Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: grofmathias #28560:
Kuzma bol stale extra.. Keby si videl, ako ma napisanu prezentaciu svojho LV, rehotal by si sa.. Ciste komunisticky styl.. Nebudem tu rozvadzat, mne bolo velmi smiesno.. Je to clovek, ktory niecim zda sa trpi..
Reply on: grofmathias #28557:
Presne tak, kde nebude predpoklad, ze na elektrickovej trati bude pravidelny aspon 10' a menej minutovy interval, tak sa vobec neoplati ani len uvazovat o jej stavbe. Podla planov malo byt velke obratisko pred halou Cassosport, co dava tusit, ze trat mala stat najma kvoli sportovym udalostiam na VSA, z ktoreho dnes zostalo len torzo.
Reply on: Dimi #28559:

Nuž, pokiaľ už kolektív DPMK nie je súdržný, tak čo potom možno od DPMK očakávať?? Pripomienky zo strany občanov sú namieste, ale to, aby zamestnanec išiel proti firme, tak to sa teda riadne divím. A od Filipka som dostal mail, v ktorom nevysvetlil nič, na čo som sa pýtal 😃
Reply on: grofmathias #28558:
No vies.. Samozrejme, oficialny navrh isiel od Tkaca a Nagya.. Kuzma mal fakt vlastnu iniciativu, treba ho zastrelit.. ? .. Okrem Kuzmu sa este pozastavujem nad Filipkom, ved nechapem, ako je mozne, ze on sam si prizval Kuzmu do diskusie aj s jeho vlastnym anvrhom.. Co tym Kuzma (jeho zachranca pred prepustenim je Reisinger-z predstavenstva) a Filipko sleduju, ze toto robia ??? Odvolat s okamzitou platnostou.. Najprv nech Brunak ako som uz skor napisal, odvola ich a potom nech podpise svoju vypoved
Reply on: Dimi #28556:


Ehm, no, už viem, ktorým menom ste tu všetci potešení ?. Je fakt smutné, keď zamestnanec ide s niečím proti kolektívu a nadriadenému. Pokiaľ DPMK vznesie jednotný návrh, mal by byť za celý podnik, a nie, že každý jeho zamestnanec hodí Filipkovi (ten asi nemá filipa) návrh a on sa ním bude zaoberať...Nepoviem, keď niekto mimo DPMK niečo navrhne (ako ja ?), ale toto....silná káva.
Reply on: Sarko #28548:


V pohodee. To bol len taký nápad, odsunúť na Alejovú. Viem, je to taká "neživá" ulica, kde by možno ďalšia električka bola na obtiaž. Ale ja zase nevidím dôvod na budovanie nákladnej trasy od DPMK cez Hornbach, Cassosport po Cassoviu. Túto linku by využívalo veľmi málo ľudí, jedine ak nakupujúci, ktorí robia nákupnú turistiku.
Reply on: veteran #28554:
? ? Dakujeme Mirkovi Zbirkovi, dakuje... memu! ? .. na tento clanok som sa obzvlast tesil ? ?

*SOLARIS* maniak

Vážení MHD-aci,

dovoľujem si Vám pripomenúť, že dnes uplynul presne rok od tragickej udalosti na konečnej Exnárova, kde vodič autobus 6262 skončil pod jeho kolesami v snahe zachrániť rozbehnutý autobus, ktorý sa svojvoľne pohol z obratiska v čase keď bol jeho vodič v sociálnom zariadení.

Možno by bolo na mieste, aby aspoň niektorí fandovia MHD išli na Exnárovu zapáliť sviečku.

Vďaka.
Reply on: grofmathias #28539:
treba to však ošetriť aj legislatívne, lebo auto / bus na električkovom páse nemá čo robiť. Nehovoriac o tom, že už ak stojí na zastávke, tak tam nie je pre neho žiadna signalizácia, kedy môže a kedy nemôže ísť.
Ak by vymysleli zastávku niekde pri chodníku, bolo by to mínus pre prestup a zároveň finančne náročnejšie riešenie.
Som za zriadenie zastávky a najlepšie asi fakt priamo na električkovej zastávke.
Reply on: redburger #28482:
Tak tie meskania sa stavaju, to je pravda, lenze to je problem najma centra a jeho blizkeho okolia. Ak budu aj v KE take intervaly a tolko liniek, tiez bude AD trpiet takymto neduhom. Na dlhsie vzdialenosti aj tak vyuzijes metro.

S tymi ciernymi pasaziermi to nie je take vypukle, je to trestny cin a kvitujem ak sa robia take represivne opatrenia, poriadok predsa musi byt. Kolkokrat si sa za tie dva roky, ci kolko si spominal, ze si v Londyne, stretol? Raz, dvakrat?

