Reply on: Jack37 #80845:
Nepoznám oficiálne zdôvodnenie autora vyhlášky, ale keď do BA došli trolejSORy s touto feature, tak vysvetlenie bolo, že aby si ľudia navykli chytať vozidlo až po jeho zastavení a znížlilo sa tak riziko úrazov (tipujem poranenia končatín, príp. že vozidlo zachytí a strhne človeka).
Bjorn
Každopádne, vôbec to nesúvisí s tým, že v Košiciach sa používajú separátne tlačidlá na dopyt na zastavenie a separátne na samotné otvorenie. Navyše variabilita tlačidiel rozhodne nekončí pri čísle dva, farby sú rôzne v autobusoch, v električkách a aj v trolej... (vlastne, to už nie). V niektorých vozidlách sú dlačidlá označené šípkami, niekde nápisom "stop", inde zas nápisom "dvere". Potom tu sú tlačidlá na madlách, na strope, záchranné brzdy a signalizácia nad dverami. V niektorých typoch vozidiel dopyt na zastavenie zároveň slúži aj ako dopyt na otvorenie najbližších dverí. Opačne to ale samozrejme nefunguje. Veď komu by napadlo, že keď sa niekto dožaduje otvorenia dverí, asi tam chce vystúpiť a teda očakáva, že voz na najbližšej zastávke zastaví... Keď toto nie je na míle vzdialené zdravému rozumu...