Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: veteran #80414:
Takže tá štúdia bola nakoniec spracovaná celkom rozumne a odborne. Len mesto v komunikácii smerom von zvolilo systém vytrhávania z kontextu a zamlčovania niektorých častí. Že ma to neprekvapuje.
Reply on: KVKV #80413:
To ale nijako nesúvisí so štúdiou. Tá nemôže hodnotiť minulosť, ale má riešiť budúcnosť. Spracovateľ navyše na prerokovaní skonštatoval, že systematické zanedbávanie TD bol chybný krok.
Reply on: veteran #80411:
"Zrušenie trolejbusov je podobná dezinterpretácia. Faktom je, že podnik momentálne nemá dostatočný počet vozidiel na pokrytie celej výpravy. A kto to spôsobil a prečo, to spracovateľa absolútne nezaujímalo. TD je fakticky zrušená už dávno a štúdia nenavrhuje ani demontáž infraštruktúry. "

Pokial viem, tak za velké peniaze sa postavilo v podstate nové tb vedenie medzi Seným trhom a Krajským súdom, včetne nových rádiom ovládaných výhybiek a zložitých armatúr. Ako som sa dozvedel, bez akéhokolvek využitia sa údajne má po piatich rokoch zlikvidovať. Za podobné plýtvania peniazmi, eurofondmi sa v Čechách chodí natvrdo do basy. Už niekolko pánov radných a starostov sa tam "chladí".

Prípad trolejbusovej dopravy v Košiciach je na trestné oznámenie. (alebo či to tam u vas Kazachstan ???)
Reply on: afeno #80403:
Ale áno, je to možné. Uvedené miesta som spomenul ako dokaz toho, že aj v extrémnejších podmienkach može klimatizácia spolahlivo pracovať.
Preto považujem za lživú a nezmyselnú výhovorku tvrdenie, že "v letných horúčavách by klimatizácia pri častom otváraní dverí nefungovala". To zaznelo ako nezmyselný argument na obhajobu prečo do vačšiny nových vozidiel nebola zakúpená.
//aj ked je pravdou , že v Košiciach VŠETKO nefunguje, v lepšom prípade po krátkom čase prestáva fungovať, nie len v doprave//
Reply on: Alco #80410:
Dotyčná firma, ktorá štúdiu vypracovala, si veľmi nemôže dovoliť napísať tam niečo na čistú objednávku. Má také portfólio, že si to celkom neviem predstaviť.

Mnoho vecí z tej štúdie podľahlo dezinterpretácii a to je už vizitka mesta, ako to, čo objednalo, odkomunikovalo s občanmi. Úplne sa zabudlo spomenúť, že štúdia pracovala s rôznymi variantnými riešeniami. Mesto dokonca odmietlo celý materiál zverejniť (to, čo sa zverejnilo, nie je celé).

Zrušenie trolejbusov je podobná dezinterpretácia. Faktom je, že podnik momentálne nemá dostatočný počet vozidiel na pokrytie celej výpravy. A kto to spôsobil a prečo, to spracovateľa absolútne nezaujímalo. TD je fakticky zrušená už dávno a štúdia nenavrhuje ani demontáž infraštruktúry.

Na záver čerešnička: na MZ sa poslanci za niektoré MČ začali dosť štorcovať, keď si pozreli navrhnuté linkové vedenie. To totiž spadlo do opačného extrému oproti metóde odvšadiaľ všade. Isteže sa im nepáčilo, že by sa muselo prestupovať. Opäť, zlá komunikácia. Takému niečomu by museli predchádzať zásadné investície do prestupných uzlov a zastávok. Inak je ukončovanie a prestávkovanie liniek pri Tescu, Námestí osloboditeľov alebo na SOŠ automobilovej prakticky nemožné. Samozrejme, negatívne pripomienky k tomu dostali aj od ÚRD (ale poznáme tamojšiu univerzálnu výhovorku: To sme my na ÚRD nepísali ?).

Na záver: palec hore, že poslali do kytek ten električkový nezmysel na Ťahanovce. Tak, ako bol navrhnutý, bol viac na škodu, než na úžitok.
Reply on: Dispecer #80409:
Najväčšie problémy Košíc sm(e)rdia na magoriáte niekoľko desiatok rokov. Ak sa neodstránia, nie šanca na riešenie dopravy ani ničoho iného.
Pri vetičke "trolejbusy treba zrušiť" mi hneď došlo, že ktorá sebranka tento blábol objednávala...
Reply on: orlov #80406:
Klíma v autobuse je aj o kúsok výkonnejšia než v tom aute, tie pomery výkon motora / príkon klimatizácie sú podobné. A čo je to dostatočne výkonný motor? Napríklad motor Porsche Cayman je určite dostatočne výkonný a napriek tomu má to auto výrazne slabšie dynamické vlastnosti ako Porsche Cayman S.
Reply on: orlov #80406:
Je scestne porovnavat klimu v aute a v buse. V buse musi chladit omnoho vacsi objem a hlavne vzduch sa rychlo meni a zahrieva. V aute ide chvylu na plno a potom len udrziava
Motor SORiek je dostatočne výkonný nato, aby v pohode obhospodáril klímu, zasa je to nejaká blbá výhovorka niekoho na niečo ... To moja 51kWová Fábia pri 30stupňových horúčavách má so zapnutou klímou už vážny problém, najmä pri akcelerácií z križovatky - plyn na podlahu a nič, ale dá sa ...
Reply on: Bjorn #80401:
A čo myslíš, že klimatizácia je perpetuum mobile? Keď som mal na dovolenke požičaný Hyundai Getz 1,1, tak som do kopca musel buď podradiť alebo vypnúť klimatizáciu.
Reply on: veteran #80400:
Názor iného vodiča: citeľne slabší výkon je pri rozbehu, počas jazdy už nie...
Reply on: KVKV #80402:
Zas sa nedá porovnávať dve odlišné miesta (tym pádom aj podnebia), rozličné zariadenia klimatizácie, proste rôzne asi všetko.
Reply on: Bjorn #80401:
Klimatizácia je problémom len v Košiciach. V letných horúčavách som navštívil rozne zeme (Španielske pobrežie, Malorka, Tenerife, Talianske pobrežie...) . Na mestských linkách s častým otváraním dverí aj na dialkových linkách. Nikde podobné "košické" problémy neboli, klimatizácia bola vždy príjemná.
Reply on: veteran #80400:
Dáva to vôbec zmysel? Ako sa môže výkon motora strácať pri zapnutej klimatizácii?
Reply on: Mike #80394:
To je OK, mňa skôr mrzí, že pri tom celý program ETM v KE končí (= nič viac proste v pláne nie je). ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.