V Londyne bola vo svojich slavnych casoch jednou z najhustejsich elektrickovych prevadzok na svete, zrusena bola v roku 1952, ked bol Croydon este dlho samostatnym mestom. K Londynu sa pripojil az v roku 1965. "Croydonska elektricka" bola otvorena v roku 2000 z casti na kvoli tomu zrusenych zel. tratiach alebo zmenou zel. trate na jednokolajnu (druha kolaj pre elektricku), z casti je trasovana vo volnej prirode a krizuje to centrum mesta s jednokolajnou tratou okolo pesej zony (http://www.thetrams.co.uk/croydon/railwayroutes.gif). Je to zaujimavy system, ale zial, je to skor Light Rail system a aj vozidla su na stranke vyrobcu oznacene ako "Bombardier Flexity Swift light rail vehicles", cize svizne lahke zeleznicne vozidla. 30 km siet s 39 zastavkami obsluhuje 24 elektriciek. To je na cca 7 milionove mesto zalostne malo. To je pre ilustraciu ako keby mali 300 tisicove Kosice 1,5 km trat z nemocnice v Saci po krizovatku pri SOU. ?
Reply on: Sarko #28550:
oprava tych smajlikov - ...interval 10' / 12' / 15'... a ...5' / 6' / 7,5'...
Reply on: PTI #28512:
Podla noveho linkoveho vedenia maju mat linky c. 6 a 9 interval 10'/12'/15' (spicka rano/poobede/sedlo), cize prekladany interval na Tr. SNP 5'/6'/7,5'.

Vyhybiek je 16, ale krizeni len 12. Asi ste mali na mysli srdcovky, tych je potom presne 64. ?

Co sa tyka tych priecesti, tie gumene priecestia by sa dali urobit uz aj teraz pri sucasnom stave. Sice by to bolo trochu komplikovanejsie, kedze sa v tych miestach rozbiehaju dva smery (t.j. spolu 8 pasov kolajnic=4 pary kolaji), ale po rekonstrukcii by uz ich udrzba nebola taka narocna. Pri kruhovej kolajovej krizovatke by to bolo sice jednoduchsie (4 pasy kolajnic=2 pary kolaji), ale zase prestavba celej kolajovej krizovatky na kruhovu by bola celkovo financne ovela narocnejsia.
Reply on: Sarko #28547:
A este trochu statistiky:

- v pripade zriadovania novych zastavok medzi OC Optima a SOU dopravne sa dostaneme ku priemernej vzdialenosti medzi zastavkami = 275 metrov (dnes 1200 m);

- v pripade zriadenia novej zastavky na Kuzmanyho medzi zastavkami Hlavna posta a Krajsky sud sa dopracujeme ku priemernej vzdialenosti medzi zastavkami = 166 metrov (dnes 500 m);

- v pripade zriadenia novej zastavky na Komenskeho medzi zastavkami NMM a Poliklinika Sever dostaneme priemernu vzdialenost medzi zastavkami = 225 metrov (dnes 500/675 m).

Myslim ze v tejto suvislosti su to dost alarmujuce cisla.
Reply on: grofmathias #28506:
Plati to iste, co som napisal v predoslom prispevku.
Reply on: PTI #28502:
To s tymi zastavkami na kruhovom objazde (KO) podla mna nie je najlepsi napad. Celkovo by sa na KO takto stalo az 4x a ED by sa spomalila a nebola uz taka lukrativna.

V smere USS - mesto je v tesnej blizkosti KO zastavka SOU dopravne. Ak by sa navyse zriadila zastavka OC Baumax, tak by to vyzeralo asi takto:
- 1. statie (0 m) na zastavke OC Optima
- 2. statie (+375 m) na zastavke OC Baumax
- 3. statie (+525 m) na zastavke pred KO
- 4. a 5. statie pred cestnymi priecestiami
- 6. statie (+200 m) na zastavke za KO

Cize dokopy na 1,1 kilometri 4 zastavky a 6 stati, to bude kolko trvat? Dnes to autobusovym linkam podla CP tato trasa trva 1 minutu a elektrickam 4 minuty. Podla Vasho navrhu by som to videl na takych 8 minut.

Dalej si zoberte, ze linka c. 5 ma jazdnu dobu od OC Optima na ZST 15 minut, autobusova linka c. 22 len 10 minut. Po zavedeni Vasich myslienok by jazdna doba elektricky na stanicu trvala minimalne 19-20 minut a verim tomu, ze kazdy si radsej zapamata cas odchodu toho jedneho/dvoch spojov za hodinu a radsej sa pred prichodom spoja linky c. 22 presunie na prislusnu zastavku OC Baumax.

Ten isty vypocet mozeme urobit aj v pripade smeru Tr. SNP - Alejova s podobnym vysledkom.

