Reply on: 110mat110 #84182:
No vidíte, aj v takej nepriaznivej konštelácii máte 20 minút autom a 20 minút MHD (počítam to odhadom ako 35 minút celkom -mínus- 15 minút počas cestovania pre seba). Nehovorím, že vám to vychádza lepšie pre MHD (ušetríte akurát energiu sústredenia na šoférovanie) ale vidíte, že je to aspoň porovnateľné. Na cene paliva samozrejme strácate veľa. A kým niekto je po práci rád, že môže hneď "vypnúť", niekto si dá ešte jednu malú "makačku" za volantom, pri ktorej celých 15 minút nesmie urobiť chybu. (Túto cenu ľudia častokrát nedávajú do svojich kalkulácií, ako by to nič neznamenalo.)
mi.v
Inak neviem, či to nepojal nadmieru čierne, veď pri jazdení autom prerobí totálne na nákladoch aj na zabitom čase, ktorý mu nikto nevráti. (Píšem to ako človek, ktorý má vlastné parkovacie miesto pred domom (lokalita Jazero/Krásna), rezervované státie na pracovisku v meste, aktuálne palivové náklady v meste 0,071€/km (dávnejšie spomínaný CNG motor, 150 koní) a predsa auto neberiem takmer nikdy, lebo mi opakovane vychádza, že s MHD oproti nemu výrazne šetrím peniaze, svoj čas a psychickú energiu.) Vysvetlím hlavnú úsporu – čas: pri jazde autom medzi domom a pracoviskom mám door-to-door asi 22 minút (ak nie sú zápchy). Pri jazde MHD 33 minút. Lenže v MHD mám 25 minút pre seba, takže čas, kedy sa nemôžem venovať žiadnym svojim veciam (vybavovanie, čítanie) je pri MHD asi 8 minút, pri aute asi 22 minút. Denne MHD 16 minút, auto na rovnakej trase 44 minút neustálej koncentrácie. Vodiči často zabúdajú na to, že idú síce autom, ale šoféra si robia sami, so všetkou záťažou a stratami, ktoré k tomu patria.