Ale ona Praha JE VÝRAZNE LEPŠIA ! to nie je mýtus. (hovoríme o mhd)
Občas tu býva snaha navodiť náladu, že v Prahe a inde to a to nefunguje, „a že vlastne Košice nie sú o mnoho horšie“ . Na druhej strane, ked sa spomenie, že niekde niečo je dobre vyriešené (v Prahe , Mnichove, atd...) tak hneď zaznie „ No ale S PRAHOU TO NEPOROVNÁVAJ“ ....a obligátne „TU SA TO NEDÁ“.
Patrím medzi dorazných zastáncov zkracovania okrajových bus liniek k najbližšej konečnej ed alebo prestupného uzlu, ale ukončiť linku pri Optime je aj pre mňa silný kafe.
Áno, ku kruháču, ale tam to nie je ako ukončiť a nie je tam ideálny prestup (smerom na juh, Alejova), takže by sa musel isť otočiť buď ku garážam vša alebo pokračovať k spol.pavilonu a na Bardejovskú.
Toto by asi bolo najlepšie. Buď by sa otočil v dpmk (ani som doteraz nevedel ,že sa to dá zrealizovať) ,Alebo by pokračoval plynule ako linka do Myslavy, LIX... a pod.
A ešte ma napadá, ked už mal byť prestup u optimy na L15, nešlo to diplomaticky vyriešiť predlžením vybraných spojov L15 (každý druhý, tretí ?) smerom Pereš...? „Opticky“ by Pereš a spol mali priamu linku do mesta , takže by im to zapchalo ústa.
Zriaďovanie zastávok.
Čo sa týka kompetencií mesta , to je mi jasné. Je chvályhodné , že konečne nejaká starostka sa usiluje o zriadenie zastávky na logickom mieste. Často je skutočnosťou opak, že kompetentní na miestnych úradoch sa tým nechcú zaoberať, opakované žiadosti obyvatelov proste zmetú zo stola.
"Urobili by sme si prieskum a následne rozhodli".... tak potom čo má p.Tkáč čo rozhodovať ? Mal by byť rád, že sa mhd týmto zatraktívni – a to určite. To, že sa jazdná doba ku konečnej predlži o 1 – 2 min. nevyžaduje další autobus, to sa vyrovná (stratí) vo vyčkávaní na konečnej, no bože, vodič bude mať pauzu o min kratšiu. A ZAPLATÍ sa to. Pretože cestujúci uvažuje dnes asi takto: „Dnes musím cestou z práce na poštu, ale nič tam nezastavuje, k zastávke je to ďaleko ,takže si vezmem auto ten deň. Pokial by zastávka bola, využívali by mhd aj miestni .
Myslím, že g.r.Tkáč sa vyjadril nevhodne, arogantne, dosť nepriatelsky voči požiadavku .
Všeobecný odpor k prestupovaniu je v nezanedbatelnej miere zapríčinený nevhodným rozmiestnením alebo vynechaním zastávok v prestupných uzloch. Príkladom je N.O. kde sú rozhádzané v okruhu pol kilometra! Lahodkou sú : krajský súd, SOUD, dom umenia. Zriadovanie zastávok iba v jednom smere (a to na doležitých miestach) je zrejme zvrátenou zálubou nejakého maniaka. Alebo totálnym dilatantizmom zúčastnených.
Že prečo by malo záležať aj dpmk na zriaďovaní zastávok?
Trochu odbočím, ale uvediem to na príklade z iného oboru. Pokial niekto z Vás pracoval ako projektant rozvodných sietí u stavebných projektov , tak vie , aké sú tam „boje“ . Vyzerá to tam tak, že projektant elektro sa snaží predbehnúť vodárov, plynárov Pochopitelne , ak zaspí, počká do konca, tak zistí ,že mu tí druhí zastavali trasy svojimi rozvodmi a zkomplikovali alebo dokonca znemožnili realizovať svoju časť projektu. Potom dochádza často k tomu, že musí akosi porušiť alebo obísť normy, aby vobec do termínu stihol to svoje zrealizovať .
