Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
2/2 KORZÁR 5.11.2004

Reiprich a Fraj odchádzajú, nového riaditeľa DPMK vyberú do 15. decembra

Generálny riaditeľ DPMK Ing. Igor Reiprich odchádza v januári do dôchodku po vzájomnej dohode s novovymenovaným predstavenstvom podniku. Do penzie odchádza aj technický riaditeľ Ing. Imrich Fraj a všetci zamestnanci, ktorí spĺňajú podmienky odchodu do starobného dôchodku. Už na budúci týždeň by sa v tlači mali objaviť inzeráty o konkurze na post generálneho riaditeľa.

"Do 15. decembra by mal byť známy víťaz výberového konania, ktorého vyberie spomedzi uchádzačov komisia zložená zo zástupcov DPMK, poslancov mestského zastupiteľstva a magistrátu," informoval Korzár predseda predstavenstva Ing. Ján Bendžala, ktorý sa do konkurzu prihlásiť nehodlá. "Nikto z členov predstavenstva ma o takých ambíciach neinformoval."

Zdôraznil, že úplnú prioritu má v súčasnosti príprava finančného plánu podniku na budúci rok. "Predstavenstvo plán už spracovalo, teraz sa musíme s mestom, našim stopercentným akcionárom, dohodnúť na takom kompromise, aby podnik fungoval a boli dodržané všetky zákonné postupy, napríklad odpisy, ktoré sa doteraz nerobili. Na stretnutí s primátorom sme si vyjasnili naše stanoviská a dohodli sme sa na vytvorení spoločnej pracovnej skupiny, ktorej úlohou bude zladiť možnosti mesta a potreby DPMK."

Podľa predsedu predstavenstva je v súčasnosti predčasné hovoriť nejaké čísla, všetko závisí od koeficientu, ktorý pre mesto Košice schváli vláda a z toho vyplývajúceho balíka finančných prostriedkov, ktoré mesto dostane z daní v budúcom roku v rámci fiškálnej decentralizácie.

Členovia predstavenstva by v rámci investičného plánu podniku chceli v budúcom roku začať realizovať ďalšiu etapu zavádzania trolejbusovej dopravy do MHD a to v úseku z námestie Medzinárodného maratónu mieru na sídlisko KVP.

"Chceme vniesť transparentnosť a jasné pravidlá do obstarávania tovarov a služieb prostredníctvom verejných súťaží tak, aby boli realizované v zmysle zákona s jasnými podmienkami," doplnil Bendžala s tým, že nové predstavenstvo bude po 100 dňoch od nástupu informovať verejnosť prostredníctvom médií o všetkých krokoch a opatreniach, ktoré zrealizovalo. Chystá sa aj nový organizačný poriadok podniku, ktorý by mal nielen zeefektívniť jeho chod a riadenie, ale ušetriť aj náklady.
KORZÁR 5.11. 2004

Solaris opravili, vodič je stále práceneschopný

Autobus mestskej hromadnej dopravy Solaris Urbino 15, ktorý sa stal začiatkom júna účastníkom tragickej dopravnej nehody, pri ktorej zahynuli dvaja ľudia, je už v prevádzke. Premáva na linke č. 36, avšak za jeho volantom nesedí vodič, ktorý ho riadil v inkriminovanom momente. Ten je od nehody práceneschopný a od havárie si za volant autobusu nesadol. Nik nevie, či sa zaň ešte vráti.

K nehode došlo na ceste od Lunika IX smerom na KVP a autobus bol po nej v prednej časti takmer totálne rozbitý. S jeho opravou si nevedeli poradiť ani technici Dopravného podniku, pretože išlo o vážne poškodenie.

"Solaris dostal poriadny náraz a vážne sa poškodil. Dlho sme nevedeli zhodnotiť rozsah poškodenia jednotlivých častí, ani jeho spoľahlivosť. V záujme bezpečnosti sme sa rozhodli poslať ho do Poľska. Tam, priamo u výrobcu, sa naň pozreli a dali ho dokopy," povedal nám dopravný riaditeľ DPMK Štefan Dutko.

Ako dodal, spočiatku nebolo jasné, či autobus neskončí v šrote. "Bol to nový autobus, bola by ho škoda. Momentálne vám neviem povedať, aká je škoda, bude však vysoká. Faktúru som ešte nevidel. Škodu si však uplatníme v rámci zákonného poistenia a časť budeme aj vymáhať," uviedol Š. Dutko.

