Reply on: Iv #65730:
Mila IV, Franko a pod.... uz ma iritujete tym a tym .... vo firme ZZZ kde su pridelene vozidla nieco nepredstavitelne, lebo vsetky vozidla su dispozicne a vodici su tiez dispozicny neexistuje taky humus a bordel v prostriedkoch MHD ako v KE. Kde je ale problem? Ani pridelene vozidla v KE, mozno s vynimkou zopar vozov a ich osadok nepomahaju k cistote aku niekedy bolo mozne v KE vidiet. V prvom rade, by sa mali zamysliet vedenie a zacat vyvadzat nasledky vo forme sankcii sukromnej firme xxx, ktora je zodpovedna za terajsiu cistotu vozidla. Prave tato firma aj s osadkou svojich zamestnancov nesie asi 85 percentne bremeno zodpovednosti za cistotu. Dalsim 10 percent patri vodicom, ktory by rano pri nastupe do sluzby takto znecistene vozidlo do sluzby vziat nemali a je jedno ci su to dispozicny ci pevny soferi osadok. Ostatnych 5 percent patri skupine cestujucich, ktory si robi z MHD pojazdny kontajner. Preco len tak malo? Lebo bordel v kosickej mhdcke sa geometricky zvacsuje prave tym, ze firma XXX flaka cistotu viac a viac. Cudujem sa vodicom, ze nestrajkuju za to, ze musia jazdit v spinavych vozidlach v ktorych sa viri prach, spina, bakterie a virusi, ktora by mala byt pravidelne umyvana. Ja chapem, ze niekedy si vodici radi umyli voz lebo ho mali prideleny ale stale sa naslo dost individualit , ktore na to kaslali. Preto sa DPMK rozhodol urobit prozapadnu metodu, ktora v civilizovanych prevadzkach funguje ale v podniku s vedenim z doby komennej, ktory vzdy maju chut ulovit co najvacsieho mamuta, to fungovat nikdy nebude, pokial sa nezacne vyvodzovat priama zodpovednost za chod a spravu firmy DPMK a ich bocnych kseftov. Osobne nemam teraz pri sebe ani jednu fotku ako u ineho dopravcu vyzeraju umyte vozidla, tiez externou firmou z presne vymedzenymi podmienkami a sankciami za porusenie pravidiel hry a s vodicmi, ktorym zalezi aj na tom v ako prostredi vozia ludi, ktory zo spinavym vozom ani nevylezie von do premavky a pritom sa nejedna o pridelene vozidla. Vodici v KE by nemali stat len pri reciach medzi sebou ale jednoznacne ukazat na problem, ktory sa deje.
PS: osobne som bol v KE nedavnom obdobi a natiahlo ma na zvracanie. Vyhovorky co sa tyka kvality cistoty a kultury cestovania som mal dost. Vyhovarat sa pri -1 stupnoch ze sa neda umyvat z vonku a ani z vnutra su len ubohosti ako sa vyhnut praci. Vo firme ZZZ sa umyva az do -10 z vonku a do - 15 z vnutra. Bavme sa o umyvani z vodou pomocou stierok, mopov a saponatov. A ani dvere neprimrzaju, lebo silikon aplikovany na gumove lemy vzdy pred zimnou sezonou je zaklad uspechu. Podlaha vyzera takmer vzdy ako nova cerstvo po dodani a to mozme rozpravat o 3 - 7 rocnych vozidlach, ktore behaju z ruky do ruky. To nevravim o dennom osetreni vozidiel (v KE sa deje vacsinou po udrzbe), kedy sa umyvaju okna a nie handrou jednou este skor nez utrie sololitove oblozenia. Bavme sa o handre na kazde jedno okno a na sololity taktiez zvlast handru. Nevraviac o palubovkach, madlach, sedadlach, funkcnych rampach pre imobilnych pacientov atd... z vonku radsej neopisujem.....
odbocil som asi dost... ale mali by sa zamysliet odborove organizacie a hlavne vy vodici v com zijete polovicu svojho zivota a dostat to za hranicu dialogov medzi vami na konecnych, v pohostinstvach alebo len tak stazovanim sa niekomu kto sa chodi vyvazat po autobusoch.
NB : zaver: pridelene vozidlo alebo nepridelene vozidlo, je jedno ake to je, dolezite je aby ten voz dostaval to za co ma niekto zaplatene.
Vladislav 48
Keďže mi to raz vymazalo, píšem ešte raz. Poslal som ti jeden materiál, dúfam, že si si ho pozrel a svoj názor zmeníš. Návrh, ktorý sa ti tak páči, čiže štyria vodiči na vozidlo je jednoznačne v rozpore so zákonom, preto že zo všetkých vodičov robí vodičov dispozičných ale bez príplatku.
V reakcii na viaceré príspevky uvádzam, že je nezmyslom tvrdenie, že dispoziční vznikli na nátlak odborov. Vyvrátil to aj Maroš Kvitkovský, ako bývalý HRCV vo svojom príspevku. Jednoducho povedané, nie je možné vytvoriť systém zadeľovania vodičov, ktorý by zodpovedal zákonu bez dispozičných vodičov. Nemal by kto nahradzovať dovolenky, práceneschopnosť a iné prekážky v práci za ostatných vodičov. Na druhej strane za to, že takýto vodič je znevýhodnený tým, že svoj rozvrh nepozná vopred mal by za to byť v primeranej miere zvýhodnený vo svojej mzde. Súčasné vedenie tvrdí, že "odbúra" všetky nadčasy a súčasne, že dispozičných vodičov zruší. Na to mám na jazyku len niečo vulgárne. Jednoducho je to nezmysel a takýto systém sa dá zaviesť len neustálym porušovaním platnej legislatívy.
Ak by mal niekto záujem si moje tvrdenie overiť s radosťou mu pošlem súbor s hyperodkazmi na príslušnú legislatívu, stanoviská ministerstiev, kolektívne dohody a pod.
Ak by napriek tomu chcel tento systém uviesť do praxe, myslím, že sa mu postaráme o zábavu zastavením dopravy.
Vladislav Stankovič, predseda ZO VMHD pri DPMK, a.s. Košice
stankovic@netkosice.sk