Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: AAA #65135:
No dobre, uveďte svoju vlastnú predstavu. Vytvorte systém ako by to malo vyzerať podla Vás. Možme to rozdiskutovať, možno sa niekto pridá.
Neviem síce s nákupom kolkých tramtrain vozidiel projekt počíta (v prvej fáze) , ale viac než 10 nepredpokladám, to som možno ešte optimista. Spočítajte jazdné doby z piatich smerov podla súčasných os.vlakov a vypočítajte potrebu vozidiel k zaisteniu 30´alebo 60´ intervalu + jazdnú dobu mestom + prestávky. (Čaňa, Kechnec, Michaľany, Prešov, Spišská n.V.)
Ja sa totiž obávam, že by mohlo dojsť k podobnému javu ako v niektorých nemeckých mestách. Takzvaná prestavba električky na S Bahn sposobila zhoršenie a nepravidelnosti spojenia v rámci mesta, likvidáciu niektorých (alebo postupne všetkých) mestských tratí a následné zavádzanie nových bus liniek na čiastočné vyriešenie vzniklých nedostatkov.
O náhrade bus spojov mhd integrovanými linkami SAD ani nehovorím, HOROR!
Vy ste síce spomenul náhradu v okraj.častiach , napr. v Myslave, Šebastovciach a pod., to by šlo. Ale jedná sa aj o to, kto je povinným zriaďovatelom dopravy. V KE je to mesto, mimo KE vyšší samosp.celok.
Reply on: Dispecer #65134:
Áno, súhlasím, len doplním, že trolejbusy s pom.agregátom - nezávislým pohonom sú schopné prekonávať aj väčšie vzdialenosti, využíva(lo) sa to aj na pravidelných linkách Plzeň, Zlín, Hradec Kr. ...
Reply on: myslavcan #65131:
Úplne zlá úvaha!
Celý ten problem na Terase vznikol z neschopnosti rýchlo a operativne riešiť dn na frekventovaných miestach a neochotu či neschopnosť dispečerov včas riešiť náhradnú dopravu. So zavedením paralelných ad liniek nesúhlasím , to je cesta k postupnému rušeniu ed a td!
NÍZKOPODLAŽNOSŤ je aj vlastnosťou všetkých v súčasnej dobe vyrábaných trolejbusov. (a električiek)
Reply on: myslavcan #65141:
Zo zastávky Magistrát premávajú 2 nosné električkové linky plus Rky, z Hodonínskej dokonca autobus L17, a pre porovnanie je Trieda SNP od Nemocnice po Sp. pavilón už dlhé roky obsluhovaná výhradné električkovou dopravou, tam netreba súbežný autobus?
Reply on: myslavcan #65141:
kde v Košiciach je 5 takých zastávok ? som zvedavý
Reply on: Dimi #65136:
Povedz mi kde v Prešove existuje 5 zastávok za sebou v jednom smere, ktoré neobsluhuje nič len trolejbusy...
Reply on: 110mat110 #65126:
vzdy lepsie ako minuly rok, kedy mali kavecany ci dzungla rovnaky hodinovy interval ako tahanovce alebo furca ?
Reply on: AAA #65135:
Ako s väčšinou vecí od neho. Si myslí, že keď rozumie elektronike od KT8 a má nabifľovanú históriu, že rozumie všetkému okolo MHD.
K tej mimoriadnej udalosti pri Galérke. V tom čase bola aj havária električky pri Novej nemocnici, kde jej auto nedalo prednosť a mierne ho zrolovala. Nešťastná zhoda okolností. Zálohové vozidlá boli poslané nahradzovať najprv električky 6 a 9 obojsmerne, lebo policajti sa skutočne vyjadrili, že za pár minút sa doprava pohne, preto operátorka zálohu na 71/72 najprv neposielala. Ale nestalo sa - riešili to vyše vyše hodiny. Preto sa poslali až dodatočne, čo budilo dojem, že nič nechodí. Potom tá nešťastná porucha, bohužia bežná vec - stav trolejbusov a električiek je vizitkou vedenia mesta Košice, ktoré na obyvateľov a ich MHD kašle z vysoka.
Jo a k tým manipulačným jazdám - u závislej trakcie vždy platí, že keď sa kolóna po odstránení prekážky pohne, vozidlá sa rýchlo presúvajú tam, kde v tom čase majú byť podľa svojich cestovných poriadkov. Ak by prvé dve vozidlá brali cestujúcich, zdržiavajú ďalších x vozidiel za nimi a doprava sa nedá do poriadku ani za dve hodiny. Je to bežná prax vo všetkých mestách.
Reply on: Dimi #65136:
Preboha.. PRIJMY! tak 😃
Reply on: myslavcan #65131:
Nekecaj. To potom by musel cely Presov mat paralelnu autobusovu dopravu. TD nie je dovod na to, aby sla autobusova linka zaroven s nou. Zvysuju sa naklady, znizuju prijmi pre TD, kedze im to odobera bus a ekonomika na prevadzku stupa. ZIADNE paralelne linky!
Reply on: KVKV #65116:
S tou poslednou vetou sa nedá úplne súhlasiť.
Reply on: myslavcan #65131:
Nie, to je jeden z dôvodov, prečo by sa konečne mohlo investovať do výstavby ďalších trolejbusových tratí a / alebo do trolejbusov s pomocným agregátom.

