Reply on: Terepin #85589:
Aktuálne má DPMK väčšie problémy ako opravu trolejbusového vedenia na KVP, ktoré by mohli dnes používať až tri trolejbusy, ktoré má... Viď Nad jazerom, kde udalosti z pred týždňa vytvorili dnešnú situáciu.
Linku 5 by som skôr ťahal cez Kuzmányho na Botanickú. A tiež elektrifikovaná 34 a 10. Nečítal som text ale tipujem že to skôr elektrobusy akoby ťahali okolo L9 troleje .
Toto teda ostáva naďalej na úrovni "odložené do šuflíka", čo je pri takto hlúpom trasovaní v severnej časti trate len a len dobre.
Yogi616
Táto výhľadová električková trať súvisí s projektom Priemyselný park Valaliky, ide o predĺženie trate
z Barce v zhode s platným územným plánom o 1,3 km k plánovanému prestupnému terminálu Košice
– Kostolné (pri krížení cesty I/17 so železničnou traťou 160). Podmienkou je vybudovanie predĺženia
trate developerom priemyselnej zóny alebo štátom ako podpora investície. Táto trať nie je potrebná
pre mesto Košice, mala by však potenciál vyriešiť nielen obsluhu priemyselného parku Valaliky, ale aj
podporiť funkciu terminálu integrovanej dopravy Košice – Kostolné, na ktorom by sa mohol vyriešiť
prestup zo silno využívaných liniek prímestskej autobusovej dopravy na električku a taktovo
prevádzkované vlaky z Moldavy nad Bodvou. V linkovom vedení nie je uvedená, keďže jej existencia
je podmienená projektom Priemyselného parku a súkromnou alebo štátnou investíciou do
vybudovania električkovej trate.
Maximalistickou alternatívou k tomuto návrhu by mohlo byť v prípade financovania z externého
zdroja pokračovanie v predĺžení električkovej trate o cca 4,3 km na hranicu katastra mesta Košice, t. j.
za MČ Šebastovce k mimoúrovňovej križovatke (MUK) I/17 s obchvatom R2/R4, kde by v takom
prípade bolo vhodné vybudovať záchytné parkovisko P+R a prestupový bod z prímestských
autobusov.