Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Záchvat #25371:


Ved na to som sa pytal viackrat, ale nikto mi doteraz nedal ten navod...

"Stlačíš tlačidlo PCL a nintendo Ťa v materinskom jazyku hlasito vyzve ku priloženiu karty. Potom už nabehne Tvoja vysnená obrazovka s ponukou. Opakujem, takto to má fungovať, ale EmTest..."

Ved to, takto som to skusal, ale nefungovalo to. Co mam teraz robit, namiesto 60min. za 19SK si mam kupovat 2x 30min, alebo 30min a 60min, kedze mi druhykrat nedovoli kupit 30min. a mam zaplatit 16+16, alebo 16+19SK namiesto 19SK?? A navyse strazit si kedy uplynie 30 min. a cez cely autobus sa drat k tej krabicke? Ked tam nepojdem presne, nedovoli mi to predpokladam kupit novy listkok, ked stary este plati a ked neskoro, tak mi revizori daju pokutu, takze by som pri to musel niekolko minut stat a blokovat tu krabicku, ale potom sa budu stazovat ostatni, lebo si nebudu moct prilozit svoju kartu.

Ked budem potrebovat 30min. a kupi mi to 60min., pridem "len" o 3SK, alebo, aj ked 2x prestupujem, budem prikladat 6x tu kartu, kazdu chvilu, pri nastupe aj vystupe.

Navyse, nevie co by sa stalo, keby som cestoval 1 zastavku, potom pri vystupe prilozil kartu, odpocitalo by mi to 12SK? Pri dalsom nastupe a ceste 2 zastavky dalsich 12SK? A potom 5 dalsich zastavok a 16SK - to by bolo 40SK, aj keby som mohol pouzit jeden 30min. listok za 16SK!?
Ešte k BLUE BIRD .
Ten pán "americkýslovák" to už skúšal aj inde. vyberá si dopravné spoločnosti - podniky. Jednou z jeho podmienok je, že podnik s ktorým vytvorí spoločnú firmu sa stane povinne odberatelom jeho busov. Preto už bol odmietnutý.
Tieto autobusy nie sú vhodné pre mhd v našich podmienkach. túto situáciu mieni riešiť "priekupníctvom" vhodnejších typov od iných firiem.
Ten pán má trochu skreslené a naivné predstavy o mhd v našich podmienkach, ako ideálny vzor považuje mestá v USA, kde mhd je vnímaná ako prostriedok pre sociálne problémové skupiny a druhú časť tvoria školské autobusy. "Predsa každý schopný človek jazdí svojim autom".
Reply on: KVKV #25380:
Veľa dobre píšeš - vidím, že máš prehľad o tom, ako sa robia výberové konania ?
Reply on: *SOLARIS* maniak #25369:

Nerob si ilúzie, kurz t-busákov bude na poslednú chvílu "dočasne pozastavený".
Ver tomu!
Reply on: eMareq #25340:

KOŠICE A AUTOBUSY:
1/ Nechcem tu zase rozvíjať diskusiu o najvhodnejšom výrobcovi autobusov, ale voliť sa dá medzi tromi osvedèenými znaèkami, /SOLARIS, IRISBUS, SOR/. Sú to najmasovejšie znaèky v ÈR,SR.
2/ Košice sa rozhodli pre SOLARIS. Ten ponúka prakticky úplný sortiment busov vèetne t-busov (snád až na malokapacitné busy pod L=9m, ale o tie Košice zatial nemajú záujem).
3/ Teda v rámci typizácie a tým aj zaisteniu ekonomiky opráv by sa mali zamerať na tohoto výrobcu. A malo by to byť aj hlavným argumentom pri výberovom konaní.
4/ Zaujímavé by boli tie "dobré referencie" na autobusy TEDOM. Od koho ???
5/ Informaèný systém si u renomovaných výrobcov volí zákazník podla priania ,nie je to viazané na typ vozu, Emtest alebo èokolvek iné sa dá inštalovať na hocièo, aj na koòku.
6/ Tedom možno raz bude konkurencieschopný autobus ale v súèasnosti si nie som istý budúcnosťou tejto firmy, teda aj garanciou dlhodobého servisu a n.d.
6/ výberové konanie u dpmk sa robí takto: skupinka si vyberie dodávatela, ktorý splní ich "špecifické podmienky". Aby to dodávatel vyhral, napovie odberatelovi také technické a konštrukèné údaje , ktoré konkurenti nemožu splniť. Možu to byť úplné hlúposti nedoležité pre prevádzku, napr. šírka alebo výška dverí, použitie nejakého špeciálneho agregátu, komponentu, ktorý konkurencia nepoužíva (rieši problém inak a možno lepšie)
Potom nie je problém aby vytipovaná firma konkurz vyhrala.

