SHORTY: Dnes v noci som telefonicky rozpraval s kolegynou na stanici v Starom Smokovci. Je pravda, ze vplyvom rozdrobenia a rozdelenia zeleznice na takmer uz dalej nedelitelne celky, dnes tok informacii medzi tymito celkami je nulovy, tak mi nevedela nic konkretne povedat, ale jedno je iste, ze tak skoro sa na Strbske Pleso zo Smokovca jazdit nebude. Ze vraj ELTRA ma zmluvu na obnovu do juna 2005 aj to nie na cely usek. Tolko neoficialne info.
5244- nový bus, avšak pri ceste ním si určite všimnete tie zvláštne zvuky, ktoré znejú ako škrípanie umelej hmoty ( ako keď sa obíjajú o seba plasty ) ?
Najprv pises ze su to voltmetre s rozsahom 60mV resp 150 ci 200 mV. A potom, ze su to miliampermetre aj ked sa zmienujes o milivoltmetroch. Ano to je pravda, staci tam dat iny 'budik' (= s inym rozsahom), trebars 200mV a uz to ukazuje inaksie hodnoty.
Mne sa nedávno stalo, že si vodič zapálil cigaretu počas jazdy (!!!)... síce len jednu zastávku pred konečnou, ale aj tak... Nemienim trpieť nikotínový smrad v prostriedku hromadnej dopravy, nehovoriac o ohrození bezpečnosti takýmto počínaním vodiča.
Takže sa o celej veci okamžite dozvedel službukonajúci smenový dispečer...ako to dopadlo, neviem, ja som si svoju povinnosť splnil.
Viď odpoveď Balkymu - existujú dva druhy ampérmetrov, čiže v skutočnosti voltmetrov:-P - 60 mA vo vozidlách T3SU a ďlaších a 150 alebo 200 mA (nepamätám sa už presne) vo vozidlách starších (T3CS).
Tak ešte raz. Zrýchľovač je zariadenie, ktoré vyraďovaním jednotlivých odporových článkov tzv. lamel nastavuje hodnotu rozjazdového/brzdového odporu. Toto vyraďovanie je regulované obmedzovacím relé tak, aby hodnota jazdného/brzdového prúdu bola konštantná a zodpovedala stupňu jazdy/brzdy zvolenému vodičom na radiči. Pokiaľ by bola táto hodnota nižšia než spomínaných 230A, vyraďovanie jednotlivých podporových článkov zrýchľovača by bolo príliš pomalé a hrozilo by prehriatie buď týchto článkov alebo kontaktných prvkov zvaných palce.
No tak to nebude také jednoduché, pretože voltmetre vo vozoch T3 mali iné rámiky ako vo vozoch T3SU/CS a aj iný rozsah - súčasné Ametre sú Vmetre s rozsahom 60 mV, v starších vozoch boli 150 mV alebo 200mV a mali tie rámiky tenšie. Stačí takáto zámena a hneˇ%d Ameter ukazuje bludy.
Esicko