Reply on: KVKV #30233:
presne o to mi išlo, že aj KORID, aj štúdie VÚC sú platené z našich peňazí, sú pritom rovnakí ľudia (napr. jeden bývalý R DPMK a jeden vysoký železničiar) a výsledky diametrálne odlišné. Vidím to tak, že z KORIDu nebude nič a uvidíme, čo zostane časom z koľajovej dopravy DPMK... Bohužiaľ
KVKV
Isteže to bude vlak, ale budú odlišnosti od súčasnej formy prevádzky.
To jest intervalová doprava, taktový systém, integrovaný tarifný systém s mhd prípadne s dopravcami v rámci kraja. Spočiatku sa to skutočne nebude velmi líšiť od bežných vlakov.
Viď pražské „S“ linky. To je tiež len začiatok.
Až v dalších fázach to može dostávať osobitejší charakter: označovače vo vlakoch, prestupné terminály v mestách, unifikácia a optimalizácia voz.parku, zdvojkolajnovanie tratí (problem Prešov), elektrifikácia vybraným systémom (Moldava) stavba odbočiek do priem.zón (Kechnec), atd. Až ako úplne posledná „třešnička na dortu“ može potom dojsť k prepojeniu sietí železníc a mhd a zaradenie regiotram.vozidiel do UŽ DOBRE FUNGUJÚCEHO systému.
Tak to vidím ja.