Reply on: 381+383 #82342:
Ako sú myslené tie obsadené sedadlá ? To je nejaká interná norma či ako ? Snáď v žiadnom vozidle nie sú sedadlá 60% z celkového obsadenia... Alebo to je správna definícia obsadenia vozidla ? Neviem, pýtam sa... 
Riks: Problém je, že v minulosti to bolo iné, už dožívajúce C744 na linke 19 ráno boli viac než zaujímavé,a áno, niekedy sme mali aj dvojdverové Ikarusy, no mestských liniek sa to dotýkalo iba z kraja ak vôbec. Ja si modráky pamätám len na RA a expresoch, hoci je pravda že asi raz alebo dvakrát som sa s tým previezol aj cez mesto. /Naposledy linka 31 ale voz neviem/. Tak či onak, nech bolo ako chce, počet dverí výmenu cestujúcich rozhodne nespomalí. Tých 5 dverí u kĺbaku má niečo do seba, už to v pár mestách objavili aj v Nemecku vo forme Lion´s City a MB Capacity, ktoré sú už tak isto v päťdverovej verzii, a tak isto aj Rusi majú niekde nové päťdveráky ich vlastnej výroby. Pre srandu tam proste nie sú.
No a ku trojdverákom v iných krajinách, možno vieš aká stavba liniek resp. verejnej dopravy prevláda na západe. Autobusy v nej dominantné postavenie nemajú. Dlhé linky spájajúce mestá s menšími osadlosťami nie sú výnimkou, a okrem toho v rade miest tam funguje nástup na predné dvere. Taký čas dobu výmeny ľudí veľmi riešiť nemusíš, lebo tak či tak zostarneš, kým všetci nastúpia.

m510
Neviem či je to príspevok vhodný do tejto kategórie ale aspoň to skúsim.
Rada by som ohlásila problém, ktorý vznikol pri presunutí zastávky linky č.20L v smere z centra mesta na Pereš. Zastávka, ktorá je novozriadená je situovaná totálne nevhodne. Zastávka sa nachádza v neosvetlenej zákrute bez riadneho chodníka pre chodcov. Konkrétne, keď vystúpim v smere z mesta na zastávke Pereš, mám možnosť prejsť cca 10m chodníkom,v zápätí je potrebné prejsť cez dvojprúdovú cestu na chodník, ktorý má však opäť cca 20m a je zakončený "vchodom" do lesa. Ak sa chce človek dostať domov cez Bystrickú ulicu, je potrebné prejsť cez štvorprúdovú cestu v zákrute, ktorá je navyše neosvetlená. Samotné umiestnenie zastávky je nelogické - je určená pre obyvateľov Pereša, zatiaľ čo pred zástavkou je daná značka "Vitajte v Lorinčíku" - prečo by som teda mala chodiť na mhd do vedľajšej obce? Ďalším dlhodobo neriešeným problémom je, že autobusy chodia 2-krát do hodiny, čo je po prvé žalostne málo, a po druhé, s ich pravidelným meškaním v priemere 7-8 minút je nemožné dostať za z týchto mestských častí niekam načas. Navyše, touto linkou sa pravidelne presúva množstvo študentov vystupujúcich pri zastávke OC Optima a tak sa človek, ktorý báva v niektorej z mestských častí, nezmestí do autobusu a nemá sa ako dostať domov. Linka, ktorá spája (zatiaľ len) tri obce (Pereš, Lorinčík,čoskoro dostavaný - Lorinčík Háje) je maximálne preťažená a ocenili by sme posilnenie tejto linky a prípadné vyriešenie problému s umiestnením zastávky (nehovoriac o tom,že presun zastávky nebol absolútne oznámený a samotní šoféri mali v deň presunutia zastávky problém s orientáciou a správnym odstavením autobusu).
Ak by som sa s touto sťažnosťou mala obrátiť niekam inde,prosím napíšte mi odporúčanie kam.
Vopred ďakujem za akúkoľvek odpoveď.