A ty si myslíš, že súkromník to odjazdí zadarmo alebo ako?
Ono je to presne naopak - súkromníkovi to môžeš dať po starostlivej príprave a nie ako hasenie požiaru.
Je to zle no smeraci to dokafrali...pri horsom scenari sa zasa budu skrtat intervaly co pevne dufam ze nie--v najhoršom scenari by som to dal sukromnikovi ak by to mesto nezvladalo ale pevne verim ze zvladne.
treba trosku zacat do toho nasho primatora hustit laebo naozaj zatial nevidno ziadne vysledky a taka trat na Jazere a na konci Juznej triedy si uz zasluzi rekontrukciu ale nie o dva tri roky ale co najskor teraz. Nehovoriac o Alejovej a USS.
Štábna kultúra dokumentu na úrovni seminárnej práci stredoškoláka. Typografické minimum nikde, očačkané, dokumentačné fotky tratí skrínšoty z Google Street View a pod.
Byť supervízor takéhoto niečoho, tak autor po odovzdaní niečoho takého ťahá nočné, kým to nebude v ordnungu. Moja práca síce so stavbarinou nesúvisí, ale dokumentáciu k produktu robievam tak či onak a keby som ju robil takto poctivo, tak ma bijú po hlave deň-noc.
Vyberiem pár príkladov:
strana 8: Schéma z iMHD sploštená a v čase priebehu obstarávania už neaktuálna (pritom sa jasne vedelo, že kým sa dokončí, tak budú všetky stavby odovzdané). Schéma je navyše ťažko čitateľná, takže vlastne celkom zbytočná.
strany 18-19: Pri popise UČS 17 sa v texte nikde nespomína, že pred časom bol rekonštruovaný úsek na Nižných Kapustníkov. Rok výstavby "odhadnutý" na 1981 až 1985, čo na tom, že v decembri 1983 sa už jazdilo.
strana 25: v popise UČS 21 sa v texte uvádza, že obratisko bolo postavené v rokoch 1981-1985. Lebo to autor vyčítal podľa farby jednej z čiar v schéme Opäť si ani len toľko námahy nedal, aby v podniku/na meste zistil presný rok dokončenia. Rozptyl piatich rokoch asi stačí. Naproti tomu - čo som mal možnosť vidieť v Mníchove, tak oni tam napríklad riešia aj také detaily, že skúmajú zjazdenosť profilu koľaje v danom úseku po x rokoch voči pôvodnému profilu nezjazdenej koľaje toho istého typu. U nás sa triafame do roku vzniku/rekonštrukcie trate v rozmedzí bývalého 5RP.
strana 45: špecifikácia prístreškov - "Veľkosť prístreškov a konštrukciu je potrebné navrhovať podľa šírkového usporiadania nástupišťa a špičkovej frekvencie cestujúcich". Špičkovú frekvenciu si má namerať zhotoviteľ dokumentácie? Fakt bol taký problém tieto údaje eventuálne zistiť a uviesť? Stať ani nerieši, či tam majú byť miesta na sedenie, to sa necháva "na potom".
strana 53: Na jednej strane si mesto dalo požiadavku zriadiť na Jazere novú zastávku Čingovská, ale v stati o automatoch na ňu nepožaduje nainštalovať automat na CL, hoci na všetkých ostatných jazerských zastávkach požadované sú. Zakonšpirujem si trochu: Požiadavka na novú zastávku prišla v hodine dvanástej a autor pozabudol aktualizovať celý dokument.
Pokiaľ takto vyzerajú oficiálne dokumenty k tak vážnym zákazkám, ani sa nečudujem, že projekty končia s výsledkom, aký máme možnosť vidieť v uliciach Pevne dúfam, že na magistrát priberú niekoho, kto toto bude poctivo kontrolovať.
Áno a čo má byť? Ja som len rad že sa celá Južná trieda zrekonstruuje aspoň spolu s tým obnovia osvetlenie cesty chodníky ktoré je tam urgentne nutné meniť tiež a čo som šiel električkou párkrát po južnej triede tá trať si žiada modernizáciu ako soľ, električka tam hádže zo strany na stranu trať je zjavné krivá a v zlom stave.
