Sarko,bigmac:Kodporovej regulacii-prave sedim v EC133 Slovenska Strela,pijem capovany Topvar,jem ako pravy kozmopolita k tomu madarsky gulas a citam Atlas vozidiel Zeleznicneho magazinu "Motorove vozy a jednotky CD a ZSSK",kapitolu "860 (ex M475.0,M474.0).A ze co to ma spolocneho s elektrickami,menovite s rozlisovanim T3,T3SU a T3SUCS,ktore je zivotne dolezite pre buducnost elektriciek v CR a SR?Nuz tento citatik,ked sa tu uz castujeme citatmi:"Pri pouziti kontaktni regulace vykonu mohla Statni zkusebna (instituce,ktera regulovala ceny,nebot tehdy neexistovalo trzni prostredi) zaradit seriove vozy do kategorie vyrobku az tretiho stupne jakosti,od cehoz by se odvijelo snizeni jejich prodejni ceny".Ad bludive prudy:asi trvalo 50 rokov,kym bludive prudy vdaka svojmu bludivemu charakteru po velkom bludeni dorazili z PP az do Kassa
Sarko
Blúdivé prúdy sú na Slovensku známe od 60-tych rokov. V týchto rokoch už bola polarita v električkovej trakčnej sieti v troleji mínus pól a v koľajnici plus pól. Aj napriek tomu už v 70-tych rokoch došlo k vybudovaniu prvých klasických diódových drenáží, ktoré boli prepojené na koľajnice. V neskoršom období SPP navrhol opätovnú zmenu polarity na plus pól v troleji a mínus pól v koľajnici, avšak z dôvodu vysokej nákladnosti k tomu nedošlo. Zmenu polarity SPP presadzoval z dôvodu jednoduchšej situácii pri mínusovom póle v koľajnici, pretože výstup a identifikácia škodlivých blúdivých prúdov a ochrana pred nimi je ustálená v určitej škále, naopak pri plusovom póle v koľajnici je výstup a identifikácia nestála a celoplošne ohrozuje všetky dotknuté zariadenia. Opačná polarita teda v skutočnosti predstavuje nebezpečnejšiu alternatívu, ktorú bolo potrebné v 90-tych rokoch ošetriť modernými katódovými elektrickými polarizovanými drenážami. Z uvedeného teda vyplýva, že opačná polarita bola v Košiciach (Brne a Ostrave) buď náhodná, resp. za iným účelom.
Zdroj: SPP, a.s.