na plynulosť a bezpečnosť cestnej premávky. Návrh môžte nájsť na mojom webe www.ptinziniering.sk.
Inak tam nájdete aj poslednú verziu AUPARKu, tak ako ide do územného konania.
Želám Vám všetkým pekné prázdniny a dovolenky.
P.Titl
Reply on: VLI #34172:

K číslam, ktoré padli: Prihlásili sme sa tiež do súťaže ktorú DPMK vyhlásil. Súčasťou ponuky mal byť aj návrh zmluvy o dielo. Takže každý aj ja som musel vedieť čo naceňujem a za koľko. Ponuka za štúdiu bola menej ako sto tisíc Sk, teda hlboko pod miliónov, čo lietalo v novinách.
Čo sa týka sietí v areáli DPMK na Bardejovskej, či na Hornádskej - DPMK ich má, tak ako má sieťe z VŠA kde teraz ešte stoja busy. Takže vie ich presné trasy, aj body napojenia, aj výstupy z areálu. Pre potreby štúdie to bohate stačilo. Dnes zdigitalizujete hoci aký mapový podklad či fotku a možte robiť s presnosťou na milimeter. Výškopis je potrebný vtedy keď niečo riešite v kopcovitom, svahovitom členitom teréne, ale nie zv areáli na Bardejovskej, ktorá je rovná ako stôl.
Ako pracovník ešte UHA som bol jeden z tých čo navrhol vymedziť a rezervovať plochu za dnešnou Pemou Pri prachárni pre areál DPMK. Bol som jeden z tých, ktorý navrhol premostenie Červeného raku ulicou Pri prachárni. Aj preto, aby DPMK mal výhodné dopravné napojenie z budúcich garáží.
Ako člen predstavenstva (po druhykrát) som dva roky presviedčal Krempaského jedného aj druhého že je potrebné urobiť všetko preto, aby DPMK sa dostalo k areálu Spojov na Bardejovskej, a tam presťahovať busy z VŠA. Existujú o tom zápisy z predstavenstiev, môžte sa presvedčiť. Navrhoval som to aj Boritášovi a Rusnákovi, aby donútili mesto to riešiť. Veď to predávala realitka, stačilo sa dohodnúť s mestom.
Primátorovi Knapíkovi aj námestníkovi Filipkovi som predstavil scenár: UHA (mesto) pustí Pente v rámci úpravy regulačného plánu možnosť prestavať existujúci futbalový štadión vo VŠA na polyfunkčný areál – rekonštrukcia štadióna, v rámci tribún obchodné centrum atď, tak ako to chceli ,ale UHA s tým nesúhlasilo, že to je územie iba pre šport. Keby sa to zo strany UHA pustilo, tak by Penta ako majiteľ futbalového štadiónu konečne rozbehla svoje aktivity. Za to malo mesto pýtať jediné – aby Penta odkúpila od realitky areál Spojov na Bardejovskej a za korunu ho darovala mestu. Mesto by malo futbalový štadión aj areál pre DPMK, Penta by predala štadión na VŠA ktorý od mesta lacno kúpila so ziskom pripravenému investorovi, ktorý chcel stavať na mieste chátrajúceho štadióna. Výsledok - štadión chátra ďalej, o pár metrov ďalej sa ide stavať za miliardu nový, DPMK nevie kde dať autobusy. Tak ide za milión objednávať štúdiu.
Asi sme veľmi bohaté mesto, nemáme žiadne dlhy, a všetko je v najlepšom poriadku. Veď je to smiešne, nemáme ani dvesto tisíc na električkové ostrovčeky pri Hornbachu...
A na záver - ak je to zameranie areálu DPMK také nutné - prečo sa to už neriešilo dávno ? Dám to do finančného plánu, predstavenstvo schváli, v rámci rozpočtu mesta sa to odklepne, a už sa meria. Lenže mám silný dojem, že teraz sa to výhodne použilo na skreslenie ceny štúdie. Ono sa ozaj horšie ráta cena za štúdiu aj so zabezpečením meračky, ako čistá cena za štúdiu. ale takto to asi niekto v DPMK vymyslel. Výsledok je už pomaly istý - naplánovaný - smeruje to k vopred vybratému spracovateľovi. Tak akosi to uviedol korzár, a vyzerá že mal pravdu. Aj keď verím že sa JAV mýlil....
Reply on: 5 #34166:
To je všetko pekné, ale každý jeden vodič Ti povie, že po zvýšení mal menšiu výplatu
Reply on: PTI #34170:

