Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Mike #80394:
To je OK, mňa skôr mrzí, že pri tom celý program ETM v KE končí (= nič viac proste v pláne nie je). ?
Flash info: Podľa niektorých zdrojov sa z rekonštrukciou čaká už len na nejaké potvrdenie od historikov a po maratóne majú začať.
Zdroj nie je overený?
Reply on: Dispecer #80392:
Pár rokov dozadu sme sa ako mesto Bratislava pýtali, či tam nutne musia byť uvedené aktivity zavedené iba počas týždňa 16-22 september, alebo tam môžu byť aj aktivity/kroky implementované pár týždňov (mesiacov) skôr. Odpoveď bola, že tam môžu byť uvedené aj opatrenia implementované pred týždňom mobility, teda že so zaraďovaním nových ekologických vozidiel, otváraním nových cyklochodníkov, priechodov, atď netreba čakať pol roka na 16. september.
Myslím, že by sa mohol začať dávať príkaz aj na nepoužívanie klimatizácie ak nefunguje ? Dnes fúkal horúci vzduch aj keď podľa piktogramu na displeji bolo zapnuté aj chladenie. No vypnúť to nechel kvôli príkazu z dispečingu, napriek tomu že vonku bolo chladnejšie ako dnu. A všetci sa statočne držali a neotvorili okno ?
Ako tak pozerám, my máme Európsky týždeň mobility už od konca júna... ?
http://mobilityweek.eu/2016-participants/?year=2016&ci=L6xyzRYY

"Implementing one or more new permanent measure(s), which contribute(s) to modal transfer from private car to environmentally sound means of transport.
Permanent measures implemented this year:
- Public transport services
>Use of ecological vehicles for public transport fleets"
Reply on: 110mat110 #80383:
Ešte jednoduchší "švajc" variant:
24 h lístok & lístok na jednu cestu / na určitý čas 60 min za 1/2 ceny 24 h lístka.
Reply on: Dead #80375:
Neviem, aký problém máš ty s kartou, ale ja mám ISIC s novým čipom (úplne totožným s tými v mestských kartách, ktoré vydáva DPMK a s väčšinou čipových kariet vydávaných na SK) a nosím ho v štandardnom plastovom obale ktorý sa k nim vydáva a to celé ešte mám založené vo vizitkárovi s tenkými plastovými stenami vo vnútri a nemám žiaden problém s čítaním karty bez vyberania z obalu (a to som ju už použil snáď u každého zo slovenských dopravcov SAD s pokladňami EMtest, v DPMBB, v DPB). ?

Jediný problém, čo zaznamenávam je ten, ak máš v obale vedľa seba / za sebou viacero čipových kariet (napr. kombinácia klasická BČK + platobná karta s možnosťou bezkontaktnej platby) - s tým má označovač problém, lebo "naraz prečíta obe" (zjednodušene povedané).
Reply on: Dead #80387:
dochodcovia maju vacsinou predplatny listok, ztp, alebo uplne zdarma, ti listky neriesia
Reply on: 110mat110 #80383:
Takto podobne funguje systém platby za CL bezkontaktnými platobnými kartami v Ostrave. Ak v čase medzi 3:00 a 2:59 nasledujúceho dňa absolvuješ viac ciest a súčet sumy zaplatenej za 30 minútové lístky by prekročil cenu 24hodinového lístka, tak sa cestujúcemu zaúčtuje ten 24hodinový. Podobne to je aj v Londýne. Hlavnou myšlienkou je to, aby výsledkom bolo, že cestujúci na koniec zaplatí cenu za ten pre neho najvýhodnejší lístok, alebo kombináciu lístkov.
Reply on: tbus #80384:
Ako to myslis, ze ak tam je 30 min, prilozim, nasledne prestupim o 20 min., prilozim, cestujem este 20 minut - tak mi plati aj tych dalsich 20 minut, teda 20+20, zmeni to teda listok na 60 minutovy a odpocita len 10 centov? Alebo po 10 minutach v druhom spoji mi prestane platit? Kazdopadne, ak v tom mame chaos my, tak co potom taki dochodcovia napr.?

