Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: maco.mhd #87065:
Podľa mňa treba byť poctivý. Nepočítajúc teraz cyklocesty, buď beriem bicykel s tým, že nepôjdem po chodníkoch, alebo ho nechám doma, lebo na trase mi vychádza jazda po chodníkoch a pôjdem iným spôsobom dopravy. Na cestu si vezmem žltú vestu a prilbu, ak sa bojím, nie? A keď idem od vchodu domu 30 metrov k najbližšej ceste, tak bicykel tlačím, či ani to nie? Platí aj pre kolobežku: buď som ochotný ísť povolených 5 km/h (alebo tlačiť) ak prechádzam niekde po chodníku medzi dvomi cestami, alebo idem len po ceste, alebo ju nechám doma. Ja používam všetky formy dopravy, presne tak to robím. Tak ako keď sedím v aute, tak aj na elektrickej kolobežke musím obísť 1-2 kilometre, aby som sa dostal na miesto vzdialené 500 metrov. To, že môj dopravný prostriedok prejde všade, mi právne neumožňuje, aby som ho použil všade. Niekto nadáva na tých, čo riadia štát, ale jeho správanie je rovnaké. Vždy, keď mu zákon kazí pohodlie, tak ho poruší. Ale toto nie je dobrý spôsob života, prejaví sa na postupnom vnútornom úpadku osobnosti.
Reply on: maco.mhd #87065:
ja len doplním jedno..ak si cysklista a prechádzaš okolo autobusovej zastavky treba ist pomaly a opatrne..ja sa ti nemam čo uhýnať na zastavke tam by si mal zosadnuť s bicykla a tlačiť ho.
Reply on: mi.v #87064:
Sám som cyklista aj využívam MHD a áno raz za čas keď prejde niekto cez zastávku, je to otravné (hlavne na tých užších kam by som rozhodne K.S. nezeradil (skôr takú NMM smer Vojenská nem. alebo Stará nemocnica smer centrum atď.) ale posielať cyklistou na cestu problém nevyrieši nikdy lebo s vodičmi ktorý sa po košiciach pohybujú to je maximálne nebezpečné. Chýbajúca cykloinfraštruktúra je celomestský problém a priestor pred Kraj. S. by si vyžiadal knihu s názvom "Ako na to NEísť" lebo tam je to katastrofa celkovo. Cyklistou tam poslať na cestu je nezmysel hlavne kvôli stúpaku smerom ku bielemu domu alebo SOŠi čím by zpomaľovali premávku a vodiči ((áut ktorí nie sú odkázaný na auto ešte doplním) ktorý už teraz majú v Košiciach priveľké slovo by mali o sprostosť viac na čo reptať. Úprimne ja by som na Štúrovej smerom do aj z centra natvrdo ubral jeden pruh a naj idú busom abo električkou, nezájem, a rovnako aj na Palackého ktorá by sa mala odľahčiť keď otvoria obchvat a tam by sa dali krásne aj rozšíriť chodníky. Celkovo stav pešej, cyklistickej alebo aj VHD infraštruktúry je otrasný keďže väčšinou každý 2. Košičan má zabednené myslenie a stále žijú v minulosti s heslom že "Auto je pán, ostatní sa uhnite" a nie "auto je v meste hosť, rovnako ako človek v prírode"

Trošku som sa rozohnil uvedomujem si to ale treba poveď že spôsoby sú len mesto/štát nechce
Reply on: Dispecer #87063:
Za tým je asi otázka, či Štúrova poskytuje priestor na cyklochodník. Ja by som si ho v pohode vedel predstaviť, ale nie každý by zniesol stratu jedného jazdného pruhu 😁 V súčasnosti máme len jednu možnosť – povinne všetkých posielať na cestu.
Reply on: mi.v #87062:
Oveľa lepšie by bolo vyriešiť celý ten priestor pred súdom tak, aby priestorom viedol seriózny cyklochodník mimo zastávku, ale ide o pozemok štátu v správe súdu...
Ja by som v rámci Európskeho týždňa mobility urobil niečo pre cestovanie tak, že na autobusovú zastávku Krajský súd smerom na Terasu by som každý deň v tom týždni postavil 1-2 hliadky mestskej polície a zaradom by dostávali pokuty (nie napomenutia) všetci cyklisti na chodníku (zákon určuje: okrem tých do 12 rokov a ich sprievodcov) a všetci kolobežkári (s rýchlosťou nad 5 km/h). Tá zastávka má pomerne úzke nástupište a jedni aj druhí cez neho idú ako po ceste. Keď už nejako spríjemniť používanie MHD, tak ukážkovo riešiť tento praktický problém s bezpečnosťou ľudí čakajúcich na tej zastávke. Navyše, táto aktivita by peniaze neminula, ale zarobila 🙂 A ľudia by ju neofrflali, ale ocenili, s čím asi bude súhlasiť každý, kto tam občas čaká na bus.
Reply on: maco.mhd #87060:
Dávam do pozornosti len takú drobnosť, že keď si pozriete podobné aktivity viacerých dopravcov na východe, možno sa vám tá ponuka bude zdať veľmi podobná. Nie je to náhoda. 😎

