Reply on: master5228 #78013:
Dokonca nemusia byť ani takéto masívne. V Česku sa inštalujú automaty rovnakých rozmerov ako sú v Košiciach (a ostatných mestách), teda tie štíhle žlté s tým, že okrem štrbiny na mince majú aj čítačku kariet. Žiadna veda.
veteran
2. DPMK nemá prečo vytvárať zisk a nie je nič zlé, pokiaľ je dotovaný; MHD je služba verejnosti a ani zďaleka nie všetky linky by boli zaujímavé pre súkromníka (a ak by sa zaujímavými stali, už by neboli zaujímavé pre cestujúceho).
A že sa neprebral zo socializmu... No nie, ale to je stále len a len v ľuďoch ? Pokiaľ sa bude podnik naťahovať s projektantom na typoch koľají, v podstate odignoruje riešenie zastávok a ešte bude vehementne presadzovať otvorený zvršok všade, kde to je možné, tak bohužiaľ, to je na úrovni roku 1985. Absolútny nezáujem čokoľvek inovovať.
A to sa nám v sprievodnej správe k projektu MET potáca nejaké linkové vedenie v roku 2030, ktoré samozrejme citujem: "ÚRD v žiadnom prípade nerobilo a oni o ničom nevedia", hoci je to priamo napísané na predošlej strane pred samotným linkovým vedením. Trošku bordel nie? ? Ako v typickom socikovskom podniku.
A potom sa človek dočíta, že v roku 2030 sa nám tu bude potácať Taškentvagen LF3, na čo príde odpoveď, že to nič neznamená, že tým, chceli povedať len, že to bude niečo v dĺžkovej a typovej podobnosti ako LF3, rozumej náhrada KT8. Áno, vážení, podľa zaužívaných podnikových dogiem totiž existuje len sólo (T3 = Taškentvagen LF), stredná (K2, Taškentvagen LF2) a veľkokapacitná (KT8D5, Taškentvagen LF3). Že v dnešnej dobe moderní výrobcovia (nie nemyslim Takšentimex a jeho nový tromf EVO) už vyrábajú modulové stavby hoci aj v siedmich dĺžkových/kapacitných variáciách, ktoré je možné ľubovoľne prispôsobovať podľa objednávky, to sa na Bardejovskú ešte asi nedostalo ? Nevadí, snáď sa raz z toho roku 1985 zobudia, ak dovtedy neskrachujú, alebo ak im nezrušia celú prevádzku (škrtať po poldruha milióna vozokm asi nepôjde donekonečna, že jo) ?