Nové linkové vedenie - stále si myslím, že vylomeniny v tom dnešnom sa dali upraviť bez toho, aby sa prekopalo všetko.
Skôr ako zmenu LV by som privítal nové električkové zastávky aby sa stalo skutočnosťou to, že električková doprava v smeroch kde chodí, je nosnou. Určite by som postavil 4 nové električkové zastávky priamo na vstupe do kruhu VŠA zo všetkých 4 smerov, aby vznikol systém, zriadil obojstranné zastávky Hornbach-Baumax-Kaufland Moldavská, určite by som zriadil električkové zastávky na Kuzmányho v križovatke Šrobárova, a na Komenského križovatka Bocatyova (SOUS) v smere od NMMM. Sú to necelé 2 milióny, ale určite by sa to DPMK vrátilo v spokojnosti cestujúcich.
Ďalej je problém koordinácie liniek - to tvrdí DPMK, nie je potrebné ani sa nedá celé mesto, a najmä nie v špičke, koordinovať je potrebné sedlo, najmä večer a DPP, aj to len výstupy zo sídlisk, resp. výjazd zo širšieho centra (Mier smer THC, Ipeľská smer KVP). Električky hlavne jazero, taká Štúrová je úplne zbytočná.
Problém dlhých liniek - áno, je problém dodržať CP, ale rozdelením 1 dlhej linky na dve krátke je potrebný ďalší šofér, ďalší bus, nafta, výplaty .... Naviac vzhľadom na prestávky a hluché časy na konečných (viď napr. busosalón na Moskovskej) už nebude stáť a čakať nekonečne dlho jeden bus,. ale hneď dva.
A zmena LV - mesto si ide objednať menšie výkony, ale DPMK ide súčasne skvalitňovať dopravu ? To je nepriama úmera, odstránenie peáže ju nevyrieši - a aké odstaňovanie keď do spaľovne pôjde bus 6 km vedľa električky, bude stáť na 3 zastávkach a električka na cca 10-tich. Tak isto návrh buslinky NO - Moldavská - Alejová - Carrefour - v tom smere sú električkové trate, len neviem či DPMK vie o tom, že má na VŠA aj výhybky, ktoré tento smer električkám umožńujú - nikdy tak žiadna riadne električková linka nejazdila, a je to už cca 20 rokov.
Skôr ako zmenu LV by som privítal nové električkové zastávky aby sa stalo skutočnosťou to, že električková doprava v smeroch kde chodí, je nosnou. Určite by som postavil 4 nové električkové zastávky priamo na vstupe do kruhu VŠA zo všetkých 4 smerov, aby vznikol systém, zriadil obojstranné zastávky Hornbach-Baumax-Kaufland Moldavská, určite by som zriadil električkové zastávky na Kuzmányho v križovatke Šrobárova, a na Komenského križovatka Bocatyova (SOUS) v smere od NMMM. Sú to necelé 2 milióny, ale určite by sa to DPMK vrátilo v spokojnosti cestujúcich.
Ďalej je problém koordinácie liniek - to tvrdí DPMK, nie je potrebné ani sa nedá celé mesto, a najmä nie v špičke, koordinovať je potrebné sedlo, najmä večer a DPP, aj to len výstupy zo sídlisk, resp. výjazd zo širšieho centra (Mier smer THC, Ipeľská smer KVP). Električky hlavne jazero, taká Štúrová je úplne zbytočná.
Problém dlhých liniek - áno, je problém dodržať CP, ale rozdelením 1 dlhej linky na dve krátke je potrebný ďalší šofér, ďalší bus, nafta, výplaty .... Naviac vzhľadom na prestávky a hluché časy na konečných (viď napr. busosalón na Moskovskej) už nebude stáť a čakať nekonečne dlho jeden bus,. ale hneď dva.
A zmena LV - mesto si ide objednať menšie výkony, ale DPMK ide súčasne skvalitňovať dopravu ? To je nepriama úmera, odstránenie peáže ju nevyrieši - a aké odstaňovanie keď do spaľovne pôjde bus 6 km vedľa električky, bude stáť na 3 zastávkach a električka na cca 10-tich. Tak isto návrh buslinky NO - Moldavská - Alejová - Carrefour - v tom smere sú električkové trate, len neviem či DPMK vie o tom, že má na VŠA aj výhybky, ktoré tento smer električkám umožńujú - nikdy tak žiadna riadne električková linka nejazdila, a je to už cca 20 rokov.
grofmathias
V pohode, jazdí tam sem-tam L36, ináč nič. Ide o odbočovanie vpravo z Poštovej. Ak sa zmestí daný autobus do tých dvoch pruhov, prosím. Ináč, aj výprava dvoch autobusov L34 a L19 každých 10 minút tou trasou nemusí byť najvhodnejšia, pretože je to dosť krátka ulička. jedine, ak by sa tam dal zákaz vjazdu vozidlám mimo ver. dopravy a ostatné vozidlá by šli cez šrobárku na Moyzesku. Pokiaľ však nenastanú uvedené komplikácie, nie som proti vedeniu SU15 po tejto trase.
Viem, aj súčasná L32 odbočuje ostrú zákrutu pri TU, ale má k dispozícii električkový pruh. Na Moyzesovej má k dispozícii šírku maximálne 6 metrov.