Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: KVKV #30233:
presne o to mi išlo, že aj KORID, aj štúdie VÚC sú platené z našich peňazí, sú pritom rovnakí ľudia (napr. jeden bývalý R DPMK a jeden vysoký železničiar) a výsledky diametrálne odlišné. Vidím to tak, že z KORIDu nebude nič a uvidíme, čo zostane časom z koľajovej dopravy DPMK... Bohužiaľ
Reply on: Kari #30231:

To som viacmenej uviedol ako príklad, je to v projekte Korid.
Ja sám pochybujem o zmysluplnosti elektrifikácie trate do Moldavy a jej obslužnosť regiotramvají, lebo tam nič , PROSTE NIČ! nemože cenou a rýchlosťou a pomerne dobrou hustotou spojov konkurovať dnešným priamym autobusom. To jedine, že by predlžili popri ceste rýchlodráhu – scifi.
Ale tu aspon vidieť , že jeden nevie ,čo robí druhý. Jeden si veselo projektuje KORID ,a platí to (niekto), druhý zase štúdie obslužnosti... Moldava = trať na zrušenie.
Tak si zrob o tom obraz.
Reply on: TA #30226:

Točne boli populárne a konštrukčne zvládnuté už od vzniku železníc. V KE bola prvá výhrevňa s točnou v priestore žel. Stanice , od otvorenia trate z Miskolca. V dosledku vystavby Košicko-Bohum.dráhy depo prekážalo rozšíreniu stanice, bolo vystavané nové –viď mapa, je dodnes.
Inak tomu pokruhovému sa hovorí rotunda , to je tá odstavná hala, točňa je ten otočný most s kolajou.

Svojho času som videl v Berlíne jednu skutočne impozantnú rotundu v pravom zmysle, Obrovská hala, asi 50 paprskov kolají , točňa bola uprostred haly, viedli tam tri vjazdy.
Reply on: KVKV #30230:
"elektrifikácia vybraným systémom (Moldava)"

Práve čítam časopis "Železničná revue" ostatné číslo. V článku "Plánovanie dopravnej obslužnosti v regiónoch prinesie viacero zmien" pán Ing. Stanislav Hreusík, PhD. z VÚD v Žiline popisuje navrhovaný stav pre KSK - je to pilotná štúdia Plánu dopravnej obslužnosti. V tabuľke je pre jednotlivé smery porovnanie súčasných výkonov vo vlkm a navrhovaný stav. Takže naprr. smer Ke - SNV 70%, Krompachy - Ke 25%, Trebišov - Košice 40%, a div sa svete, Rožňava - Moldava a Moldava - Košice je navrhovaný stav vlkm 0 (slovom nula). Celkovo výkony vo vlkm pre KSK zníženie na 38,379%. Kdepak soudruzi udělali chybu?
Reply on: Papyr #30213:

Isteže to bude vlak, ale budú odlišnosti od súčasnej formy prevádzky.
To jest intervalová doprava, taktový systém, integrovaný tarifný systém s mhd prípadne s dopravcami v rámci kraja. Spočiatku sa to skutočne nebude velmi líšiť od bežných vlakov.
Viď pražské „S“ linky. To je tiež len začiatok.
Až v dalších fázach to može dostávať osobitejší charakter: označovače vo vlakoch, prestupné terminály v mestách, unifikácia a optimalizácia voz.parku, zdvojkolajnovanie tratí (problem Prešov), elektrifikácia vybraným systémom (Moldava) stavba odbočiek do priem.zón (Kechnec), atd. Až ako úplne posledná „třešnička na dortu“ može potom dojsť k prepojeniu sietí železníc a mhd a zaradenie regiotram.vozidiel do UŽ DOBRE FUNGUJÚCEHO systému.
Tak to vidím ja.
Reply on: KVKV #30227:
Na celom PKP je DC 3kV.
Reply on: TA #30212:

No velmi vážne to berú naši linkotvorci. A velmi velmi ma to znepokojuje.
Ale už som o tom popísal dost.
Reply on: Papyr #30194:

Neviem to na 100% ale myslim že Poliaci majú do Muszyny dc system, takže zrejme v Prešove bude styková stanica (?)
Reply on: m2001 #30224:
to hej. Len ma prekvapilo, že točňa existovala už tak skoro.
Reply on: sc_ke_sk #30200:

Oni už boli rozhodnutí cca pred 30-timi rokmi a to v dobe ked sa ešte iba dokončovali niektoré úseky 3kV dc.
Čítal som to nedávno, zrejme usúdili, že teraz začnú. Ten prechod v úseku Hidasnémeti- KE-Kysak-Prešov mi tiež nedáva logiku. (Jedine že by sa rozhodli uvedenú trať pričleniť k MÁV ? ) Od Hidasu je 25kV ac.

Čo sa týka financií, prerozdelovaní, ekonomických výpočtov, to neriešim, skor sa téme vyhýbam, lebo skoro stále sa narazí na nejakú zlodejinu, tunelovanie alebo zmanipulované ekonomické analýzy. Hnus.
Reply on: TA #30221:
áno, to bude to, napokon stojí tam dodnes : http://img183.imageshack.us/my.php?image=p4230009po2.jpg
foto z každoročnej akcie Prebúdzanie Katky
Reply on: veteran #30220:
Dakujem za tuto mapu, ako aj za tie ostatne. Ako sa tam vlastne daju pridavat dalsie fotky? Treba ich poslat mailom. Uvodna stranka www.kosice.wz.cz (kde to asi bolo napisane) mi nefunguje. Vzdy ma to priamo hodi do GALERIE...
Reply on: TA #30221:
polkruhový, nie polkruhý ? - akoby vejár
Reply on: KVKV #30199:
Timis nie je električka ale, ako hovorí Jenki, kovoroľnícky výrobok. Timise napr. v Temešvári, vo svojom rodnom meste, už myslím nejazdia vôbec, a toto mesto je preslávené na rumunské pomery špičkovou údržbou.
Reply on: TA #30211:
Preto, lebo zrejme Europska unia nedala vyzvy pre taketo cerpania z fondov. EU totiz na kazdy rok da vyzvy, v ktorych zahrna tu ktoru oblast financovania. Ak mestska zeleznica nepatri ani do jednej z vyziev, potom sa prostriedky na nu nedaju z fondov EU cerpat.
Reply on: Peter55 #30216:
jj, včera premával po trase Vidlákovo - Slameniakovo... ? ?
Reply on: Axel #30215:
Dnes nemal svoj voz...
Reply on: Peter55 #30214:
Aha, takze to na zastavke nebol BMko, zdalo sa mi, ze nejazdi s kratkou Karosou ale s dacim velkym a starym...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.