Reply on: S499.1023 #82349:
Aj na iných miestach sa v rámci rekonštrukcií umiestnili stĺpy omnoho bližšie k vozovke, než boli osadené predtým.Minimálne raz sa tu rozoberala nejaká technická norma, ktorá hovorí o tom, ako najbližšie môžu byť umiestnené k ceste. Vedel by mi niekto ozrejmiť, kde niečo také nájdem?
rpopo
Riks: Problém je, že v minulosti to bolo iné, už dožívajúce C744 na linke 19 ráno boli viac než zaujímavé,a áno, niekedy sme mali aj dvojdverové Ikarusy, no mestských liniek sa to dotýkalo iba z kraja ak vôbec. Ja si modráky pamätám len na RA a expresoch, hoci je pravda že asi raz alebo dvakrát som sa s tým previezol aj cez mesto. /Naposledy linka 31 ale voz neviem/. Tak či onak, nech bolo ako chce, počet dverí výmenu cestujúcich rozhodne nespomalí. Tých 5 dverí u kĺbaku má niečo do seba, už to v pár mestách objavili aj v Nemecku vo forme Lion´s City a MB Capacity, ktoré sú už tak isto v päťdverovej verzii, a tak isto aj Rusi majú niekde nové päťdveráky ich vlastnej výroby. Pre srandu tam proste nie sú.
No a ku trojdverákom v iných krajinách, možno vieš aká stavba liniek resp. verejnej dopravy prevláda na západe. Autobusy v nej dominantné postavenie nemajú. Dlhé linky spájajúce mestá s menšími osadlosťami nie sú výnimkou, a okrem toho v rade miest tam funguje nástup na predné dvere. Taký čas dobu výmeny ľudí veľmi riešiť nemusíš, lebo tak či tak zostarneš, kým všetci nastúpia.