1. Ak by sme nemali len "jednu trať s odbočkou" a mali by sme (v tomto prípade trolejbusovú trať napr. Mlynská bašta - Miestny úrad KVP / Húskova) tak trolejbusy, ktoré by v tom čase neboli v dotknutom úseku by sa mohli presmerovať cez ňu (a je jedno, aké moderné by boli...) a v dotknutom úseku by bola náhradná autobusová doprava.
2. Trolejbusy s pomocným agregátom sú schopné po odpojení od elektrickej siete krátku vzdialenosť práve prekonať pomocou tohto agregátu. Vzniklo by síce nejaké meškanie (kvôli skladaniu a nasadzovaniu zberačov), ale stále lepšie, ako odstávka celej trolejbusovej dopravy a jej nahrádzanie autobusmi v plnej dĺžke.

Vôbec sa mi nepáči, ako každý by len chcel autobusovú linku popri električkovej alebo trolejbusovej trati. Uvedomte si jedno: Ani Slovensko, ani Košice nie sú také bohaté, aby sme si to mohli dovoliť. Ak si to predsa len dovolíme, rovno už môžme zrušiť električkovú, či trolejbusovú dopravu... Za toto sme pred pár rokmi bojovali proti zrušeniu trolejbusovej dopravy?
Reply on: jeden_pomaranc #65132:
keby si vysvetlil revízorovi o čo ide, tak si myslím, že by to bolo v poriadku...veď aj v prípade poruchy vozidla ti to musí uznať....a za ten čas by si už bol doma aj pešo...nič v zlom, ale od MMK to nie je vôbec ďaleko...
Reply on: Iv #65129:
jasne..lebo sereme listky ne ? a elektricka chodila tak raz za pol hodinu....nikto nevedel na com sme....
Aj to je jedným z dôvodov prečo si myslím, že z NO na KVP by mala chodiť aj autobusová linka... Jednak z dôvodu prípadnej nízkopodlažnosti a takisto aj pre takéto prípady, lebo keď je TD takto paralyzovaná, tak nastávajú problémy...
.... tak chápem trocha toho "pomaranča" - lebo DPMK má aj operatívne riadiť ak sa vyskytne taký problém, teda bežná DN.. Ak informujú ludí najprv že 5 - 10 minut čakať, a opak je pravdou - aj že zalohy na ceste, potom po čase že zálohy niesu /to vieme všetci už dávno, že problém zálohy "splašiť" ak treba/, a ak už sa to pohne - tak manipulačné jazdy majú prednosť pred linkami... /to aj v ED je to tak/.... Treba pravdivo informovať cestujúcich - a aj na možnosti ako pokračovať dalej v ceste... a ak sa to nedá vyriešiť, že DN paralizuje TD na taký dlhý čas, tak povedať pravdu hned ludom: vážený, nečakajte, chodte jak chcete, zálohy nemáme, nebudú, nevieme vám pomôcť, alebo čakajte kým to celé sa nevyrieši...... a bol by pokoj..
Reply on: jeden_pomaranc #65124:
neviem ako ty, ale mňa by napadlo sa prejsť ku nemocnici /prípadne električkou, ak chodili/ a tam by som sadla na autobus....len blbec by tam čakal hodinu na trolejbus....
Reply on: jeden_pomaranc #65124:
A co ze si sa dostal neskoro domov? Si nestihol Sultana ci co?

AutobusovyManik

Reply on: Dispecer #65125:
Ja by som neponúkal formulár na sťažnosti ale jednosmerný lístok do Plešivca a tam celoživotný pobyt vybavil. Za prvé, píše ako retardovaný analfabet a za druhé kto je na to zvedavý, že dotyčný ma nervy na DPMK. DPMK za to nemôže, že sa stala havária a nastal kolaps. Niekomu to robí dobre asi.. Ja by som pomaranča priviazal o raketu, vystrelil na Mars a na neho poslal vesmírnu políciu za prekročenie rýchlosti. ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.