Slovenská mentalita je všetko ľuďom vyslovene prikazovať alebo rovno robiť zákony, ktoré zasahujú človeku do súkromia nad rámec únosnosti.
Zastávky na znamenie by vôbec nemuseli byť. Sedliacky rozum.
Som vodič: Mám plný autobus a blížim sa do ľubovoľnej zastávky v centre, tak zastavím.
Som cestujúci: Som na frekventovanej zastávke v centre počas dňa. Stojím na nej, vodič ma vidí, vidí zrejme aj ďalších ľudí, takže pokiaľ má v hlave všetko v poriadku, zastaví.
Som cestujúci: Je plný bus, chcem vystúpiť na málo frekventovanej zastávke. Stlačím gombík, vodič vie, že má zastaviť.
Zložité? Nemyslím si.
Ad gombíky: Možno je s tým v Košiciach problém preto, lebo čo voz, to iný systém. Niekde to je na dverách obojstranne, elektrošity to majú len zvonka a treba stláčať červený gombík (mne to evokuje núdzovú STOPku), Tedomy majú modrý gombík, Solarisy ani neviem (každý dačo iné, niektoré nemajú pri predných dverách nič).
Ad "nie je to ľahká robota". Bez toho aby som sa chcel niekoho dotknúť, nech sa páči, výpoveď sa dá napísať za 15 min., treba dve kópie, jednu odovzdáš zamestnávateľovi a druhá je pre teba. Úrad práce sa na teba bude tešiť. Treba možno skúsiť robiť jadrového fyzika, tam človek veľmi neprichádza do styku s ľuďmi, klídeček, pohodička. Uvidíme, či to bude ľahká robota, už keď sa máme znížiť ku tomuto druhu kádrovania.
Zastávky na znamenie by vôbec nemuseli byť. Sedliacky rozum.
Som vodič: Mám plný autobus a blížim sa do ľubovoľnej zastávky v centre, tak zastavím.
Som cestujúci: Som na frekventovanej zastávke v centre počas dňa. Stojím na nej, vodič ma vidí, vidí zrejme aj ďalších ľudí, takže pokiaľ má v hlave všetko v poriadku, zastaví.
Som cestujúci: Je plný bus, chcem vystúpiť na málo frekventovanej zastávke. Stlačím gombík, vodič vie, že má zastaviť.
Zložité? Nemyslím si.
Ad gombíky: Možno je s tým v Košiciach problém preto, lebo čo voz, to iný systém. Niekde to je na dverách obojstranne, elektrošity to majú len zvonka a treba stláčať červený gombík (mne to evokuje núdzovú STOPku), Tedomy majú modrý gombík, Solarisy ani neviem (každý dačo iné, niektoré nemajú pri predných dverách nič).
Ad "nie je to ľahká robota". Bez toho aby som sa chcel niekoho dotknúť, nech sa páči, výpoveď sa dá napísať za 15 min., treba dve kópie, jednu odovzdáš zamestnávateľovi a druhá je pre teba. Úrad práce sa na teba bude tešiť. Treba možno skúsiť robiť jadrového fyzika, tam človek veľmi neprichádza do styku s ľuďmi, klídeček, pohodička. Uvidíme, či to bude ľahká robota, už keď sa máme znížiť ku tomuto druhu kádrovania.
Dead
1. Kym by si ludia zvykli, tak by to urcite zrusili a medzitym by bolo vela zbytocnych konfliktov.
2. Niektori vodici este dnes zastavuju na zastavkach na znamenie, aj ked nikto neda znamenie.
3. V niektorych busoch je malo tlacidiel, niekde je 1, niekde 2 pre znamenie a otvorenie, nemaju rovnaku farbu, mne to nevadi, ale starsich ludi, este s plnymi taskami by bol problem, postavit sa a hladat tlacidlo - este pri style jazdy niektorych vodicov.
4. Tazko by sa dodrziaval cestovny poriadok - uz dnes odchadzaju spoje casto o 1-2 min skor, toto by sa este zhorsilo, alebo by preleteli 3 zastavky, aspon 1 cestujucu by nestihol vystupit a nasledne by 2 min. cakal na zastavke.
OT Dnes pred NO pozeram z 15ky, je CERVENA, 20ka sa pohne, uz je cela za semaforom a len vtedy nabehne oranzova, ked nabehne zelena, uz je daleko, usetril par sekund, za nim nebol iny bus. To ze prepne cervena po oranzovej a par sekund po tom prejde je bezne, ale ze niekto vidi do buducnosti, to je mi novinka. Inak nie je za CERVENU odobratie vodicaku?