Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
V rámci rekonštrukcie a rozšírenia Slaneckej cesty sa plánuje aj rekonštrukcia obratiska na Važeckej a výstavba terminálu integrovanej dopravy: "... Podľa neho je stavba rozdelená do troch etáp. Prvou je samotná rekonštrukcia Slaneckej, druhou modernizácia obratiska električiek na Važeckej a treťou výstavba terminálu integrovanej dopravy, takisto na Važeckej. Financované by mali byť z viacerých operačných programov...." Otázka znie, či a kedy sa budú realizovať etapy 2 a 3. Viac na: http://kosicednes.sk/udalosti/rekonstrukcia-prinesie-na-slanecku-styri-pruhy/
Reply on: tbus #81585:
Závisí aj od železničného spodku.
Ak nemá únosnosť, nekvalitné odvodnenie atď. tak aj keď sa to podbije, po krátkom čase je geometria koľaje v čudu.
Reply on: myslavcan #81589:
Samozrejme, toto som nepochopil, prečo neurobia pevnú jazdnú dráhu na celom Komenského aj na Zimnej. Možno je to trochu drahšie, mesto chce v maxime vyžmýkať len eurofondy, asi na vyššiu spoluúčasť nemá.
Ale ten kto trochu vidí za roh = do budúcnosti viac ako v horizonte jedného volebného obdobia, tak by určite na takom úseku použil pevnú jazdnú dráhu a zároveň by združil zastávky Zimná a TUKE pre tram a bus. No ale my sme ešte tak sto rokov za opicami.
Reply on: myslavcan #81589:
Na Zimnej sú na krátkom úseku použité aj drevené podvaly. Mohlo by byť zaujímavé vedieť prečo.
Reply on: Granite01 #81581:
Darmo toto budeš vysvetľovať internetovým odborníkom na všetko.
836 dnes videná na rychlodráhe smer železarne
Reply on: afeno #81588:
No v južnej časti Kuzmányho pri súde, kde sa podobne ako na Zimnej často striedajú úseky s klasickými podvalmi a úseky s pevnou jazdnou dráhou na prejazdoch, to vyzerá dosť podobne. Takže trochu poopravím otázku, je vážne rozdiel v type podbíjania, alebo "priamosť" trate ovplyvňujú aj iné faktory, napr. striedanie železničných spodkov?
Reply on: myslavcan #81586:
Pozri sa na Kuzmányho ul. aká je trať tam.
Reply on: 381+383 #81569:
Už to bolo v novinách včera (30.6.) posunuté na polku augusta...

A ja síce neviem, kde je koľko električiek vypravovaných, ale viem, že:

a)
DPMK má 19 2-kĺbových električiek a 46 1-kĺbových (a tie z eurofondov musia zrejme povinne jazdiť čo najviac - čo je pri výlukách limitované - plus zrejme sa to aj po stránke spotreby oproti dvojičkám dosť oplatí, lebo sú kratšie a predsa len modernejšie);
b)
na linkách 2, 3, 4 a 7 (pričom 2 a 4 budú až do konca septembra môcť premávať len po Maratón) boli predtým 1-kĺbové električky a to podľa môjho odhadu aj kapacitne stačí (dokonca na linkách 2 a 4 by podľa mňa stačili aj sólo krátke - ale to sú len moje náhodné postrehy z ulice, komplexný prehľad nemám);
c)
na linkách R vidím tiež spravidla prázdno a naviac povinne obojsmerné študentské otáčajúce na spojke pri Optime až do polky septembra, kým začne semester TUKE, netreba - takže tam zrejme budú tiež zväčša 1-kĺbové;
d)
po zavretí celej Triedy SNP buď dajú k pavilónu dočasnú koľajovú spojku (a potom 6, 9 a R6 nutne 2-kĺbové) alebo len spoja 6 a 9 do linky Stanica - Alejová - Jazero (a to je potom pomerne málo vozov plus aspoň časť z toho asi budú musieť byť nízkopodlažné).

Takže či tam medzi to do tej stále obmedzenej výpravy (výluky, letné prázdniny) sem-tam strčia nejakú dvojičku T6, neviem - ale veľmi časté by to podľa môjho odhadu nemalo byť.
Reply on: afeno #81584:
Zaujímal by ma názor skutočného odborníka, či je až taký rozdiel medzi podbíjaním takouto podbíjačkou a bagrom.
Reply on: afeno #81584:
staci sa previezt usekom rychlodrahy, ktory bol milulu jesen podbijany - uz aj volnym okom vidiet, ze trat je uz po par mesiacoch rozvlena ako predtym, a elektricky po nej tancuju vsetkymi smermi ?
Reply on: Granite01 #81581:
nie je to o peniazoch, je to o zadefinovani, cim sa bude podbijat. Keby sa podbijalo niecim takymto https://imhd.sk/ba/galeria-media/update/9647/Vyhladavanie/147424/Podbijacka-Plasser-amp-Theurer-08-275-ZW?&ref=ba%2Fdoc%2Fsk%2F14989%2FPrvy-z-mostov-petrzalskej-elektricky-presiel-zatazkavacou-skuskou a nie bagrom, tak by to take krive nebolo
Reply on: Granite01 #81581:
Je to trápne a úbohé, že sa to robí v takomto low-cost prevedení. Za Eurofondy sa rekonštruuje aj inde a snáď všade to berú ako skvelú príležitosť zrevitalizovať aj širšie okolie. Ale v "meste, ktoré to vie", má na to asi iný pohľad.
Na Zimnej v križovatke s Jarnou je na koľajniciach očividný kopec. Ten tam už bude ďalších 30 rokov. Nedá mi nepohundrať na celkové riešenie Zimnej, rekonštrukciou (presunom a predĺžením zastávok) ubudlo odhadujem 15 miest na parkovanie.
Reply on: Terepin #81580:
Ak to chcete rovnejšie, mesto musí pridať peniaze. Peniaze na MET sú určené na električkovú trať, nie na priľahlé ulice a súbežnú komunikáciu.
+ teleobjektív situáciu skresľuje, nerovne vyzerajú aj také časti, ktoré ak navštívite , vlastne nerovné nie sú.
Čiže tak ako aj na iných úsekoch, aj tu máme modernizovaný tankodrom. ?
Reply on: Wersah #81578:
O 18:00 sa tam už kolóny nevyskytujú – a to ani v piatok.
Zdravím, potrebujem info ohľadom trasy medzi zastávkou Autocamping (resp. sídl. Železníky) a križovatkou VSS, smer Barca. Podľa google máp tam sú dosť pekné kolóny a kedže ja tamaď zajtra pôjdem, rád by som vedel, aké kolóny mám čakať, približne o 18:00. Poprípade ak máte nejaké iné nápady na obchádzku, ak je to až moc zasekané.
Reply on: orlov #81574:
Križovatka je postavená dobre. Zohľadňuje budúci stav cestnej infraštruktúry, ktorý ešte nenastal. Bola by hlúposť prispôsobiť to na vtedajší stav a následne prerábať, nemyslíš?
Reply on: orlov #81574:
on zrejme nemyslí prebudovanie tejto križovatky, ale o to, že zo Sečovskej sa má postaviť privádzač na obchvat, pozri si to v územnom pláne

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.