Záver: Rozhodnutie o nákupe TEDOM-ov nie že je zlé, je ABSURDNÉ.
Oèakávajme ïalšie, ešte absurdnejšie rozhodnutia predstavenstva a vedenia dpmk. Oni prídu a nebudeme dlho èakať.
Reply on: 810zssk #25376:
aké máš telesné rozmery ❓ ? Lebo každý normálny človek pri dvoch sedadlách za zadnými dverami má problém s malým priestorom.
A taktiež pri štvorkách - 2 a 2 umiestnené oproti sebe - je problém kam dať nohy, keď sú všetky naraz obsadené.
Reply on: cybernetic #25377:
Tak to píšeš, akokeby Furčania boli nejakí iní... ? ?
Furcan do trolej kurzu? nooo zbohom ?
Reply on: Záchvat #25371:
No so stiesnenostou ani dverami pri Solarise som problem nemal 🙂
Reply on: Záchvat #25374:
Furčan ide do kurzu? Gratulujem ?
Reply on: *SOLARIS* maniak #25373:
Ten nováčik z furče už stihne tento kurz? Gratulujem a držím palce.
A ten Solarisák dnes už poriadne váhal... ?

*SOLARIS* maniak

Reply on: Záchvat #25371:
viem bezpečne o jednom Solarisákovi a jednom nováčikovi z Furče.
Reply on: Záchvat #25371:
"...lebo sa môže stať, že jedného dňa začne naozaj fungovať..."
toho sa naozaj nebojím... ? ? ?
stále dokážu niečím prekvapiť...
Reply on: DeadMan #25357:
Ale veď takto podobne to aj funguje. Stlačíš tlačidlo PCL a nintendo Ťa v materinskom jazyku hlasito vyzve ku priloženiu karty. Potom už nabehne Tvoja vysnená obrazovka s ponukou. Opakujem, takto to má fungovať, ale EmTest...

Prestaňte už toľko na EmTest nadávať, lebo sa môže stať, že jedného dňa začne naozaj fungovať... ?


Re #25360 810zssk: Kneeling presne takto blbol aj v Solarisoch, zaujímavý je fakt, že to spôsobuje u Solarisu ten istý systém ECAS, ale iba tu na Slovensku.
Dvere, stiesnenosť detto.
Škoda že sa ku nám nepresadil Citelis, bol by som zvedavý na porovnanie so Solarisom. Verdikt by bol jednoznačný, u nás je budar každá značka, nič poriadne nejazdí, všetko sa kazí, takže je to vlastne jedno.

Re #25361 Stevqo: Načo? Pretože je tu tendencia zhusťovania intervalu na linkách a niekto usúdil, že si nemôžeme dovoliť časté prázdne kĺbaky...
Ekonomika je samozrejme bokom, ale to je náš štandart.

Re #25369 *SOLARIS* maniak: A koľko z nich bude v tom kurze radových autobusákov? To bude všeobecné navýšenie počtu vodičov jak sviňa.
BTW k trolíkom:

Včera večer o 19:12 hod. sa vytrolejil #1019 za zákrutou pri LIDLi idúci z KVPKL na LINGOV. Zdržanie max. 90 sekúnd. ?

*SOLARIS* maniak

Reply on: hamax #25367:
garantujem ti, že všetci vodiči z autobusov čo môžu robiť na trolejbuse točia trolejbusové linky jak len najviac môžu. Nič zvláštne nie je keď minule robil ráno L32 a poobede už na trolíku L72. V súčasnosti sú totiž AŽ DVAJA !!! Zvyšok dopĺňajú traja dielenský, no ale ani s nimi sa nedá počítať vždy, nakoľko ich tlačí pracovná doba v dielni. Pokiaľ majú dovolenky viac ako 3 vodiči, už je to krízový stav. Z voľného makajú vodiči trolejbusov, samozrejme aj autobusáci čo môžu robiť na trolejbuse, ako aj dielenský. A keď už sa nedá vychádzať ani z uvedeného vypravujú sa autobusy.

Dúfajme, že tento podstav nebude pretrvávať dlho, nakoľko sa od septembra otvára trolejbusový kurz, zatiaľ s 8 uchádzačmi. Papierovačky k tomu bežia už v súčasnoti.
Reply on: hamax #25367:
Asi preto, že keď dlhšiu dobu nejazdíš, nepustia Ťa na voz bez zacviku... ?
Neviem prečo jazdia na trolejbusoch autobusy,ked ešte stále su vodiči ktory majú opravnenie na jazdu trolejbusov a nedelia ich na nich.Asi im to tak vyhovuje..... ?
Reply on: TA #25365:
oprava :
namiesto 21m tam má byť 12m
Reply on: Dispecer #25359:
tým by si zabil prestupnú tarifu

tbus : nebolo by krajšie, keby sa 21m busy nahradili 15m ❓

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.