Spojeni pro mesto Napriklad v Bratislave by sa siet primestskych a mestskych vlakov mala oznacovat pismenami R (napr. R25, R50 a pod.) - co vychadza z prekladu Schnellbahn - Rychlodraha.
Tak som už doma... škoda, že sa tak strašne rýchlo pridávajú príspevky, lebo sa mi to nechce veľmi čítať. No a mám aj zopár fotiek budapeštianskej mhd.
Presný a povodný význam „S-Bahn“ bol Stadtbahn, to jest mestská železnica. Na prelome 19-20.storočia vzniká budovaním železničných tratí a nádraží roznych spoločností na území väčších miest pomerne rozsiahla sieť, a začína byť využívaná mestskými a predmestskými vlakmi. Pozdejšie sa v niektorých mestách viac alebo menej osamostatňuje od čisto železničných tratí , trate sa elektrifikujú, povodné parné vlaky sú nahradzované elektrickými jednotkami, sieť dostáva niekedy charakter povrchového metra (typicky Berlin). V propagačných letákoch býva občas nazývaná „Stadtschnellbahn“ .
Pod označením „S“ bývajú v Nemecku a Rakúsku aj bežné predmestské trate a tiež v poslednej dobe aj linky regiotram.
Pokial viem, ak sa zrealizuje košický projekt, tak nič nebráni kombinovanej prevádzke mestských a regio. električiek na spoločnom telese.
Ale neviem, prečo by sa mal na slovensku preberať germanizmus, označenie „S“.
Síce to zaviedli aj v Prahe na prímestských železniciach a aby to nebolo až tak blbé tak tomu (dodatočne) našli nejaký český prídomok začínajúci na s , ale nijak si nemožem teraz spomenúť na to blbé slovo.
Presne tak.. ked sa zrealizuje KORID tak mestske linky na nove trate velmi chodit nebudu (len na THC a letisko). Nove linky sa budu oznacovat inak. Tvorcovia navrhu na stranke KSK sa inspirovali nemeckymi mestami a oznacili tieto linky S1-S8, co nechapem lebo to "S" znamena Strassenbahn alebo nniekde aj Schnellbahn...
Filipkom a tým ďalším „bunkóóm“ je treba vysvetliť, že NEHRAJÚ FOTBAL, ale PLÁNUJÚ DOPRAVNÚ INFRAŠTRUKTÚRU MESTA. A mali by to robiť ZODPOVEDNE.
Vy máte dobré kontakty na nejakých žurnalistov. Čo tak pripraviť nejaký seriál – osvetu v oboru dopravy, včetne jemného zakomponovania popisu prístupu a motivácií tých „filipkov“.
Niečo ako občiansku anketu, a potom ak sa ohlási nejaký „vláčikár“ tak na jeho príklade vysvetliť, prečo je lepšie to druhé. Vlastne sa vytvorí ona diskusia dvoch skupín a riešenia modelových situácií. Aj bez Filípkov to ide.
Veď s tbus petíciou ste to vlastne vyhrali. Reakcie magistrátu boli len úbohým prejavom ješitnosti chudákov , ktorí vedeli ,že prehrali, len si to nechceli pripustiť.
Už bolo dosť povedané ohladne zavedenia nejakého nového systému číslovania liniek, ale nedá mi to.... v novom návrhu liniek mestských ed máme linky 2,3,4,5,6,7,8,9.
Akosi nám dochádzajú čísielka, nie?
"Ja to vidím tak, že zástupcovia oboch skupín by sa mali stretnúť a bez emócií a egoizmu obhajoby „svojho“ priameho spojenia rozobrať modelové situácie oboch sposobov riešení a najsť to najlepšie, alebo najlepší kompromis."
Každý kope za seba, nikto sa nechce vzdať svojej obľúbenej priamej linky, lebo bude musieť prestupovať. A potom tu máme neschopného námestníka primát(or)a Filipka, ktorý je posera (?) a nechce si nikoho pohnevať, lebo by ho potom už nevolili. ? Nikto nechce zmeny na svoj úkor, ale len na úkor toho druhého. Ak započítam, že nie je ochota sa dohodnúť a potom, že čo by to bolo za starostu, keby dovolil zrušiť henten autobus. Súčasný stav vyhovuje tak akurát starostom. Ja by som im za trest dal jeden autobus ráno, na obed, večer a nech si cestujú ako chcú.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Peter523