Reply on: S499.1023 #1775:
Esicko mal na mysli to, že "zneužívanie" Optima busu študentmi TUKE bolo ošetrené tým, že všade bolo zreteľne napísané, že spoj slúži výhradne pre zákazníkov OC Optima. V tomto má Esicko pravdu.Ak sa bavíme v právnej rovine, samozrejme študenti nemali práve Optima bus používať na prepravu zo stanice k internátom.
Celá vec má trochu aj psychologický rozmer (i keď viem, že ten v práve nemá miesto), a to, že študenti internátov, ktoré stoja hneď pri Optime patria k jednej z najpočetnejších a najvernejších skupín zákazníkov tohto obchodného centra, a teda mnohí si to vyložili tak, že ak je spoj pre zákazníkov OC Optima, tak pre koho ak nie pre nich, čo týždenne v Optime utrácajú stovky až tisícky zo svojich peňazí. Druhá časť psychologického rozmeru spočíva v tom, že v spornom smere železničná+autobusová stanica - internáty nie je priame spojenie príliš frekventované a zo všetkých ponúkaných možností bol Optima bus práve najfrekventovanejšou linkou. A ako som už viackrát napísal, ak neexistuje iná slušná možnosť, dostať sa do cieľa svojej cesty, morálne (aj moje) zásady ustupujú a použijem to, čo príde - a teda aj Optima bus.
Dva roky som pravidelne chodieval na internáty každý týždeň - mal som tam telesnú výchovu. Dovolím si tvrdiť, že nie som žiaden živel, no keď raz viem, že priama električka mi príde o 45 minút, ja sa ponáhľam a na zastávku práve pristaví prázdny Optima bus, tak ho využijem. A chcel by som vidieť toho, kto by nevyužil.
Ja som to napísal už dávno - Optima bus nikdy nemal vzniknúť a súčasné riešenie je perfektné. L5 plne Optima bus nahradí, a to aj kapacitne. Nebude viac tlačenia a nevraživosti medzi cestujúcimi.
Sarko
Keby si bol totálny laik z davu, tak mávnem rukou... Ale Ty, ktorý si úzko v styku aj s vedením DP a máš možnosť vidieť do mnohých záležitostí zo zákulisia, tak Ťa absolútne nechápem. Alebo Ťa za to platí nejaká skupina študentov?
O zneužívaní hovorí priamo Oddelenie dopravnej služby (ODS) DPMK a asi nie zo srandy sa snažili dohodnúť na časti bezplatnej prepravy na L15 a nahradení Optima busu za električkovú L5. Ja som si nič z prsta nevycucal a realita hovorila sama za seba.
Sám vieš veľmi dobre a aj na všetkých možných miestach bolo JASNE, ZROZUMITEĽNE A ZRETEĽNE vyznačené, že linka Optima slúžila LEN NA PREPRAVU ZÁKAZNÍKOV OBCHODNÉHO CENTRA! Že R-ky chodili vždy poloprázdne a Optima vždy preplnená, je tiež len náhoda? Len mi tu nezačni písať, že v tom čase boli príchody/odchody vlakov k Optima busu, lebo Ťa vysmejem. Tu nejde o to, že R1 ide raz za hodinu, ale o to, že 15 minút pred ochodom R1 a 15 minút po odchode chodila tá R1 stále poloprázdna, kým Optima večne natrieskaná.
Keby v Optima buse cestovalo toľko nakupovaniachtivých cestujúcich, celá tá kapacita by sa mala preniesť na L5. K čomu však došlo? Vidíme, že spojmi cestuje vždy do cca 20 cestujúcich. Práve preto prišlo vhod, že sú prázdniny, aby sa ukázalo, koľko cestujúcich reálne L5 bude využívať. Výsledok máš možnosť vidieť už 6. deň po sebe.
Čo sa týka výhodnejšej polohy, pre Jedlíkovu 5 je najvýhodnejšia dostupnosť k električkovej zastávke L5 a R (150m). Pre Jedlíkovú 7 a 9 je to zastávka Mikovíniho s dostupnosťou k zastávke autobusov L11, 17, 20 a 34 (tiež 150m). Jedlíkova 5 mala na zastávku Optima busu dostupnosť cca 200m a 7 s 9 cca 350m. Stodolovu som nikde nespomínal.
Ohľadne hodnotenia obsadenosti L5 študentami som si ešte nič konkrétne nedovolil hodnotiť. Som si vedomý toho, že veľa študentov ešte len príde, že mnohí nie sú ešte informovaní a že to chce čas. Ten posledný odstavec v príspevku #1762 je prorocký a som presvedčený, že sa aj naplní.