Reply on: Papyr #1781:
No neviem, čo má dlhodobý pobyt v ČR spoločné s ODS.

Som rád, že si úprimne priznal, ako by si to robil/robíš Ty, čo je tiež len dôkazom toho, ako to naozaj funguje. Ale ja sa nečudujem, ak sa niečo také deje, ale protirečím, ak niekto takýto stav obhajuje. A to aj napriek tomu, keď sám dobre vie, že to takto dlhodobo fungovať nemôže. Toto považujem za maximálne pokrytecké.
Na všetko raz dôjde. Aj na prešovské nočné linky. Keď sa nebude tento stav riešiť, DP možno zrazu nočnú dopravu zruší ako nepoužívanú a nerentabilnú. Nastane vlna prostestov, ale DP bude chránený číslami. Tento odstavec je síce len úvaha, ale scenár určite nie nereálny. Najskôr sa DP naštve a dopadne to minimálne ako v KE s nástupom cez predné dvere.
Čo sa týka spoplatňovania resp. preukazovania pokladničným blokom, už som to tu niekoľko krát spomenul, že by sa doprava neúmerne zdržovala a úroveň klesala. Načo robiť zložitejšie riešenia, keď existujú jednoduchšie a účinnejšie. OC čiastočne dotuje platenú linku a DP si zvyšok dorovnáva z použitých CL. Kto cestuje do obchodných centier pravidelne, má mesačník, kto len občas, na ten jeden nákup tých 12 Sk oželie.
Vladimír
Ak sa bavíme v právnej rovine, samozrejme študenti nemali práve Optima bus používať na prepravu zo stanice k internátom.
Celá vec má trochu aj psychologický rozmer (i keď viem, že ten v práve nemá miesto), a to, že študenti internátov, ktoré stoja hneď pri Optime patria k jednej z najpočetnejších a najvernejších skupín zákazníkov tohto obchodného centra, a teda mnohí si to vyložili tak, že ak je spoj pre zákazníkov OC Optima, tak pre koho ak nie pre nich, čo týždenne v Optime utrácajú stovky až tisícky zo svojich peňazí. Druhá časť psychologického rozmeru spočíva v tom, že v spornom smere železničná+autobusová stanica - internáty nie je priame spojenie príliš frekventované a zo všetkých ponúkaných možností bol Optima bus práve najfrekventovanejšou linkou. A ako som už viackrát napísal, ak neexistuje iná slušná možnosť, dostať sa do cieľa svojej cesty, morálne (aj moje) zásady ustupujú a použijem to, čo príde - a teda aj Optima bus.
Dva roky som pravidelne chodieval na internáty každý týždeň - mal som tam telesnú výchovu. Dovolím si tvrdiť, že nie som žiaden živel, no keď raz viem, že priama električka mi príde o 45 minút, ja sa ponáhľam a na zastávku práve pristaví prázdny Optima bus, tak ho využijem. A chcel by som vidieť toho, kto by nevyužil.
Ja som to napísal už dávno - Optima bus nikdy nemal vzniknúť a súčasné riešenie je perfektné. L5 plne Optima bus nahradí, a to aj kapacitne. Nebude viac tlačenia a nevraživosti medzi cestujúcimi.