#83611
Ďalšie programové obdobie je, čo sa týka financií, veľmi diskutabilné. Európska únia bude dávať peniaze v iných objemoch a iných prioritách ako doteraz. Najzásadnejšou zmenou bude, že IROP končí. Je len na zástupcoch našej krajiny, ktoré odvetvia budú tlačiť dopredu. A navyše, keď Slovensko bude v jadre EÚ a bude zaradené medzi tie rozvinutejšie krajiny, tak dotácie už nebudú také štedré ako doteraz...
#83621
Súkromníkovi by sa mohol podnik odpredať až po skončení obdobia udržateľnosti. Každá električka, autobus a aj samotné trate z eurofondov musia byť prevádzkované dopravným podnikom (mestom) istý počet rokov. Ak by sa to nedodržalo, bolo by to vážne porušenie podmienok získania eurofondov a mesto Košice, ako prijímateľ podpory, by muselo vracať všetky peniaze, ktoré dostal ako dotáciu.
Ďalšie programové obdobie je, čo sa týka financií, veľmi diskutabilné. Európska únia bude dávať peniaze v iných objemoch a iných prioritách ako doteraz. Najzásadnejšou zmenou bude, že IROP končí. Je len na zástupcoch našej krajiny, ktoré odvetvia budú tlačiť dopredu. A navyše, keď Slovensko bude v jadre EÚ a bude zaradené medzi tie rozvinutejšie krajiny, tak dotácie už nebudú také štedré ako doteraz...
#83621
Súkromníkovi by sa mohol podnik odpredať až po skončení obdobia udržateľnosti. Každá električka, autobus a aj samotné trate z eurofondov musia byť prevádzkované dopravným podnikom (mestom) istý počet rokov. Ak by sa to nedodržalo, bolo by to vážne porušenie podmienok získania eurofondov a mesto Košice, ako prijímateľ podpory, by muselo vracať všetky peniaze, ktoré dostal ako dotáciu.
veteran
Všetko má ísť von a postaviť nanovo, pribudnúť má nová koľajová spojka niekde medzi Astóriou a križovatkou s Fejovou ulicou.
------
Čo sa týka podkladov k zákazke, dovolím si pár poznámok.
https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie-dokumentov/document/1004538/content/717410/download
Štábna kultúra dokumentu na úrovni seminárnej práci stredoškoláka. Typografické minimum nikde, očačkané, dokumentačné fotky tratí skrínšoty z Google Street View a pod.
Byť supervízor takéhoto niečoho, tak autor po odovzdaní niečoho takého ťahá nočné, kým to nebude v ordnungu. Moja práca síce so stavbarinou nesúvisí, ale dokumentáciu k produktu robievam tak či onak a keby som ju robil takto poctivo, tak ma bijú po hlave deň-noc.
Vyberiem pár príkladov:
strana 8: Schéma z iMHD sploštená a v čase priebehu obstarávania už neaktuálna (pritom sa jasne vedelo, že kým sa dokončí, tak budú všetky stavby odovzdané). Schéma je navyše ťažko čitateľná, takže vlastne celkom zbytočná.
strana 15: Naozaj nádherná schéma, až na drobné dizajnové ňuansy, ako by ich jedna mater mala s touto: https://imhd.sk/ke/media/mn/00000994/Ostatne-Elektrickove-trate-s-vyznacenim-veku-trate-20140401.pdf
strany 18-19: Pri popise UČS 17 sa v texte nikde nespomína, že pred časom bol rekonštruovaný úsek na Nižných Kapustníkov. Rok výstavby "odhadnutý" na 1981 až 1985, čo na tom, že v decembri 1983 sa už jazdilo.
strana 25: v popise UČS 21 sa v texte uvádza, že obratisko bolo postavené v rokoch 1981-1985. Lebo to autor vyčítal podľa farby jednej z čiar v schéme
strana 45: špecifikácia prístreškov - "Veľkosť prístreškov a konštrukciu je potrebné navrhovať podľa šírkového usporiadania nástupišťa a špičkovej frekvencie cestujúcich". Špičkovú frekvenciu si má namerať zhotoviteľ dokumentácie? Fakt bol taký problém tieto údaje eventuálne zistiť a uviesť? Stať ani nerieši, či tam majú byť miesta na sedenie, to sa necháva "na potom".
strana 53: Na jednej strane si mesto dalo požiadavku zriadiť na Jazere novú zastávku Čingovská, ale v stati o automatoch na ňu nepožaduje nainštalovať automat na CL, hoci na všetkých ostatných jazerských zastávkach požadované sú. Zakonšpirujem si trochu: Požiadavka na novú zastávku prišla v hodine dvanástej a autor pozabudol aktualizovať celý dokument.
Pokiaľ takto vyzerajú oficiálne dokumenty k tak vážnym zákazkám, ani sa nečudujem, že projekty končia s výsledkom, aký máme možnosť vidieť v uliciach