Uviedol som tento príklad, lebo rovnaká situácia vzniká v meste pri roznych cestných stavbách, cestári sa realizujú, dpmk to v tejto fáze nezaujíma, mesto na to kašle , nič nekoordinuje. Po slávnostnom otvorení novej komunikácie sa potom zistí , že zastávku tam už nieje kam umiestniť, nieto ešte nejaký dobre riešený prestupný uzol . Typickým príkladom je projekt stavebného a dopravného riešenia N.O. Veď sa tam dalo navrhnúť aj stavba terminálu, kde by mohli byť vhodne ukončené niektoré bus linky ,zároveň by bolo centrálne prestupné miesto , čo najviac sa blížiace dnešnému trendu hrana-hrana. DP a mesto má sice jednoduchšiu situáciu voči vyššie spmenutému projektantovi, jednoducho potom prehlási – TAM SA TO NEDÁ. A hotovo, vyriešeno, nezaujíma, predsa si nebudú pridávať prácu.
Následkom toho je zneatraktívnenie alebo znemožnenie realizácie niektorých trás mhd. A potom dpmk plače , že mu ubývajú cestujúci. (či už aj to je mu jedno?)
ak by dali 20 korún, tak by to nijako nevyriešili. Veď kedysi stála lístko v doplnkovom predaji 14 SKK a normálne 12 SKK. Teraz stojí 17 SKK a v doplnkovom len 20 SKK? Veď to by bolo relatívne takmer rovnaké rovnaké ako kedysi.
taak samozrejme ze som zaneprazdnena v tomto katastrofickom svete:( a preco budem zamrznuta? lebo ked k nam zacne chodit 18 tka tak tipujem ze poslu ikarusa a nie solaris... a tipujem ze mu vypoveda sluzba hmmm na predoslej zastavke
taaak to moj zlaty nemas pravdu pretoze kym ja uvidim 18 tku tak orgazmus nebudem schopna dostat - uz budem totiz zamrznuta!!!! a nemam casu citat historiu sorko ?
TY CO ĽETAŠ?Sa zobud precitaj historiu a potom sa tu ozyvaj.Urcite si z THC a zrusia Ti 35 ta budes v ritke lebo cim sa pre boha dostanes na OA Watsonova ze?A orgasmus dostanes ked ti pride L18 na THC. ? ? ?
Aha takze sa v Presove sa maju asi dobre a doprava im tam asi funguje bezproblemovo, ked ma cas este prispievat na KE stranke.
Urcite sa zhodneme ze to nejde dobrym smerom ale tazko si predstavit ze to pojde niekam inam, ked cele mesto ide niekam kam si radsej ten kto ma rad Kosice ani nechce predstavit ako to cele takto skonci.
Kazdopadne sa uz "tesim" ked dojdem po dlhom case do KE a zajdem do DPMK v meste doriesit nejake ich nezrovnalosti(hluposti) v prepravnom poriadku ...okrem ineho
Dufam ze potom co uz urobili "biznis" na dochodcoch tak uz tam nebude tak husto a nebudem musiet dlho cakat. ?
A skym by si sa ako rad porovnaval ? S "Bangladezom" alebo skym, ak ano to potom kosicka doprava je potom suprova a mame super-moderne stroje a vsetci sme happy ?, mal by si sa zobudit zo sna a zistis ze zijes v EU a ze sa musime zrovnavat s najlepsim alebo aspon lepsim...(urcite by ti nezaskodilo ak by si vytiahol svoju "zadnicu" z KE a ist sa pozriet na par tyzdnov-mesiacov ako to vyzera inde a zmenis nazor (mozno teda lebo u niekoho nepomoze uz ani svetena voda) ?
ja som s novym LV spokojny, tie elektrickove intervaly ma potesili, len si niesom isty, ci kapacitne sa nieco prida, ked sa takpovediac zrusia abus linky subezne s e. tratou ako 13 38 28, vlastne doprava bude tak isto, sardinky, len v inom baliku ? , neviem neratal som to, ale vravim, som spokojny.
"Myslím, že i Jazero potrebuje jeden expres na posilnenie dopravy. " Keď Jazero potrebuje posilniť, tak sa to robí tak, že nebudeme vymýšľať nové linky, ale posilníme to čo tam už DNES jazdí.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
RDZ 50