Obávam sa, že v článku navrhnutý BUS-pruh nijako neuprednostní MHD pred IAD. V úseku jeho umiestnenia sa totiž zápchy netvoria. Jeho jediným cieľom a výsledkom by mal byť plynulejší výjazd pre všetko, čo má kolesá idúce od PO/THC v mieste napojenia na hlavnú cestu od Furče. Teda žiadne zvýhodnenie ekologicky zmýšľajúcich občanov sa týmto opatrením nedosiahne...
priepustnosť to zvýšiť nemusí, stačí ak rýchlosti MHD pomôže a tým aspoň pár ľudí presvedčí - pri pohľade na autobusy obiehajúce ich gumokolné tátoše - že by stálo za to presadnúť tam.
Keď už nič iné, tak nech sú ekologicky zmýšľajúci občania zvýhodnení oproti takým, čo sa potrebujú trepať do mesta sami vo svojom aute.
A ten vyhradený pruh by som pokojne povolil aj pre taxíky a autá obsadené najmenej troma ľuďmi.
Bohužial táto kozmetická úprava nemôže pomôcť, upchávanie Hlinkovej sa tým neodstráni, nakoľko priepustnosť celého ťahu je daná šírkou komunikácie na moste cez Hornád a následne priepustnosťou svetelne riadených križovatiek s Vodárenskou a Národnou triedou. A tu to bez investícií do rozšírenia mosta a zriadenia piateho pruhu pre MHD a predĺženia odbočovacieho pruhu doľava z Hlinkovej k Bete nepustí ani o jedno vozidlo viac. A pozor - v najbližších týždňoch sa uzavrie vjazd do Námestia osloboditeľov z Palackého a Jantárovej kvôli výstavbe Auparku, a tým sa automaticky predĺžia kolóny na Hlinkovej. Takže žiadny 100 m dlhý pruh pre autobusy pod Furčou nepomôže, Skôr naopak.
"DPMK predložil mestu návrh s názvom Analýza dopadov dopravných zápch Hlinkova a Palackého. Na Hlinkovej ide konkrétne o možnosť skúšobného zriadenia vyhradeného jazdného pruhu iba pre autobusy a trolejbusy, ktoré schádzajú zo Sídliska dargovských hrdinov k OC Tesco. Vyhradený pruh by vznikol na úseku medzi odbočením zo Sídliska dargovských hrdinov na Prešovskú (smer centrum) a pripojením jazdného pruhu sprava zo Sídliska Ťahanovce. Dlhý by bol asi 100 metrov. Tento úsek by bol vyhradený len pre MHD, ostatná doprava by z neho bola vylúčená. Pre osobné autá, schádzajúce z Furče, by ostal voľný iba ľavý pruh. Doprave, smerujúcej od Prešova, by sa tak umožnilo plynulejšie napájanie na Hlinkovu ulicu. "Treba zdôrazniť, že zatiaľ ide o návrh DPMK," hovorí Monika Murová, PR a marketingová konzultantka DPMK. "O tom, či a ako sa bude realizovať, rozhoduje Mesto Košice, prípadne ďalšie orgány štátnej správy resp. samosprávy."
Návrh bol doručený magistrátu v piatok 13. novembra. "Návrhom sa budú zaoberať všetky zainteresované subjekty," hovorí Lucia Mihoková, hovorkyňa magistrátu. "Oddelenie správy komunikácií magistrátu, útvar hlavného architekta, Krajský dopravný inšpektorát KR PZ SR, Národná diaľničná spoločnosť atď." Mesto sa návrhom zaoberá a preveruje možnosť skúšobného zriadenia spomínaného jazdného pruhu. "Toto riešenie by pomohlo nielen MHD, ale aj účastníkom cestnej premávky, prichádzajúcim od Prešova a zo Sídliska Ťahanovce. Ide však o taký závažný zásah do organizovania dopravy na danom úseku, že rozhodnúť bude možné až po vypracovaní zjednodušenej dopadovej štúdie. Mala by byť spracovaná Útvarom hlavného architekta v spolupráci s referátom dopravy, Oddelenia Správy komunikácií MMK.""
"Čo sa týka ďalších úsekov rekonštrukcie, plány už DPMK má. "V budúcom roku plánuje DPMK rekonštruovať ďalšie úseky," pokračuje M. Murová. "Samozrejme všetko závisí od finančných zdrojov. Začiatkom budúceho roka, teda hneď po skončení zimnej údržby, je v pláne rekonštrukcia križovatky pri Bielom dome či rozsiahla rekonštrukcia pri športovej hale. Úsek na Námestí osloboditeľov pri hoteli Centrum by sa mal riešiť komplexne v súvislosti s výstavbou nového obchodného centra Aupark. Pokiaľ ide o úsek pod mostom VSS, jeho rozsiahlejšia rekonštrukcia je v pláne až v roku 2011. Na budúci rok však plánuje DPMK v tomto úseku lokálnu údržbu."
Ešte by ma zaujímalo či pôvodná trať na Hviezdoslavovej šla stredom, alebo ako? na fotkách vidno že tam je esičko a aj kus koľaje smer Stromová ide nejako mimo telesa.
no jasnee, kto by nemal tie fotky že? ?
K tej fotke, vôbec sa mi nezda že to je Maxova ul., na inej fotke je burana ŠMka na križovatke zo Svätoplukovou a je tam jednokoľajka.
Re #50535 Furčan: v čase rekonštrukcie NMM existovali torzá priameho smeru Komenského - Hlavná, odbočiek Hviezdoslavova - Hlavná a Hviezdoslavova - Komenského plus krátky kus koľaje smer Masarykova: http://www.imagebam.com/image/64ec0f56908713
/foto (c) Sarko/
ano jazdila tam R2, inaè Sarko ma pekne nafotenú rekonštrukciu nám. MM a tam vidno aj vyberanie èasti ko¾ajového kríženia smer Stromová, Hlavná a nejaké prípojky.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.