A myslíš, že to má nejaké požehnanie zhora? Mne sa zdá, že možno zatiaľ ani nie. Skôr to vnímam ako "podvratnú" činnosť iniciovanú zdola. Možno sa mýlim, neviem o tom veľa, len toľko, že by chceli a núka sa možnosť využiť opustený objekt ŤÚ na múzeum. A že by to chceli ako v Prahe... Bez peňazí a veľa peňazí to nepôjde a kto im bude na to zháňať peniaze a granty? HSMD? ?
Ohľadom Trebejova v poslednej dobe nie, resp. neviem o ničom. To treba priebežne strážiť. KVKV, tam je to tak, že majitelia sú manželský pár v požehnanom veku, o nejakom odkupovaní sa nedá zatiaľ reálne uvažovať a majú to v "merku" aj priaznivci MHD v Miskolci, ak sa nemýlim.
Odkaz pre DPPL Nie radsej wanu ako evo. Vidim to tak, ze viacere miesta su urcene na zachranu zakopavajucich cestujucich sediacimi pasaziermi, odvezte to do Malesic a roztavte v kotli, to je najvacsi uzitok takejto tramvaje v Prahe
No až toľko by tam toho asi nejazdilo a ešte keby ostali kúpele na Aničke tak to by bola linka, Čermel - Anička, na jednej trati spratať cestu o kus vedľa a možno použiť koľaje čo ostali (aj keď popri budovaní kanalizácie tam asi už toho veľa neostalo) a na druhej postavať novú trať za peniaze EU ešte na pozemku DP. Aspoň to predĺženie do Čermela by bolo ako tak reálne. No čo by k tomu trebalo? Nové električky máme tak by EU peniaze mohla dať.
Až toľko miesta v hale ŤÚ nie je. Ringhoffer v Trebejove je teoreticky stále v hre, tam to závisí hlavne od vývoja situácie u majiteľov a možného budúceho záujmu to odpredať. KVKV v Miskolci, to je trochu zložitejšia otázka, naše KVKV č.1 je kompletné a spojazdniteľné, to je jedna vec, ale tamto ako možný budúci základ repliky pôvodného stavu z roku 1913, by mohlo pripadať do úvahy.
Keď budú mať historičáky vlastnú halu, tak by bola dobrá príležitosť zachrániť a deponovať tam aj električky zatiaľ slúžiace ako chatky ( Ringhoffer v Trebejove a KVKV pri Miskolci ) Neuvažuje sa nad tým?
Priprav si zvracecí pytlík, lebo niečo tak dizajnovo hnusné a s otrasným kľukatým interiérom som ešte nevidel. Samozrejme, urobiť "sto" % NP vozidlo s otočnými podvozkami vyžaduje isté nekomfortnosti v interiéri, ale hento EVO je fakt kúsok na zaplakanie ?
Aspoň keby to zvonku vyzeralo vábne, ale malinké čelné sklo a obrovitánske krytovanie výzbroje na streche pôsobí ako keby to bolo celé podlhovasté vajco a nie električka.
A popravde - ľudia okolo toho nejak moc nejavili nadšenie z prítomnej električky, no nájdu sa aj obdivovatelia, jasné Proti gustu...
Ak už by bola snaha ťahať električku na Čermeľ reálna, radšej by som trať videl ako súčasť tej cesty (pochopiteľne v dvojkoľajnej verzii)... Ale myslím si, že momentálne je to (nie len ekonomický) nezmysel.
Rozdiel je v tom, že pražské komerčáky sú na to primárne určené. Duplicitné vozy s tými, čo stoja v Múzeu MHD Střešovice a skrine novostavby á la Pars Nova a KOS Krnov, inak by sa už dávno rozpadli. Dvojnápravové vozy stojace v múzeu sú v stave použiteľnom raz za desť rokov v kavalkáde, to mám reprodukované od riaditeľa múzea a ich múzeálne Téčka sa na toto tiež nepoužívajú, len komerčné duplikáty ako T1...
Střešovická vozovna však není jen muzeem. Z jedné její haly jsou vypravovány i některé provozní soupravy historických tramvají - ty však nejsou muzejními exponáty. Vyjíždějí odsud na svoji trasu o sobotách, nedělích a svátcích v letní sezóně například okružní linka 91, případně i vozy podle přání různých zahraničních i tuzemských zájemců.
V Košiciach ako prvý by som protestoval proti huntovaniu ktoréhokoľvek historického vozu, okrem Cassovií samozrejme, Všetko tu máme po jednom kuse a je to NKP SR.
Nooooo... Tak na Komenského to je doslova "cyklochodník" ? Skôr cyklocesta mi príde správne po Lovensky. ?
A vôbec, dakedy sa byciklovalo po riadnych chodníkoch a nebol problém. Teraz sa chodci motajú cyklistom v ceste a ešte to nepriamo podporuje aroganciu niektorých hovád na bicykloch lebo si myslia, že sú tam sami...
Znova porovnanie Košíc s Prahou. Tú navštevuje viac turistov, ako Berlín, čiže hľadať tu niečo spoločné... No neviem. Každopádne propagácia, zaradenie do pravidelného programu, či nejaké komentované prehliadky - to je to, ako sa to má robiť, to je jasné asi každému. K realizácii sa ale akosi nikto nemá. Podpora turizmu v Košiciach totiž neexistuje. Lebo peniaze? Lebo neochota? Neodbornosť, či diletantský prístup? Asi z každého trochu.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
master5228
Aspoň keby to zvonku vyzeralo vábne, ale malinké čelné sklo a obrovitánske krytovanie výzbroje na streche pôsobí ako keby to bolo celé podlhovasté vajco a nie električka.
A popravde - ľudia okolo toho nejak moc nejavili nadšenie z prítomnej električky, no nájdu sa aj obdivovatelia, jasné