Podla mna NAJJEDNODUCHSIE a NAJRYCHLEJSIE by bolo, ak by sa pri prvom nastupe prilozenim zakupil vzdy 60 min listok, nasledne by bolo jedno ci by cestujuci prestupoval alebo nie, v poslednom spoji kde by cestoval by opat len raz prilozil a pocitalo by sa to ako ukoncenie, podla toho by sa mu vratilo 10 alebo 20 centov (priblizne). Ak by cestoval dlhsie ako 30 minut, prilozit pri vystupe by uz nemusel, pretoze by sa mu nemalo co vratit.

24-hodinovy listok je velmi nevyhodny, takze nad 60 min ani nema vyznam to riesit.
Reply on: 110mat110 #80383:
Najlepsou variantou by bolo, keby sa počitala len cesta jazdy. Raz sa mi prihodilo, že som na 30 minutový listok priesiel z THC do centra aj naspäť s 3 hodinovou medzerou medzi jazdami ?
Reply on: tbus #80384:
Asi to myslel tak, že napríklad po prestupe by aktualizovalo lístok na 60 minútový ak by to bolo potrebné do konečnej a dovoľovali to finančné prostriedky a v prípade výstupu do 30 minút by ho potom optimalizovalo naspäť. Tak ako to funguje teraz to spôsobuje komplikácie spomínané nižšie.
Reply on: 110mat110 #80383:
Ved takto to funguje.. az na to, ze len v rozmedzi 4z - 60m
Uplne uzasne by bolo mat jednoduchy system. Nastupis prilozis, vystupis prilozis. Automaticky ti to vypocita najlepsi listok. Najprv stvorzastavkovy, polhodinovy atd... Dajme tomu ze az po 24 hod. Od prveho nastupu po posledny vystup
Reply on: Bjorn #80381:
Máš pravdu, ale koniec koncov je to dotykový displej tak by sa malo počítať s tým že sa bude používať a niečo by aj mal vydržať aj keď viem že veľa toho nevydrží. Keby bol užší, dalo by sa to vyriešiť napríklad aj hardvérovými tlačidlami, ktoré by mali vydržať viac a reagovať lepšie a trvalo by to len o niečo dlhšie a najviac zdržiava aj tak to samotné čítanie karty.
Reply on: Jack37 #80379:
Povinná voľba cestovného lístka by asi tiež nepridala na pohodlí. Keby to tak robila len časť cestujúcich, ktorá nemá mesačníky, bolo by to celkom otravné a zdržiavalo by to pri nástupe. Navyše tie košické šmejdy sú rozmlátené len z občasného používania obrazovky, keby to tlačili povinne všetci, do mesiaca by neostal jeden funkčný označovač. Čo ale nie je ospravedlnenie, samozrejme.
Reply on: Jack37 #80379:
Samozrejme má tam byť revízori*.
Reply on: Dead #80375:
Ja by som to asi skúsil vyriešiť tak, že by sa výstup vôbec neoznačoval, ale na obrazovke by boli tri tlačidlá, aspoň by sa využil ten priestor s veľkou šípkou. Bol by tam 4-zastávkový, 30 min. a 60 min. a v zátvorke cena / zľavnená cena. Každý by tak bol povinný pri nástupe vybrať si lístok ktorý potrebuje a pri následnom priložení karty by odčítalo cenu podľa toho či má aktívnu zľavu alebo nie.

Ak by si priložil kartu len tak, ukázalo by info o aktuálnom lístku, resp. by aktualizovalo konečnú zastávku pri prestupe. Inak by upozornilo že je potrebné zvoliť si lístok a tlačidlá by sa nejak zvýraznili.

K tomu alarmu je to dosť nepríjemný zvuk a väčšinou sa ozýva 3x za sebou. Myslím že funguje odkedy sa inštalovali nové palubáky. Minule som si chcel kúpiť 60 min. lístok lebo som prestupoval ale vôbec mi to nenačítavalo kartu, tak som musel opakovane stláčať Zakúpiť CL až na mňa vodič začal kričať že to nie je na hranie. Tak som sa na to vykašľal a kúpil si 30 min. Potom mi v polovici cesty električkou vypršala platnosť a už som sa blížil k označovaču no vtedy ho zablokovali revízory. Našťastie bola električka preplnená a kým sa dostali dopredu stihol som vystúpiť.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.