Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: PTI #50530:
v ktorých miestach sa zdvojkoľajňovala trať? Niekde v miestach dnešnej zastávky smer KVP?
Reply on: PTI #50530:
takže by išla trať ( podľa Kopnického ) až na východný koniec Masarykovej, potom doprava na Bencúrovu, doprava na Kmeťovu a hneď po pár metroch opäť doľava na Thurzovu? Alebo z Masarykovej na Svätoplukovu, odtiaľ doľava na Kmeťovu, a tak doprava na Thurzovu? Ešte keby to bol 2. variant, tak sa to dá ( ako tak horko-ťažko ) pochopiť, ale ťahať trať až na koniec Masarykovej a potom v priebehu 50 m mať 2 90-stupňové zákruty je nanajvýš choré.
Reply on: PTI #50530:
Filozoficka otazka, ale: Myslite, ze je nejaka sanca na znovuvybudovanie tej trate?
Reply on: Furčan #50529:

Ja sa ešte pamätám, že na tom triangli sa otáčali (cúvaním) dvojičky T-3ky niektorej z eriek, ktorá tam vtedy mala na Engelsovej konečnú. Kým tú trať v križovatke Hviezdoslavovej s Gorkého nesekli. Bolo to v rámci prestavby Gorkého na štvorpruh a vytvorenia toho pseudokruháča pri bývalej turbíne. Ako dočasné riešenie, križovatka sa mala prebudovať na priesečnú svetelne riadenú v rámci zdvojsmernenia Hviezdoslavovej a výstavby električkovej trate MMM - Svätoplukova - Želstanica. Pre túto stavbu už bolo zriadené aj zariadenie staveniska za Železničnou nemocnicou - na vyústení Svätoplukovej do Masarykovej. Keď sa po revolúcii v 1989-tom stal primátorom Kopnický, vzhľadom že tam býval, tak stavbu zastavil a nariadil prepracovať projekt električky tak, aby jazdila okľukou po Thurzovej. A na realizáciu sa už nenašli peniaze. Našťastie, lebo význam má trasovať električku po pôvodne navrhovanej Svätoplukovej, v strede spádovej oblasti, ktorú treba obslúžiť MHD. Aj autobusy jazdia po tejto trase, a nie "za humnami".
Reply on: veteran #50527:
inač načo by tam bol triangel, keđ dvojosáky boli obojsmerné? Isidor tu dal mapu z 1971 a to už u nás dvojosáky nejazdili, keđ už bola ta trať iba po Stromovú, tak to asi bolo aj tak zbytočne to tam obsluhovať (podľa mňa).
Reply on: eMareq #50522:
"... Za rok 2008 dalo mesto na chod DPMK asi 14mil. Eur (420mil. Sk). Všetci si vieme predstaviť, ako súrne treba peniaze napr.na opravy povrchu križovatiek. Alebo na školy, kde chodia naše deti. Alebo na chodníky a cesty. ..."

Pýtam sa: Na opravy tratí MHD nie je treba €€€ ? Na zastaralé (zhnité) elektrické podzemné napajacie káble netreba €€€ ?
Keď niečo vybuchne v MHD, potom sa každý pýta, prečo to DPMK skôr neopravil.
Reply on: Furčan #50508:
No, ruku do ohňa za to nedám, no čítal som tak, že na tom triangli mali Téčka problémy a že tam mohli bez problémov premávať leť staré vozne. Ale, ako bolo spomenuté, zrušenie trate bolo dlhodobo plánované. Neskôr zistili, že je to hlúposť... Neskoro.
Reply on: Nodes #50525:
tých budúcich rokov bolo už nejak veľa ?
Reply on: pedro77 #50523:
Prva etapa by sa mala zacat na buduci rok.
Reply on: veteran #50497:
Po tej zakrute na Masarykovej mohli chodit aj zeleznicne vagony, ktore dnes nevedia prejst ani len cez peressky most.. Trat sa zrusila kvoli tomu Generelu, ako spomina PTI, lebo namiesto trate sa tam uvazovalo o vypadovke smerom na Furcu s napojenim pri Poste 22 a trat tam proste "zavadzala"..
Reply on: Nodes #50521:
ten korid, ci ids, to sa aj bude realizovat ?
Ke: Mimoriadne VZ DPMK a.s. (výcuc z článku od poslanca A. Halenára)

Bruňák: je to pomsta
Bruňák sedel vedľa Knapíka a neprihlásil sa do diskusie. Hlasovaním 31za, 1 proti - Halenár, 0zdrž. bol Jutka zvolený.
Knapík sa poďakoval Bruňákovi za jeho prácu. Bruňák odpovedal, že sa o svojom odvolaní dozvedel 2hod. pred VZ a svoje odvolanie považuje za pomstu za odvolanie Jutku z postu zástupcu starostu Terasy. Tým sa VZ skončilo. Buraš v DR skončil, lebo vystúpil z poslaneckého klubu SDKÚ-DS. Je treba ešte jasnejší dôkaz, že kvalifikáciou na posty v mestom riadených firmách sa stala stranícka príslušnosť? Posty iba poslušným, tak ako kedysi.

