Reply on: mi.v #82698:
K tým splietkam na VSS - vzdialená výhybka od centra a dve koľaje pred križovatkou zo smeru od centra museli byť zrušené z priestorových dôvodov, a aby sa zabezpečila vyššia rýchlosť vjazdu električky do križovatky /z dôvodu kratších medzičasov CSS/ tak sa tu osadila splietková koľaj. Podobne sa riešil príjazd električiek do križovatky z Barce. Z jazera z dôvodu zmeny trasy koľaje z protismeru /zrušené esíčko/ sa dve koľaje museli zrušiť, a splietka tu nie je z dôvodu, že je tu zriadené nástupište /hoci tu električky nemajú zastávku/, a popri nástupnej hrane nemôže byť vedená splietka, ale iba samostatná koľaj - kvôli zadefinovanej vzdialenosti skrine vozidla od hrany nástupišťa. Z Alejovej nie je splietka z dôvodu, že ju DPMK nepožadoval - z dôvodu minimálneho počtu spojov odbočujúcich doprava do Barce. Toto ma mrzí, lebo nepredpokladal som, že sú v rámci stavby MET používané výhybky s predpísanou prejazdnou rýchlosťou max.10 km/h - robí to obrovský problém, sú tu veľmi dlhé medzičasy medzi električkovým signálom voľno a zelenými pre automobilovú dopravu v kolíznych smeroch. Z toho dôvodu sa napríklad odsúval začiatok zelenej pre ľavé odbočenie áut z Barce do alejovej a tak sa táto zelená skrátila oproti pôvodným výpočtom o tri sekundy. Aj preto je potrebné v lete spustiť na tejto križovatke aktívnu preferenciu električiek s rozlíšením smerov.
S499.1023