Údajne od 19.6. odstavený Amfik, kaliforňák má byť pri Družbe, už sa rieši osadenie unimobunky pre voričov. Na druhej strane sa môžeme tešiť, že bude odovzdaná križovatka pri VSS...
Stĺpy s dlhším, ktorý siaha až na os jazdého pásu, sú pôvodné z roku 1963. Vidieť ich na starých fotkách. Tento typ sa potom prestal používať a začali sa dodávať tie veľké oblúkové výložníky (Podhradová, Železníky, Němcovej/Hroncova). Neskôr prišli menšie výložníky (napr. Trieda SNP) a na záver v 80. rokoch také "zalomené" ako boli na Kuzmányho pred rekonštrukciou.
Stĺpy s kratším výložníkom (napr. ten, na ktorom je výstražná značka kvôli prechodu; dva stĺpy naproti vchodu ČSA 23) sú novšie (možno z 2010, neviem presne).
Ja sice nie som stavbar, ale podobne rizikove veci v projekte hlasime objednavatelovi a pokial to nechce, musi to dodat pisomne, ze pripadne problemy berie na vedomie a prebera aj zodpovednost.
Aj ja pridám. Je zaujímavé, že z Barce pôjdu ku križovatke VSS koľaje v spleti. Neviem, či v tejto fáze to nie je pomerne zbytočné. Hoci ja som za variantu, aby trať do Barce viac ožila, no čokoľvek na túto tému je iba sci-fi, lebo na to nie sú predpoklady.
Dňa 15.7.2017 prebehne v Košiciach fotojazda k 25tému výročiu električiek T6 A5, 1. krát v histórií bude na rýchlodráhe "trojička" T6 A5 604+605+606 (vozidla nemôžu byť fyzicky spojené v súprave preto budú obsadené jednotlivými vodičmi)
Začiatok akcie je plánovaný na 11:00 a ukončenie cca 14:30-15:00.
Pri vytvarani sluzieb sa vzdy beru do uvahy aj rozvrhy prace vodicov a z nich vyplyvajuce uvazky. Viac kratsich trhanych je z dovodu predchadzajucich staznosti na prilis narocne trhane sluzby, resp. ich silne uvazky pocas vyluk cez standardny rezim.
Vzdy je snahou, aby bola okolo 6.h i 14.h jedna tzv. rezerva pre operativnu poziadavku objednavatelov z priemyselnych parkov (USS, U-shin atd), ktore casto prichadzaju aj uprostred mesiaca, pricom tabulky nie je mozne s ohladom na zakonne lehoty a zvazky vyplyvajuce z KZ menit kedykolvek. Teraz je to v podobe nespojenia odpoludnajsich dielov D1507 a D3609 do jednej sluzby. Navyse, ak by sa aj spojili, vodica na tom neusetris, kedze rano by ostala jedna "hola" spicka, co nie je v Kosiciach zvykom.
A samozrejme, dal sa vyrobit lepsi interval, ja by som bol najradsej, keby k osobitnemu rezimu vobec nemuselo prist. Avsak lepsi interval si vzdy musi niekto objednat a zaplatit, ved trhanari ani nikto iny nebude robit dlhsie sluzby zadarmo. A samozrejme, ako sa pise v oficialnej sprave, chybaju vodici.
Ja si myslím, že na rozsah dopravy je toho až až. Okresali sa intervaly, poposúvali sa konce špičiek (nepatrne, ale predsa).
A popri tom:
- D1507: škoda hodnotiť: poobede ten autobus asi netreba
- D1910: ranný diel ukončený v čase vrcholiacej špičky
- D2101: ranný diel ukončený v čase vrcholiacej špičky (po obrovskej prestávke medzi RA8/20L)
- D3609: nástup na popoludňajší diel po 15:00.
- D4001, D4002, D4004: skoré ukončenie popoludňajšej časti v čase v vrcholiacej špičky. Fakt sa tieto autobusy nedali použiť inde? Neverím. V kombinácii so skorším nástupom D3609 sa za pomoci ľubovoľnej štyridsiadky dal urobiť lepší, než 15-minútový interval na 10 alebo 36. Som o tom presvedčený.
Na záver rečnícke otázky:
- Prišiel befehl škrtať kilometre nad rámec zoškrtania vozidiel?
- Zoškrtalo sa len toľko, čo doteraz bežne chýbalo do výpravy alebo aj niečo nad rámec (viď skvostnú D1507)?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
monoblok