Hrozne by ma zaujímalo, z akého racionálneho dôvodu sa zakamuflovalo vypadnutie posilového spoja na linke 10 vykonávaného kĺbovým vozidlom z linky 51. Spoj je po novom vedený ako linka 51, t. j. len po Námestie osloboditeľov.
To sú fakt nutné takéto úbohosti: čakať na výluku a navyše sa tým ani nikde nepochváliť? Inak je to fakt super vizitka kompetentných súdruhov, už zrejme demotivovali dostatočný počet ľudí, takže sa na niektorých vetvách niektorých liniek môže veselo začať škrtať ?
Myslel som, že sa pokazí prestavovanie výhybky cez povelový kontakt, lebo radič CSS je nejakým spôsobom na toto napojený. Výhybka išla fyzicky prehodiť a mal som ju postavenú do odbočky, ale svetlá nepadali. Štyri minúty som tam čakal, kým vyšla protiidúca električka z tunela, ktorá si blokovaním výhybky 'vypýtala' svetlá. Inak by mi nepadli.
Len menšia poznámka pre vedenie DPMK.
Namiesto reklamy v prostriedkoch MHD na N. Osloboditeľov by mohli už začať informovať o chystanej výluke a prestupoch. Aha, zabudol som. V DPMK LEN sú zamestnaný na "papieri' a nie ako ľudia ktorý majú slúžiť druhým.
Ešte doplním, že staršie výhybky s elektromagnetickým prestavníkom SA OVLÁDAJÚ TRAKČNÝM NAPÄTÍM aj v Košiciach. Trakčným napätím sa napájal aj ohrev výhybky, na nových hydraulických výhybkách neviem ako to je s ohrevom. Impulz je elektromagnetom na jazýčkový kontakt. Akorát sa nepoužívalo to pražské , obvod trolej-tramvaj-výhybka-zpetný vodič. A ten brnkací kontakt nebol k prestaveniu výhybky ale sa tým ovládalo jej blokovanie.
Ale čo, šak niektorí odborníci by bez mihnutia oka dali na 27čku sólo celotýždenne a ešte by ju odklonili len po Americkej triede ? A v tesnom závese by poškrtali metráž v službách 40-0, lebo šak počas dňa rozbíjajú jednotu výpravy na prejazdových mestských linkách ?
Klbáky na 15 si vybavil starosta Jožko, potom sa muselo čachrovať s osemnástkou. A keďže ráno sóla sami o sebe nestačili, začalo sa deformovať pridávaním vložených spojov (prejazdy krížom cez mesto a tak podobne). Potom sa do toho obul poslanec Miloš a natiahli ju ku špitálu.
Takto to vyzerá, keď to trás liniek strkajú nos nepovolaní.
Ja by som osobne 34ku ku Casso potiahol. Naskytá sa však otázka, ako je veľmi potrebné držať kĺbaky na linke 15... okrem jednej hodiny, sú tam totálne zbytočné a neopodstatnené, linka hodná 15 metrového autobusu, a klbaky nam nechať na niečo... zmysluplnejšie. A trasa je druha vec. Opodstatnenie má v špičke od NO na Furču resp. v rannej opačne, a zo Železnikov do centra, aj tam je veľmi na uvaženie potreba kĺbového vozidla, skôr nie ako áno. Dovolil by som si tvrdiť, že 15tka by mohla uplne pokojne končiť na NO, ďalej je fakt zbytočná a takto ušetrené jednak kilometre, ale aj vozy, by sa mohli dať inde. Dovolím si dokonca tvrdiť, že aj tou 27čkou cestuje viac ľudí, táto linka 15 je fakt čistý blud a nezmysel. Alebo keď ju už tak silne potrebujú, tak bez kĺbakov. Od čias, kedy tam tie kĺbaky dali, lebo sa ľudia udajne nevošli (neuverim ani slovo ale ok), tak už demotivovali stovky ľudi, od použivania MHD, takže niečo menšie sa tam môže pokojne vrátiť.
Tak daj nejake riesenie. Ja si neviem predstavit logiku akym bude kruhac fungovat. Je ns hlavu, ze ked cez kruhac pojde napr 6tka SNP->SoSA tak vyblokuje vsetkych.
Neviete, či chce DPMK niečo robiť s koľajnicami pred zastávkou Radnica Starého mesta v smere na NMM, na ktorej sú dosť badateľné stopy (asi po núdzovom brzdení električky?)
Ty radšej nespomínaj CASSOVIU. Už i tak na hovno je tam ťahať linky keď tam nič okrem reštaurácii a pár podnikov nič nieje. Už len to stojí za zmienku, že čakám dnes na N.Osloboď. o 20:30 na L71 a presne tá debilná situácia o 20:30 L16, 20:34 L10 a o 20:39 ZNOVA tá sprostá L15 na CASSOVIU a P R Á Z D N A. A L71 pekne v kľude o 20:41 a plná. Hoc sú to len minutové odchýlky ale na jaku "gutu" mi natrepať na Železníky toľko spojov keď tam idú už len dlhé a PRÁZDNE autobusy? A L71/72 je stále v kurze.
Lenže to tí "najmúdrejší" nevedia, lebo oni na to majú papiere.
vyznam linky 34 uz konci pri Spolocenskom pavilone, skor by som bol za jej skratenie, pripadne presmerovanie, ako za tocenie trasy do slimaka a vytvaranie zachadzok naokolo blizsie
Kruháč Moldavská.
"V dnešnej dobe už výhybky neprestavujeme trolejovým kontaktom na priamy průd"
Ide o impulz (rádiový, elmag*) na prestavenie výhybky do žiadaného smeru.
Samozrejme blokovanie zabráni podhodeniu pre súpravu vpredu. Ale medzi kontaktmi sú krátke vzdialenosti, takže súprava bude prechádzať kruháč doslova krokom, inak sa bude stávať , že vodič nestihne včas prestaviť výhybku a bude vystupovať a riešiť to tágom. Problémov by bolo viac.
Samozrejme ,že by to išlo riešiť sofistikovaným sposobom, keď napríklad už pred vjazdom do kruháča si vodič jediným impulzom nastaví "vlakovú cestu".
Lenže poznanie reality mi hovorí, že zatial akýkolvek technický problém v košickej mhd nebol nikdy vyriešený dokonale a spolahlivo. Od pracovníkov dodávatelských firiem viem, že odborná stránka kompetentných pracovníkov dpmk je nízka, odborné konzultácie sú ťažkopádne, neochota riešit detaily zo strany dpmk, mnohokrát je treba vysvetlovať až úplné základy technickej problematiky, ktoré boli hlboko pod rozlišovacou schopnosťou odborníkov z dpmk, navrhnúť možné riešenia a väčšinou sa dočkať odpovedi v štýle "tak to nejak urobte".
"elmag*" - rekonštruované výhybky v KE majú hydraulický pohon, ovládanie malým napätím, povel k prestaveniu je rádiovým signálom a paralelne bol ponechaný sposob prestavenia elektromagnetom na podvozku a jazyčkovým kontaktom v kolajisku.
Domnievam sa, že dodnes rádiové ovládanie výhybiek nie je inštalované na všetkých vozoch. (či už je ??)
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
PtrOlsn