A že ľudia reptajú? Reptali by aj keď by bola MHD naveky pre všetkých zadarmo. 🤷‍♂️
Reply on: Dispecer #87058:
Na košické pomery je toto celkom dobré, ako stále by bolo lepšie keby ten týždeň bol zadarmo ale ako bolo nižšie vypichnuté a i tak to všetci veľmi dobre vieme že by to nemal kto zaplatiť.

PS: i tak sa mi ale páči jak tam ľudia reptajú v komentároch, niektorý majú zaujímavé poznámky ale ostatné je balast... facebook ako vyšitý
Reply on: Dispecer #87058:
Super.
Ahojte všetci, natáčam video o električkách v Košiciach a neviem nájsť informácie o zastávkach, ktoré boli postavené pri spustení systému. Má niekto informácie o tomto?
Reply on: Drew5 #87050:
Toto je žiaľ nielen o Košiciach, ale o celej EÚ. Žije na dlh, hospodársky upadá. Ďalšie desaťročia to bude len horšie, nie lepšie.

U nás to mediá príliš neuverejnili, ale hlavné mesto Brusel nedávno zbankrotovalo (ako mesto). Ročné príjmy 7,5 mld., výdavky 15 mld. Jeden z mnohých článkov je napríklad tu, pomôže prekladač:
https://exxpress.at/politik/bruessel-ist-pleite-kein-geld-keine-regierung-kein-plan/
Je to obrovská hanba na zvonku nablýskanú Úniu, že mesto, v ktorom sídli jej vedenie, nedokáže obnoviť správu mesta (finalisti volieb sa nevedia dohodnúť), preto nedokáže riadiť svoje výdavky (a to nie o pár percent, ale o dvojnásobok sumy!) a zbankrotuje. A to nie je všetko ale nikto nevie, čo s tým robiť ďalej (aspoň k dátumu, keď sa o tom písalo v európskych médiách).
Reply on: maco.mhd #87051:
Kto tie aktivity a promo (cestovanie zdarma) podniku zaplatí? Mesto? Prečo by malo? Už platí cestovanie zdarma tam, kde je to potrebné (Jazero, seniori, deti). DPMK? To je nesprávne očakávanie, podnik je na poskytovanie dopravnej obsluhy a nie zdroj peňazí na drahé promo podľa nejakých kampaní. EÚ? Tá už zaplatila to spísanie kampane na letáčiky a tam končí. Máme sa na to pozbierať tu na iMHD? Alebo ako presne by ste si predstavovali, kto by mal tie jazdy zdarma zaplatiť?
Chápem, asi sa vychádza z toho, že tí ľudia do MHD mimo kampane nenastúpia, takže ako keby vo vozidle neboli ani v ten deň promo akcie. Ale väčšinou sa vzniknuté náklady vyčísľujú (aspoň štatisticky) a niekoho zaujíma, komu nakoniec zostanú na krku.
Reply on: Podhradovčan2 #87046:
MHD zadarmo je celoročne, aspoň teda na jednom úseku, uzavreté ulice tiež máme, kto skôr by mohli skúsiť z Levočskej na VSS, konečne by mal šancu aj autobus 🙂
Ahojte budú niekedy zaradené opäť do premávky ďalšie súpravy T6 alebo nie ďakujem
Reply on: Drew5 #87050:
"Ta ďe"! Košice a prínosné aktivity, neexistuje 😂 🙃...
Reply on: Yogi616 #87047:
Uz som sa zlakol, ze nefungujuce Kosice sa zapoja do ETM.
Reply on: Podhradovčan2 #87046:
Bezplatná MHD počas týždňa mobility bola naposledy v Košiciach v roku 2021, takže pochybujem.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.