Financovanie volieb (v tlačenom vydaní bolo najprv napísané "DPMK ako odmena", to sa aj hodilo)? Iný muž v DPMK - podpredseda predstavenstva Melničák - vyplatil firme Viem 6 000 Eur (180tis. Sk) , aby nežiadali od Knapíka uhradiť dlh. Ten vznikol za predvolebnú kampaň v apríli 2006, kedy Košičania prvýkrát zvolili Knapíka primátorom (doplňovacie voľby, lebo Trebuľa v decembri 2005 odišiel na post predsedu KSK). Melničák spolu s Kažimírom(KDH) sa najprv výhod pokúsili o dlhu klamať médiám. Neskôr priznali, že billboardy boli objednané a nezaplatené. Firma Viem po zvolení Knapíka v apríli získala zákazky mesta za temer 30 tis. Eur (900tis. Sk) za „analýzy“. Hmm...Firma čo robí Knapíkovi kampaň získa zákazky, čo na prvý aj druhý pohľad vyzerá ako preddavok pre volebnú kampaň Knapíka v decembri 2006. Vtedy prebehli riadne voľby a Košičania potvrdili Knapíka vo funkcii. Knapík odmietol, že by si nechal mestskými peniazmi platiť kampaň.

Zodpovední za DPMK
Spolu s vami sa pýtam: dokedy budeme trpieť stav, kedy si každý novozvolený „manažér“ DPMK bude robiť čo chce? Bruňák a Knapík(KDH) + poslanci KDH-SDKÚ sú plne zodpovední za ohrozenie obrovskej sumy. Za rok 2008 dalo mesto na chod DPMK asi 14mil. Eur (420mil. Sk). Všetci si vieme predstaviť, ako súrne treba peniaze napr.na opravy povrchu križovatiek. Alebo na školy, kde chodia naše deti. Alebo na chodníky a cesty. Dodatok k zmluve o pokute za vypovedanie zmluvy s Outclaimom a platenie 16.6 Eur za každého čierneho pasažiera bol schválený v deň odvolávania predstavenstva poslancami mesta v roku 2007. Prečítajte v AHinfo9. Dodatok bol v rozpore so základnou ideou zmluvy neplatiť Outclaimu nič. Nominantom SDKÚ Vozárikovi a Frankovej to však nezabránilo spolu s nominantom ANO Popovičom presadiť to v 5-člennom predstavenstve. Akej zodpovednosti čelili spomenutí spolu s vtedajším riaditeľom DPMK za SDKÚ-DS Jaššom? Na VZ roku 2007 boli odvolaní. Po nich nastúpili iní stranícki nominanti. Vtedajší námestník primátora Filipko(SMK) sa im verejne poďakoval za ich prácu.

No a zvyšok nájdete tu: http://www.alfonzhalenar.sk/subor/ahinfo/ahinfo12.pdf
Reply on: VLI #50520:
Ved IDS nebrani jej vybudovaniu.
Reply on: Dispecer #50512:
cez Svatoplukovu bol prvý návrh riešenia. Potom prišla varianta cez Bencúrovú (predtým Engelsovú). Ak sa pamatam, boli v r. 1991 vypracované aj projekty. Táto trasa žila až do KORIDu.
Keď už tu tak hovoríte o rozširovaní tratí, tak ja by som bol za obnovenie malého mestského okruhu ŽSt - mestský park - Nám. MMM - Hlavná - ŽSt. Ideálna trasa pre historickú električku ako stálu atrakciu. To som už ale zašiel do utopistických extrémov, no nemôžem si pomôcť, električka na Hlavnej chýba.
Reply on: TA #50516:
no ale dalo by sa aj tak, dvojku a trojku spojit vychodnou trasou , a od stadion TU linka 8 na stanicu.. ako vravim, rieseni je viac, ale hlavne potiahnut nejaku linku z terasy touto novou spojnicou
Reply on: TA #50516:
nie nie, islo mi o obsluhu TU ,takze nie.., dvojka by mohla ostat tak jak je,komu by sa nechcelo na stanicu dookola, tak prestup na MMM (nove L3,6) , tak ako aj teraz(L17,19)..
Reply on: pedro77 #50515:
áno. Mal som to v #50503 napísať presnejšie takto : " nebolo by skôr lepšie L 3 presmerovať cez stanicu východným smerom na Lokomotívu a zrušiť L 2 ❓ "
Reply on: TA #50514:
no ved tak som to myslel, ved ako inac by mohla ist cez mmm na stadion TU ?
Reply on: pedro77 #50513:
východným smerom som nazval novú spojnicu, ktorá by vznikla - po Svätoplukovej.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.