Podľa klinickej a dopravnej psychologičky DPMK Mgr. Anny Kuchtovej je schopnosť vodiča vrátiť sa po takejto dopravnej nehode za volant odlišná. "Je to v každom prípade iné. Môže totiž nastať posttraumatická porucha v súvislosti so stresom prežitým pri nehode. My sa tomu snažíme predísť. Preto každý vodič, ktorý havaruje, či už svojou vinou, alebo pričinením iného šoféra prichádza na psychologické pracovisko. Prechádza psychoterapeutikou," hovorí Mgr. Kuchtová a dodáva, že z lekárskeho hľadiska nemôže špecifikovať vodiča spomínaného prípadu.

"I ieto veci sú príliš intímne. Ale môžem povedať, že podobné psychické problémy je možné dostať do pôvodného stavu. Človek sa vylieči, hoci sa nikdy dopredu nedá povedať, či bude liečba úspešná. Máme dvoch ľudí, ktorí sa v súvislosti so svojim zamestnaním stali účastníkmi smrteľných nehôd. Bolo to skutočne zlé, ale pomohli sme im. Dnes opäť jazdia. Máme však aj skúsenosti s tým, že ľudia po nehode radšej opustia toto zamestnanie."
Reply on: Adam Tatranský #7918:
Ahoj Adam, Teba som uz davno nevidel a ani nepocul 🙂

Konecne sa aj ta kniha podarila 😉
Reply on: Diggi #7917:
Vcera sa o tom tu kecalo... ?
Mi včera išlo..takže Dopravák ma upozornil:

Solaris opravili, vodič je stále práceneschopný

http://www.cassovia.sk/korzar/archiv/clanok.php3?sub=5.11.2004/58869K

Adam Tatranský

Zdravím všetkých v Košiciach ?
V decembri 2004 vyjde kniha Košické koľaje, intenzívne sa pracuje na DTP spracovaní, do tlače by mala ísť koncom novembra, ak všetko dobre pojde, tak bude hotová do Vianoc. Formát B5, tvrdá vazba s farebnou obálkou a laminom, počet strán do 90, kriedový papier, 8 farebných strán so 14 fotkami, limitovaný počet výtlačkov 800 ks, predpokladaná cena do 250 Sk.
Na novej križovatke sa prednostne "čistí" mesto

http://www.cassovia.sk/korzar/clanok.php3?sub=6.11.2004/49694K

?
Reply on: Sittam #7915:
Lebo šofér nevie (nechce sa mu/zabudol/...) naťukať BUSE ?
Re: Isidor Tak preco isla do Kavecian?
Reply on: Sittam #7912:
L29AB - smer Alpinka, cez Horný Bankov... ?
V prilohe najnovsieho Trendu Polsko, je reklama na busy Solaris. Dobry slogan: made in Poland, made for Europe
To som nevedel ze DPMK ma aj naftove elektricky. Ale vazne. Isiel dnes vecer z Amfika na Nam. MMM linkou 6 ,co bola stara karosa (6270). Tankodrom suvix. Zastavil na Amfiteatry na zastavke pre briky. Pokracoval po kolajniciach aj tam, kde asfalt medzi nimi nieje. Tak pokracoval az k starej radnici, kde na zastavke najprv musel pustit protiiducu briku. Nasledovala odbocka na Bacikovu a konecna, no kde inde akn na Hlavnej. Kazdy chodec sa nevedel vynadivat na tento ukaz. A este jeden postreh. L 29AB. Kam to jazdi? Dnes som s tym isiel.
Reply on: Dispecer #7910:
6411 už je po GO a nie je na plyn...
Reply on: 5 #7909:
A plánuje sa s radmi 629x a 64xx, že by tieto všetky vozidlá 6290-6299 a 6401-6415 boli splynofikované???????
Reply on: Dispecer #7908:
6222, 6230, 6236, 6243, 6258, 6272, 6284, 6287, 6290, 6296, 6407, 6408, 6413, 6414, 6415, napočítal som 15
Aké ev.č. a koľko je tých Karos B 732 NGS??????
Reply on: Balky #7896:
Isiel som cca 90 km/h, kamion cca 100 km/h, bolo to v obci 🙂
Reply on: 5 #7904:
Tomu sa hovori vykradanie informacii. Pamatam si, ked som nasiel ten oznam o posilneni L25 z Valcovne do Šace. O par dni bol v korzari od 'nemenovaneho' autora, ktory sa ani nenamahal napisat odkial to ma.
Reply on: Vladimír #7901:
Takisto ani L2 nebola posilnena (ale to Ti nevycitam) len uvadzam

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.