Hľadanie slov "modernizácia Kysak - Prešov - Plaveč" ukáže niekoľko zaujímavých materiálov a medzi nimi aj to, že podľa kapacitných predikcií ŽSR do roku 2027, Kysak-Prešov má vysoko naplnenú kapacitu, ale nie extrémne naplnenú. Vysoké naplnenie je istým spôsobom želané optimum. Túto úroveň momentálne máme na väčšine koridorov. Tu je mapa naplnenia kapacít koridorov s výhľadom do roku 2027 – na strane 39: https://www.zsr.sk/files/dopravcovia/infrastruktura/ttr-sr/kapacitna-strategia-zsr-rcp-2027.pdf
Takže tvrdenia, že "jednokoľajka je nedostačujúca" sú mylné. Zatiaľ je výhľadovo dostačujúca a nie je ani nebude zaťažená nijako viac ako väčšina koridorov. Podľa ŽSR, preťažené trate sú momentálne na juhozápade Slovenska a nie Kysak-Prešov.
Lebo je to take jednoduche len hodit druhu kolaj. Aktualne sa nic neriesi. Mozno je tam EIA na niektore casti. V plane je tunel v Obisovciach, takze druha kolaj v najblizsej 5rocnici urcite nebude
Tak v tom prípade snáď sa to už aj rieši. Ak by niekto chcel vedieť viac a nie je to dohľadateľné, tak by mala pomôcť infožiadosť na ŽSR.
Ja som predošlý príspevok písal všeobecne, lebo niekedy je taká predstava, že stačí poslať dve Avie s robotníkmi a zakrátko sa môžu doviezť koľajnice pre druhú koľaj.
Aby sa oplatila, muselo by sa voziť toľko, že jedna koľaj by kapacitne nestačila. Dokiaľ jedna stačí a na prípadné križovanie vlakov stačia existujúce dopravne, tak desiatky miliónov eur na pridanie druhej koľaje (vrátane desiatok železničných stavieb a nových nástupíšť všetkých zastávok) nemá význam niekde hľadať.
Teraz do Košíc skoro nič zo západu Slovenska neprichádza načas, sú výluky medzistaničných úsekov na severnom ťahu. Zažil som nedávno ten úsek pri Mikuláši a keďže tam na jednu koľaj striedavo púšťajú obidva smery, nie je veľká pravdepodobnosť, že vlak do toho úseku vbehne na prvú dobrú. Väčšinou čaká v stanici. Stačí jeden takýto úsek na celej trati a všetko mešká a nedá sa s tým veľa urobiť.
Je to ako na dlhej diaľnici – takmer vždy je nejaký úsek v rekonštrukcii (pomalá premávka v jednom pruhu), kvôli pravidelnému plánu opráv a modernizácií.
Super. Ale podľa tejto wiki aj podľa NDS, úsek Šaca-Košické Oľšany je administratívne predovšetkým R2, než R4. Nielen ako je uvedený projekt stavby, publikovaná stavba, ale aj ako sú rozpísané úseky R2 a R4 na Wikipédii (opäť podľa zdrojov NDS). Ich spoločný úsek je popísaný v R2, ale naopak, popis R4 ten úsek, kde ide po R2, úplne vynecháva, rovnako ako vynecháva celý úsek, kde ide po D1. (Opäť: podľa NDS.) Teda aj na mape by to mala byť dominantne R2 a označenie R4 iba doplnkové. Lebo ak by R2+R4 malo byť označené ako R4, tak potom aj úsek D1+R4 treba prednostne označiť ako R4 Takže podľa všetkých doterajších podkladov, mapy.cz to majú nesprávne.
Je to niečo podobné ako už takmer humorný príklad, keď je v zákone uvedené "Košické Oľšany", ale Východ tvrdohlavo odoláva a píše "Košické Olšany". Dokonca aj na stránke obce to majú raz napísané tak a raz tak. Donedávna to tak bolo aj na mapách.
(Zdroj: https://www.zakonypreludi.sk/zz/1996-258 )
mi.v
Takže tvrdenia, že "jednokoľajka je nedostačujúca" sú mylné. Zatiaľ je výhľadovo dostačujúca a nie je ani nebude zaťažená nijako viac ako väčšina koridorov. Podľa ŽSR, preťažené trate sú momentálne na juhozápade Slovenska a nie Kysak-Prešov.