Riesenie sucasneho stavu by som videl jedine v zriadeni elektrickovej zastavky OC Baumax (elektrickove ostrovceky boli vybudovane, ale nedokoncene a nesprevadzkovane) a nic ine nema zmysel.

Elektrickova zastavka na Kuzmanyho s krizovatkou Srobarova nema akykolvek zmysel, kedze od tohto miesta je 150 metrova dostupnost na zastavku Krajsky sud, resp. 300 metrova na zastavku Hlavna posta. Alebo opat urobime v 500 metrovom useku trate 3 zastavky kazdych ~166 metrov? To hadam nie!

Elektrickove ostrovceky zastavky Poliklinika Sever boli desatrocia rozne posuvane, az nakoniec vznikol sucasny kompromis, ze zastavka v smere od centra je pred samotnou poliklinikou a do centra pred krizovatkou s Bocatiovou ul. Vybudovanim dvoch zastavok opat ziskame iba ~225 metrovy odstup zastavok, co je dnesny odstup ostrovcekov v opacnych smeroch. Opat zbytocne zastavovanie a zdrziavanie.

Mrzi ma, ze Vam musim odporovat vo vsetkych bodoch, pretoze tak nakoniec musim urobit aj v pripade elektrickovej odbocky Moldavska cesta - Alejova ul. Ja si od vzniku trate na Alejovej v roku 1989 pamatam rozne mimoriadne linky ako "KVT" - Kosicke vystavne trhy, "T", ktore narazovo a mimoriadne splnili svoj ucel, ale ako pravidelna linka urcite nie. Akonahle tam poslete napr. L4 z Barce alebo niektoru z Jazera (niekde musite ubrat, mesto si nic navyse neobjedna), urcite tym ludia prestanu chodit, pretoze tito naokolo chodit nechcu a napr. od OC Cassovia (Carrefour) na NO premava slusny pocet spojov autobusovych liniek 16, 30 a 37.

Najlepsim riesenim by bola vystavba povodne planovanej elektrickovej trate od DPMK po Bardejovskej - Popradska - pomedzi OC Baumax a Hornbach - Hala Cassosport - OC Cassovia - Alejova ul. Potom by stalo za uvahu v smere od mesta trasovat nejaku elektrickovu linku po tejto trase s ukoncenim vo vozovni. Taketo stomilionove riesenie s obsluhou relativne maleho uzemia vsak uz asi nikto nepostavi.
Zastavka nemusi byt ani v zatacke, ani mat zvlastny pruh. V spicke su tam take intenzity, ze keby bola zastavka len priplacnuta k ceste, tak kym by jeden spoj prisiel, otvoril, zatvoril a pohol sa, tak by nikoho nezdrzal, lebo zelena tam trva kratko...
Reply on: matway #28522:

"z akeho mesta/vidieka"
Je to Bratislavcan dlhodobo zijuci v Prahe. To je voci Kosiciam vylozeny vidiek, vsakano. A nez ho zacnes obvinovat z neznalosti veci, radsej ti poviem, ze par rokov si za volantom MHD odsedel (v BA) a skusenosti ma.

"nijaky zakon nestanovuje..."
A predsa vodici SAD listky predavaju a neprskaju, ze to neni v zakone a oni ze su vodici a nie predavaci. Napriklad ani nosenie uniformy v zakone nie je, ale ked to zamestnavatel bude vyzadovat, zamestnanec sa podriadi alebo odide. To iste plati pre predaj CL, ak sa ti nepaci, mozes ist robit kamionistu.

"ja som z KE a neviem, ze by ine mesto na Slovensku malo doplnkovy predaj"
Ty si z Kosic a kto je viac, ziada sa dodat. A uz si bol aj mimo Kosic niekedy? Doplnkovy predaj na Slovensku ma napr. Presov (o, vzdialena to exotika) a Nitra, v B. Bystrici, Nitre, Trencine atd. je to dokonca jediny sposob predaja jednorazovych CL. Ja to radsej otocim opacne: v sucasnosti su na Slovensku len dva DP, kde vodic listky nepredava, Bratislava a Zilina (a tou Zilinou si dokonca nie som celkom isty, takze mozno len Bratislava). Este sa musis hodne toho naucit, nez budes moct oznacovat daleko skusenejsich ludi za trulov.
Reply on: Axel #28543:

Vyslovene to podľa mňa predpisy nezakazujú, ale pravdepodobne nedefinujú prednosť vozidiel v prípade, že by autobus z električkového pásu bol uvoľňovaný s priamym, či vľavoodbočujúcim smerom ostatnej dopravy.
Reply on: grofmathias #28541:
Ono by sa AD dala cez elektrickovy pas riesit na viacerych miestach, no asi tomu brania predpisy.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.