Som zvedavý čo však s traťou do USS tá sa modernizovať neplánuje? A čo nové úseky trať na letisko, NMM-Terminal Sever-Tahanovce, príp terminál Stanica..
A ozaj čo je s modernizáciou električkového depa? Zanikla potajomky či sa prachy z fondov EÚ určené na to rozkradli?
Mňa celkom zaujala UČS 19b - Južná trieda zvyšná časť smerom k Námestiu Osloboditeľov - znamená to, že do MET 2 sú zahrnuté aj úseky Verejný cintorín - Ryba - Astória - Námestie osloboditeľov rekonštruované v roku 2003 / 2004?
Správne, Jazero, ktoré je už roky v stave, že keby tu bolo všetko s kostolným poriadkom, tak sa po trati už dávno nejazdí, malo ísť do reko už dávno. Od dokončenia projektov poslednej várky rekonštruovaných tratí sa premárnili dva roky.
Predlžovať nasilu opravu jazerskej trate len kvôli tomu, aby sa našiel mešec prachov na jeden veľký projekt nedáva zmysel. Jednoducho tá trať musí ísť do obstarávania prioritne a okamžite a nemôže byť blokovaná prítomnosťou Barce v jednom balíku.
110mat110: V podstate vďaka tomu, že sa to porozdeľuje, sa možno nájdu tie "omrvinky" na zrealizovanie aspoň Jazera a úseku Verejný Cintorín - VSS. Keby bol projekt robený ako jeden celok, došlo by aj ku rekonštrukcii trate do Barce, čo je prinajmenšom diskutabilné, a z druhej strany pochybujem, že by sa zrazu našlo 130 miliónov €.
No no... aktualne obdobie tiez este neskoncilo. Ved aj ine projekty (nepamatam presne, ale MEU to bol?) sa robili len vdaka "omrvinkam" co sa nestihli vycerpat na konci obdobia. A toto by sa teoreticky mohlo podarit aj teraz. Ved do 2020 je koniec obdobia, do 2023 sa moze stavat. Jasne, to by bol idealny pripad... takto sa to odsunie na dalsie obdobie, cize vlastne uz na dalsieho primatora. A tak dalej dookola. Bez dlhodobeho konceptu
Povedzme, že mám podozrenie, že sa to držalo v intenciách MET1 a povedzme, že teraz je nádej, aby do toho mohol "kafrať" aj bežný plebs a nebude sa to piecť potichu kdesi za bučkami.
Tak, ďalšie programové obdobie je 2021-2027, myslím, že do jeho začiatku by sa to malo stihnúť doriešiť.
Ak existujú nejaké pochybnosti, tak je dobré, že sa riešia teraz, nie až keď bude projekt vypracovaný, a teda už bude neskoro.
Na druhej strane by bolo fajn mat pripravene projekty aby pripadne eurofondy mohli byt co najskor rozbehnute. Lebo sa kludne moze stat, ze pride vyzva a my nebudeme mat pripravene nic.
Takže, pekne po poriadku.
Peniaze na MET2 ani neboli v tomto programovom období vyčlenené, takže je nepravdepodobné, že by to bolo v nejakom blízkom období realizované.
Ak by aj nejaké peniaze boli, oveľa jednoduchšie je ich minúť napr. na vozidlá (trolejbusy).
Ad 2. Radšej žiadnu rekonštrukciu, než rekonštrukciu, ktorá bude narýchlo "zbúchaná" a jej následky budeme trpieť ďalšie desaťročia (viď všetky doposiaľ zrealizované rekonštrukcie).
Čo ti mafiánski smeraci nedali prachy ako na olympiádu? Zjavne asi ano.. To fakt mohol radšej tie voľby vyhrať petruško ako tak na to pozerám.. Z pohľadu eurofondov a prísunu prachov do mesta by to zrejme bola aj keď v realite zlá ale v tomto prípade asi voľba lepšia..
Tento primátor zatiaľ len všetko ruší..
LUKYmhd