KOŠICE A AUTOBUSY:
1/ Nechcem tu zase rozvíjať diskusiu o najvhodnejšom výrobcovi autobusov, ale voliť sa dá medzi tromi osvedèenými znaèkami, /SOLARIS, IRISBUS, SOR/. Sú to najmasovejšie znaèky v ÈR,SR.
2/ Košice sa rozhodli pre SOLARIS. Ten ponúka prakticky úplný sortiment busov vèetne t-busov (snád až na malokapacitné busy pod L=9m, ale o tie Košice zatial nemajú záujem).
3/ Teda v rámci typizácie a tým aj zaisteniu ekonomiky opráv by sa mali zamerať na tohoto výrobcu. A malo by to byť aj hlavným argumentom pri výberovom konaní.
4/ Zaujímavé by boli tie "dobré referencie" na autobusy TEDOM. Od koho ???
5/ Informaèný systém si u renomovaných výrobcov volí zákazník podla priania ,nie je to viazané na typ vozu, Emtest alebo èokolvek iné sa dá inštalovať na hocièo, aj na koòku.
6/ Tedom možno raz bude konkurencieschopný autobus ale v súèasnosti si nie som istý budúcnosťou tejto firmy, teda aj garanciou dlhodobého servisu a n.d.
6/ výberové konanie u dpmk sa robí takto: skupinka si vyberie dodávatela, ktorý splní ich "špecifické podmienky". Aby to dodávatel vyhral, napovie odberatelovi také technické a konštrukèné údaje , ktoré konkurenti nemožu splniť. Možu to byť úplné hlúposti nedoležité pre prevádzku, napr. šírka alebo výška dverí, použitie nejakého špeciálneho agregátu, komponentu, ktorý konkurencia nepoužíva (rieši problém inak a možno lepšie)
Potom nie je problém aby vytipovaná firma konkurz vyhrala.
Záver: Rozhodnutie o nákupe TEDOM-ov nie že je zlé, je ABSURDNÉ.
Oèakávajme ïalšie, ešte absurdnejšie rozhodnutia predstavenstva a vedenia dpmk. Oni prídu a nebudeme dlho èakať.
aké máš telesné rozmery ? Lebo každý normálny človek pri dvoch sedadlách za zadnými dverami má problém s malým priestorom.
A taktiež pri štvorkách - 2 a 2 umiestnené oproti sebe - je problém kam dať nohy, keď sú všetky naraz obsadené.
Ale veď takto podobne to aj funguje. Stlačíš tlačidlo PCL a nintendo Ťa v materinskom jazyku hlasito vyzve ku priloženiu karty. Potom už nabehne Tvoja vysnená obrazovka s ponukou. Opakujem, takto to má fungovať, ale EmTest...
Prestaňte už toľko na EmTest nadávať, lebo sa môže stať, že jedného dňa začne naozaj fungovať... ?
Re #25360 810zssk: Kneeling presne takto blbol aj v Solarisoch, zaujímavý je fakt, že to spôsobuje u Solarisu ten istý systém ECAS, ale iba tu na Slovensku.
Dvere, stiesnenosť detto.
Škoda že sa ku nám nepresadil Citelis, bol by som zvedavý na porovnanie so Solarisom. Verdikt by bol jednoznačný, u nás je budar každá značka, nič poriadne nejazdí, všetko sa kazí, takže je to vlastne jedno.
Re #25361 Stevqo: Načo? Pretože je tu tendencia zhusťovania intervalu na linkách a niekto usúdil, že si nemôžeme dovoliť časté prázdne kĺbaky...
Ekonomika je samozrejme bokom, ale to je náš štandart.
Re #25369 *SOLARIS* maniak: A koľko z nich bude v tom kurze radových autobusákov? To bude všeobecné navýšenie počtu vodičov jak sviňa.
garantujem ti, že všetci vodiči z autobusov čo môžu robiť na trolejbuse točia trolejbusové linky jak len najviac môžu. Nič zvláštne nie je keď minule robil ráno L32 a poobede už na trolíku L72. V súčasnosti sú totiž AŽ DVAJA !!! Zvyšok dopĺňajú traja dielenský, no ale ani s nimi sa nedá počítať vždy, nakoľko ich tlačí pracovná doba v dielni. Pokiaľ majú dovolenky viac ako 3 vodiči, už je to krízový stav. Z voľného makajú vodiči trolejbusov, samozrejme aj autobusáci čo môžu robiť na trolejbuse, ako aj dielenský. A keď už sa nedá vychádzať ani z uvedeného vypravujú sa autobusy.
Dúfajme, že tento podstav nebude pretrvávať dlho, nakoľko sa od septembra otvára trolejbusový kurz, zatiaľ s 8 uchádzačmi. Papierovačky k tomu bežia už v súčasnoti.
Neviem prečo jazdia na trolejbusoch autobusy,ked ešte stále su vodiči ktory majú opravnenie na jazdu trolejbusov a nedelia ich na nich.Asi im to tak vyhovuje..... ?
*SOLARIS* maniak