Padli tu číselné údaje, o niečom, o čom nemôžete vedieť. Aj keď ste niekedy v DPMK pracovali. Čudovali by ste sa, aké všelijaké siete sú v areáli. Vlastne Vy to viete.... Veď tu hádžete číslami ako nejaký kúzelník. A ak neviete, DPMK nie je takpovediac „svojprávne“, môže robiť len to, čo si uňho objedná Mesto. Skratka „a.s.“ v prípade DPMK vôbec neukazuje na typickú a.s., DP robí len to, čo mu vlastník - Košice dovolí.
...
DPMK má vyčlenený priestor v oblasti VŠA, lenže na jeho realizáciu nikto nič nespravil. Prečo ste nepresadili, aby sa ten areál začal budovať? A teraz by neboli problémy s presťahovaním.
....
„DPMK mal mať areál už dávno zameraný, a nemal čakať až teraz na sťahovanie autobusov....“
"mal mať"..... DPMK nemôže bohužiaľ sám v tomto smere nič robiť. Pokiaľ mu vlastník nedá na to peniaze.
Reply on: VLI #34169:

Pre štúdiu nie je výškopis a polohopis nutný. Spracovávam štúdie 10 rokov, viem čo hovorím. Je samozrejme lepšie mať pre spracovanie štúdie ako podklad geodetické zameranie, ale bohate stačí pre štúdiu tohto druhu - aby sa zistilo ako a kde umiestniť do areálu Bardejovskej autobusy - zdigitalizovaná THM-ka (technická mapa) - na UHA predávajú listy za pár korún, alebo mapový podklad - ortofotomapa, resp. mapa z webu. Nehľadiac na to, že DPMK mal mať areál už dávno zameraný, a nemal čakať až teraz na sťahovanie autobusov. A ak mi chce niekto nahovoriť, že DPMK nemá zakreslené všetky siete čo má v areáli - tak to je chorý človek. Veď existujú projekty keď sa areál staval a x-rokov sa nič nemenilo. Okrem umyvárky, ktorá je pomerne nová, na tú bol projekt, vydané stavebné povolenie a všetky siete DPMK má. Okrem iného má technický úsek, ktorý má na starosti aj správcovstvo sietí vo firme. a na záver - 9/10 sietí sú káble - napájacie a spätné pre trolejové vedenie vrátane napájania meniarne - a tu mi chce niekto tvrdiť, že v DPMK nevedia kadiaľ vedú. Suma sumárum - celé to zaváňa niečim (nechcem menovať) a ten čo sa ozval (VLI) má asi v tom tiež prsty. Ale aj kvôli takým majú vodiči v DPMK také platy aké majú, lebo THP pracovníci berú platy za h.... (niektorí určite).
Reply on: PTI #34168:
Akú sumu zverejnil Filipko?
Ináč polohopis a výškopis je pre štúdiu nutný. A v tom zameraní je aj zistenie podzemných sietí, aby sa vedelo, kde možno ťahať nové siete, prípadne staré chrániť.
Ešte si dovolím citovať čo som napísal v diskusii o štúdii a projekte bus-pľacu na Bardejovskej, čo beží na blog.sme:

Po tom zverejnení cifry, s ktorou DPMK a Filipko uvažujú na zabezpečenie štúdie a následne projektu na tento "Kulový blesk" (tak sa volá jeden český film o sťahovaní) sa už ani nedivím, že DPMK zrušil súťaž na štúdiu. Lebo tam niekto položil sumu vyše milióna Sk. Ozaj je to nehorázna suma, ale podľa všetkého to menežuje niekto zhora, veď voľby sa blížia a je potrebné všetko dobre pripraviť. Inak na rovinu, aj sto tisíc za štúdiu na betónovú plochu s vyspádovaním a odvodnením, jednu montovanú halu a plynovú CNG-čku ktorú tak či tak zaplatí SPP a je to typové zariadenie dodávané na kľúč, je veľa. Aj v prípade že do toho vopchali zameranie areálu - neviem načo, keď 2/3 tvoria koľajisko a haly údržby električiek a tam sa určite tie autobusy dávať nebudú.
Dnes trocha kritiky na nezmyselné ukončenie diaľnice od Prešova.

http://titl.blog.sme.sk/c/153810/Dialnica-temer-do-praveho-uhla.html
Reply on: Irisb #34161:
To je blbosť. "Vyššia daň" ako to nazývaš (v skutočnosti: nižšia odpočítateľná položka od základu dane) sa uplatňuje až pri ROČNOM príjme (základe dane) nad cca 500 tisíc Sk. Silne pochybujem, že zvýšenie platov vodičom DPMK o 1 % spôsobí priblíženie ich ročnej mzdy k polmiliónu.
Ak aj zamestnávateľ v priebehu roka zráža z platu o čosi viac, prípadný preplatok voči zamestnancovi sa každý rok vysporiada po ročnom zúčtovaní, tj. v marcovej výplate.
V celoročnom merítku zvýšenie hrubej mzdy o akékoľvek % nemôže spôsobiť zníženie čistého príjmu.

OT:
Preslávený poslanec Cengel (samozrejme KDH) chce v nedeľu zakázať prať, vysávať, používať mixér, skákať, prášiť koberce a mnoho iného. Aj toto sedí v MZ... ?
http://www.korzar.sk/clanok.php3?sub=27.6.2008/92102K
Reply on: Peter55 #34154:
a ona ti da na oplátku v noci 1 % svojho času ktorý sňou môžeš stráviť ? ? ,a to chválabohu nevie ešte zdaňovať ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.